Gå til innhold

HP 8710w med 1920x1200 skjerm

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en HP 8710w med 17" skjerm med 1920x1200 i oppløsning, men synes alt blir ganske lite da :p men stiller jeg ned oppløsningen så blir det jo tekst osv litt uklart siden det er en lcd skjerm? eller skal det være like klart når jeg stiller ned oppløsningen`?

Er mye mulig at jeg bli vant med det etterhvert, da jeg har sitti med en Hp nx6310 med 1024x768 skjerm på 15" en god stund hehe..

har også nederst på skjermen en "linje" som er mye lysere en resten av skjermen, den vises godt når det kjøres svart bakgrunn, andre med samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At ting er mindre på skjermen er vel bare en vanesak.. Sitter nå på en 13`` med høyere oppløsing enn det 15`` som jeg hadde før hadde, og det er en del mindre. Synes at det var lite den første dagen, men nå synes jeg det er helt perfekt ;)

Åja, om du har på mindre oppløsning, så blir det dårligere kvalitet på bilde på skjermen.

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en HP 8710w med 17" skjerm med 1920x1200 i oppløsning, men synes alt blir ganske lite da :p men stiller jeg ned oppløsningen så blir det jo tekst osv litt uklart siden det er en lcd skjerm? eller skal det være like klart når jeg stiller ned oppløsningen`?

Er mye mulig at jeg bli vant med det etterhvert, da jeg har sitti med en Hp nx6310 med 1024x768 skjerm på 15" en god stund hehe..

har også nederst på skjermen en "linje" som er mye lysere en resten av skjermen, den vises godt når det kjøres svart bakgrunn, andre med samme problem?

Dersom du har normalt syn, så er det en vanesak. Og når du først har blitt vant med det og oppdager alle fordelene så vil du aldri øsnke å gå tilbake til lavere oppløsninger ;)

Ikoner og skrift kan jo forøvrig justeres i windows om di sliter med synet. Kombiert med en browser med god zoom-funksjon (Synes Opera og IE fungerer best) så bruker resultatet å bli tilfredstillende for de fleste. Å justere oppløsninger er som du har merket ikke nope godt alternativ.

Lysstripen du refererer til er baklsyslekkasje, og er helt vanlig i større eller mindre grad. På min 8710w er den helt klart tilstede, men opplever den som uproblematisk og på et nivå under det jeg har opplevd på de fleste andre skjermer.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...