helgewal Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei, Jeg har satt opp en enkel server for HTTP og FTP. Mest for å lære, men også for å få til et oppsett som virker ordentlig, og som jeg kan bruke fremover. Bruker en litt eldre PC, som står i hjemmenettet innenfor en ruter - Thomson Speedtouch 516i. Jeg har registrert et hostnavn på DynDNS, og det ser ut til å virke helt ok. I ruteren har jeg forwardet port 80 og 21 til den aktuelle maskinen. Prosessor: AMD Athlon Pentium III / 2211MHz. Hovedkort: NVIDIA K7N2G Operativsystem: Windows XP Professional FTP server: zFTPServer HTTP server: Apache Webserver for XP Det jeg nå er usikker på er hvilke sikkerhetstiltak jeg må sette i verk for å ha maskinen stående på nettet kontinuerlig. Jeg har foreløpig kun åpnet windows brannmur for de to serverprogrammene, men bør jeg ha et annet brannmurprogram i tillegg? Andre viktige ting å ta hensyn til? Takker for råd, Helge. Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Programmer som overvåken trafikken er kanskje ikke så dumt, slik at de programmene kan tolke og varsle om evt. angrep som er underveis eller prøvd utført. Slik som masse innloggings forsøk etter hverandre, forsøk på å laste opp etc etc... Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Programmer som overvåken trafikken er kanskje ikke så dumt, slik at de programmene kan tolke og varsle om evt. angrep som er underveis eller prøvd utført. Slik som masse innloggings forsøk etter hverandre, forsøk på å laste opp etc etc...Greit også å ha IDS/IPS på den slik att du unngår sikkerhetsbrister som oppstår en og en annen gang Endret 12. mars 2008 av nre1458 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå