Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Selge bærbar pc uten serienummer

2die4

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny bærbar pc av en privatperson. Jeg fikk ikke kvittering, og PC-en viste seg å ikke ha noe serienummer. De fleste vet at PC-er der serienummer stickeren er fjernet som regel stammer fra noe gråsonevirksomhet, i tillegg var PC-en ny og i original emballasje, bare tatt opp for å få windows installert. Det er vel kanskje trolig på dette tidspunktet serienummer stickeren ble fjernet.

Jeg vil nå selge den. I hvor stor grad jeg kan bli holdt ansvarlig hvis det viser seg å være noe kriminelt inne i bildet?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i BIOS-setup, der finner du antagelig serienummeret. Det at lappen under mangler kan jo være så enkelt som at den ikke var skikkelig påklistret og har falt av/blitt revet av, eller at det rett og slett er snakk om en liten svikt på fabrikken så etiketten aldri ble satt på.

Lenke til kommentar

Et sannsynlig sted vil være på maskininfosiden. De fleste bærbare maskiner har en side i BIOS hvor det står info om prosessor, minne, busshastigheter osv.

På HP/Compaq finner du det under "System information".

Dell har en "Service tag" som fungerer som serienummer. Den finnes under "System info".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...