Gå til innhold

Hjelp til LTD kh 602

pattex

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe en LTD Kh 602. Er det noen som har prøvd den? Noen erfaringer? Hvis noen har noen forslag til andre gitarer så bare kom med dem! De eneste kravene er: Floyd rose tremolo, under 14000 og helst 24 bånd.

Takker på forhånd!

post-155593-1205009402_thumb.jpg

Endret av pattex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kravene dine er slik så kan du maile Vintagegitar.no.

Han tar inn en ESP M-II f.eks til 13700, såvidt jeg husker. Mail og spør :thumbup:

Men noen spørsmål du kan stille deg selv, dersom du ikke er så dreven i gitar: trenger du 24 bånd, orker du styret med Floyd, og vil du virkelig ha en ESP, når du f.eks kan kjøpe en Fender eller Gibson som for det første vil vere verdt det du betaler for den ny når du skulle finne på å selge den samt at du sannsynligvis blir mye mer fornøyd med den i det lange løp?

Endret av edge
Lenke til kommentar

Har spilt gitar i tre år og har to Morgan gitarer. En Les Paul og en strat. Har brukt mange timer på Hagstrøm og prøvd gitarer. Synes Gibson kan lage litt tørre halser og de har ikke EMG!

Fender har jeg ikke prøvd meg så mye på, men likte ikke designet så godt. Det kan være greit med 24 bånd når du spiller solo og slik, og Ditch harmonics. Tor jeg skal orke floyd rose, selv om det er mye styr når du skal skifte strenger. Når jeg prøvde KH 602 så var det akkurat som det var den gitaren som passet for meg. Jeg bare elsket utseende og lyden var bare Killer selv om nakke humbuckeren låter litt rompe på clean :p , Men kan du se for deg selv spille trad-jazz med den gitaren? trodde ikke det nei... Det eneste som var litt dumt var at det var signatur og det overpriser den, men etter flere søvnløse netter tenkende over det så kom jeg til at selv om det var sputnik sin signatur så ville jeg kjøpt den.

Lenke til kommentar

LTD M-1000 har bedre specs enn KH-602.

Det kan du faktisk se på serienummeret, KH-602 er også en LTD av standard 600-klasse. Mens m-1000 er av LTD's dyreste og beste "Deluxe-1000 klasse".

M-1000 er mer lik ESP KH-2 enn LTD KH-602. Den har blant annet original Floyd Rose, KH-602 har lisensiert. Jeg ville uten tvil gått for M-1000.

Lenke til kommentar

Har vert på hagstrøm en tur i dag og der sa de at de kunne sikkert få kh 602 ned til 9000. De sa også at den hadde akkurat samme specs som M-1000. Så den eneste forskjellen er altså lakken og halsen. Jeg liker så godt skull n' bones inlayen på 602 at jeg tror jeg går for den. :D

Endret av pattex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...