Gå til innhold

Ny HTTP og FTP server.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har satt opp en enkel server for HTTP og FTP. Mest for å lære, men også for å få til et oppsett som virker ordentlig, og som jeg kan bruke fremover.

Bruker en litt eldre PC, som står i hjemmenettet innenfor en ruter - Thomson Speedtouch 516i.

Jeg har registrert et hostnavn på DynDNS, og det ser ut til å virke helt ok. I ruteren har jeg forwardet port 80 og 21 til den aktuelle maskinen.

Prosessor: AMD Athlon Pentium III / 2211MHz.

Hovedkort: NVIDIA K7N2G

Operativsystem: Windows XP Professional

FTP server: zFTPServer

HTTP server: Apache Webserver for XP

Det jeg nå er usikker på er hvilke sikkerhetstiltak jeg må sette i verk for å ha maskinen stående på nettet kontinuerlig. Jeg har foreløpig kun åpnet windows brannmur for de to serverprogrammene, men bør jeg ha et annet brannmurprogram i tillegg?

Andre viktige ting å ta hensyn til?

Takker for råd,

Helge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmer som overvåken trafikken er kanskje ikke så dumt, slik at de programmene kan tolke og varsle om evt. angrep som er underveis eller prøvd utført. Slik som masse innloggings forsøk etter hverandre, forsøk på å laste opp etc etc...

Lenke til kommentar
Programmer som overvåken trafikken er kanskje ikke så dumt, slik at de programmene kan tolke og varsle om evt. angrep som er underveis eller prøvd utført. Slik som masse innloggings forsøk etter hverandre, forsøk på å laste opp etc etc...
Greit også å ha IDS/IPS på den slik att du unngår sikkerhetsbrister som oppstår en og en annen gang Endret av nre1458
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...