christt Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Har nettopp kjøpt et headset til studiobruk: AKG K-240DF. Dette har relativ høy impedanse 600 Ohm i forhold til andre headset. Kan noen forklare meg hva dette har å bety? Hva er forskjellen på dette og et headset med impedanse på f.eks 55 Ohm. Headset'et låter meget klart og luftig, og jeg er foreløpig meget fornøyd med det. Grunnen til at jeg kjøpte det var at jeg fikk det billig. Har sett at det ligger på ca. 1600kr i pris andre plasser. Lenke til kommentar
Dulla Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Frekvensavhengig motstand. Mindre motstand trekker mer strøm av utg. hodetlf. uttaket. Jo mindre motstand , desto større forsterker for at den skal levere et stabilt signal ut (mer strøm). Lave frekvenser trekker mer strøm en høye. Dulla. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 wow, et uvanlig forstålig svar! hehe nais Lenke til kommentar
ironfist Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Definisjon: I et AC (RLC) seriekrets med en pålagt emf V = Vo sin(w*t) er impendans definert som Z = [R^2 + ( w*L - 1/(w*C) )^2]^(1/2) (1) der R er vanlig Ohms motstand, L induktans, C kapasitans og w er vinkelfrekvens. Strøm I er gitt ved, I = Io sin (w*t - alpha) (2) hvor alpha er en faseforskjell og amplitude Io er Io = Vo / Z (3) Ved innsetting av (3) i (2) fåes relasjonen mellom I og Z, altså I = Vo Z^(-1) sin (w*t - alpha) (4) Vi ser fra lig. (4) at I blir stor når Z er liten ved ulike frekvenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå