Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennesex er det alright ?

Gjest Guest_kompis_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_kompis_*

Vennesex er det normalt ?

Hvorfor og hvordan gjør man dette ?

Er det lurt å gjøre slikt på hverandre når man ikke har et kjæresteforhold ?

Vet om 2 i vennekretsen min som gjør det, gutt å jente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er av samme oppfatning som Zaroos, synes det utvikler seg til mer enn man først skal ha det til. Kunne ikke forestilt meg å gjøre noe slikt med noen av venninnene mine. Men for all del, det fungerer sikkert for noen uten problemer.

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar

det er viktig at personligheten til pulevennen din ikke er noe du vil ha i en kjæreste.

eller rettogslett, noen som bare tenner deg fysisk. det er fullt mulig å være sexy uten å ha en personlighet du vil ha.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du er villig til å betale prisen hvis ting skulle gå galt. For mange funker det, men for enda fler funker det ikke og vennskapet blir ødelagt. Hvis noen runder i senga er verdt et mulig ødelagt vennskap, så peis på! Ønsker du ikke å sjangse på at det kan ødelegge mellom dere, så finn noen andre!

Vennekretsen er som oftest, og naturlig/logisk nok, ment for andre relasjoner enn sex. Det er lettere å finne noen å ligge med enn å bygge opp et godt vennskap over lengre tid...

Lenke til kommentar
Vennekretsen er som oftest, og naturlig/logisk nok, ment for andre relasjoner enn sex. Det er lettere å finne noen å ligge med enn å bygge opp et godt vennskap over lengre tid...

Godt sagt, støttes. Uansett hva dere kan eventuelt bli enige om, så går det som regel ikke ann å kontrollere eventuelle følelser som kan dukke opp, og om de dukker opp eller ikke vet man jo aldri.

Lenke til kommentar
Som med alt annet, så kan det gå galt. La likevel ikke frykten for at det går galt hindre deg i å gjøre noe du og den aktuelle personen har lyst til å gjøre. Av skade blir man tross alt klok (om ikke rik).

... og noen ganger går det ann å være klok FØR skaden oppstår...

Det koker likevel ned til om det er verdt å risikere vennskapet eller ikke. Noe er verdt en risk, mens andre ting er lurest å styre unna uansett. Det får bli opp til OT å kjenne på den magefølelsen før han bestemmer seg.

Hvis OT likevel ikke er forelsket i denne dama, så ser jeg ikke helt problemet med å finne noen andre, istedet for å sette et vennskap på spill. Det må vel være bedre å istedet gå til sengs med noen andre, slik at det ikke fører med seg mer styr enn vanlig?!?

Lenke til kommentar

Klart man kan være klok på forhånd, bare man svarer nei hver gang man spør seg selv om man skal gjøre noe som kan ende dumt/farlig/kjipt. Hvis man ikke er forelsket, men likevel ønsker seg tryggheten i det seksuelle forholdet så er en venn den perfekte partner. Hvis man bare er åpen og kommuniserer og setter klare grenser for forholdet, så kan det gå fint.

Lenke til kommentar
Klart man kan være klok på forhånd, bare man svarer nei hver gang man spør seg selv om man skal gjøre noe som kan ende dumt/farlig/kjipt. Hvis man ikke er forelsket, men likevel ønsker seg tryggheten i det seksuelle forholdet så er en venn den perfekte partner. Hvis man bare er åpen og kommuniserer og setter klare grenser for forholdet, så kan det gå fint.

Selvfølgelig. Man kan sette grenser og regler for det meste, men når det kommer til relasjoner og følelser, så er ikke regler så enkle å følge, siden følelser ikke bryr seg om grenser og avtaler. Det er da fornuten kommer inn i bildet og tar seg av den delen, men følelser og fornuft fungerer dårlig i lag, så om en av partene skulle føle ubehag etterpå eller bli mer interessert enn planlagt, så er det fort at ting går dårlig selv om det meste er forhåndsmessig gjennomgått på et kognitivt og intellektuelt nivå.

Jeg er enig i det med tryggheten, men denne tryggheten er formet ut fra helt andre motiver i et vennskap enn i et seksuelt forhold og jeg vil tro at ting ofte kan bli ganske utrygt i det man går ut over de grensene et vennskap i utgangspunktet innebærer. Likevel, fungerer det, så er jo det helt perfekt, men spørsmålet blir, som vanlig, om det kan koste mer enn det smaker. Jeg tør påstå at det å ødelegge et vennskap er mer enn bare kjipt og dumt for de innvolverte partene og, ikke minst, resten av vennegjengen som også kommer til å måtte forholde seg til de negative ringvirkningene som oppstår når en slik situasjon går galt.

Misforstå meg ikke, det kan gå helt fint, men går det galt, så vil jeg tro at det vil føles ganske meningsløst hvis vennskapet blir ødelagt på bekostning av noen runder i sengen. Jeg har en grense på slike ting og jeg innvolverer meg aldri med venner, med mindre det er gjensidige og sterke følelser inne i bildet som fører til mer enn bare sex. Jeg er i dag sjeleglad for at jeg valgte å ikke innlede et seksuelt forhold mellom meg og et par-tre venninner (ikke samtidig :) ) for noen år siden. Vi hadde ikke vært venner i dag hvis jeg hadde hoppet til køys med dem, noe alle sammen er enige om i ettertid.

Men, men... det funker for noen, så hvis det går bra er det helt suverent, men baksiden av den medaljen er ganske stor, så en slik "ordning" bør vurderes nøye og helst unngås, spør du meg...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Kalles pulevenner og går aldri i lengda for til slutt så vil den ene ha noe fast.

Been there, done that. :( Bare en litt verre variant..

Lenke til kommentar

Jeg tror det har mye med personene å gjøre. Det kommer veldig an på om de greier å holde følelsene i sjakk, om de takler et slikt seksuelt forhold uten å være kjærester osv. Hvis begge greier det så vil det fungere (med mindre de selv er i hvert sitt ordentlige forhold og er dermed utro hvis de er pulevenner, men da er det et annet tema).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...