Svennepenn Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Mulig jeg ikke har lest alt her inne godt nok, så jeg prøver her...:-) Lurer på hva slags digitale tuner/pakke jeg bør velge for å få inn de vanligste norske kanalene....? "Problemet" er følgende...: Har til daglig parabol (Canal Digital) hjemme, men vi har campingvogna vår stående på fast plass rett over "Svinesund-grensa"... Vet at Canal Digital har sånn "Digital Tv i flere rom" tilbud, ergo må jeg kjøpe en parabol til, å ta med tuner og kort dit, eller lønner det seg å kjøpe pakke fra Riks-Tv eller Get...Da slipper jeg jo ny parabol... Noen som har et godt forslag til hva som er mest lønnsomt ?? Lenke til kommentar
brumlebass1 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei, Svennepenn! Hvis det er sånn at ingen er hjemme og bruker parabolen når dere er i vogna, ville jeg skaffet ei parabolantenne og en billig mottaker (med innebygget Conax) og tatt med meg Canal Digital-kortet fram og tilbake mellom heimen og vogna. Du kan få tak i nytt og brukt utstyr på bl.a QXL.no og mange andre steder. Skulle situasjonen være sånn at det blir sittende folk hjemme som da ikke får brukt parabolen, kan løsningen være et tvillingabonnement. Da får du ny mottaker og ekstra kort fra Canal Digital, men antenna må du trolig skaffe sjøl. Get er ikke noe alternativ der dere har vogna. Get er et kabelTV-selskap som opererer i Norge. Det ville måtte bli en ille lang skjøteleding... RiksTV kan være et alternativ. Jeg antar at dere ser norsk TV analogt i vogna i dag. Dersom dere kan motta relativt gode signaler på norsk TV2 i dag, så er det muligheter. Litt avhengig av hvor på svenskesida dere har vogna, vil dere kunne motta norsk TV fra enten Halden eller Skien. Kommer analogt TV2 på UHF kanal 32 er det Halden som er beste sender, mens TV2 fra Skien finner dere på UHF kanal 24. Med en boks fra RiksTV vil dere dessuten ha mulighet til å motta de ukodede kanalene i det svenske bakkenettet (SVT1 og 2, TV4, TV6, Voice, TV7, AxxessTV, Kanal Lokal Göteborg, SVT Barnkanalen og SVT24). Pass bare på at dere i tilfelle ikke velger RiksTV-boksen av fabrikat Sagem hvis mottaket av norske kanaler ikke er helt topp. Sagemboksen stiller høye krav til signalkvalitet, sammenlignet med bokser av merket Grundig. Det er fullt mulig å få en installatør fra Halden til å foreta installasjon på svenskesida hvis dere trenger hjelp. Regn imidlertid med litt ventetid, da analoge sendinger fra Halden slukkes 29. april (Skien stenger i begynnelsen av september). Lykke til! Mvh Bjørn Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Parabol høres voldsomt ut på ei campingvogn, men dersom vogna står på fast sted og ikke skal ut i trafikken med en sånn utvekst, og verken campingplassen eller de andre gjestene der har noe mot det, så går det kanskje an? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå