B4d_K4rm4 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Har nylig kjøpt vannkjøling, lurer litt på hvilken rekkefølge jeg skal sette komponentene? har ei magnum390, eheim1048,aquatank tank,evo120 radiator.. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 raddis -> vanntank -> pumpe -> magnum -> raddis. Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Takker.. går d forøvrig bare an å bruke batterivann og frostveske? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Nja, du kan godt bruke vanlig springvann og litt frostveske, evt andre tilsvarende tilsetninger som water wetter etc. Flaskevann bør du unngå da det ofte inneholder ekstra mye mineraler som er ugunstige. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Du kan vel ha hvilken som helst rekkefølge på vannkjølinga, men hvem som er best derimot kan diskuteres. Lenke til kommentar
LL Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Batterivann og frostvæske (ca. 10%) fungerer ypperlig hos meg. Personlig ville jeg brukt batterivann om jeg var deg. Da er du helt sikker på at vannet er reint. Dessuten koster det ikke mer enn en tier på nærmeste bensinstasjon. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det mest logiske er vel tank -> pumpe -> radiator -> CPU -> tank? For hvis radiatoren kommer like før tanken ligger jo det kalde vannet der og blir varmet opp. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det mest logiske er nok og lese denne tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...ghlight=#585441 :wink: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg kjøpte to liter med batterivann. Mannen sa at det er det samme som destilert, så ..? på flasken står det "avionisert vann til batterier og dampstrykejern"... er ikke det det samme? Kanskje det var derfor Glowmotion'n min ble grønn under vanlig lys og ikke rød..? BTW: Avionisert = avmineralisert Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Kjøpte baterivann og frostveske, funker enda har akuratt satt opp pc'n med vannkjølinga nå..ligger på ca 30grader(xp2000@2200 via fsb) Får ikke klokka så veldig mye pga sugen ram. Og låst mp. Eneste problemet er vel at pumpa bråker en gang i blandt?? virker som d kommer luft inn i den, men den er som regel lydløs. Har ikke hørt den på ca 1time nå.. Takker for alle svar Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 tempen ligger nærmere 40 grader nå, etter noen timer med oppvarming. Prøve å få litt mer airflow i kassa, har bare en enermax(på det laveste) som blåser ut bak. Og seff 120mm på radiatoren, men den får nok ikke så mye luft inn i system(d meste stopper på radiatoren). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå