Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan fikse NAT på router.

Anbefalte innlegg

Poenget var ikke at du skulle prøve å hoste en server, men poenget var at det kan være satt restriksjoner for NAT porter fra ISP sin side (eller problemer med UPnP). Du har aktivert UPnP for ordensskyld?

Alternativ løsning vil være å legge Xboxen i DMZ. Det gjøres ved å legge IP til Xbox inn under DMZ, sannsynligvis under "advanced settings" eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å ringe ISP, og be dem guide deg gjennom det. Det bør være mulig, siden du har såpass greie på ting at du har satt en fast IP på Xbox.

Sannsynligvis kommer du først til en eller annen selger som stort sett ikke har peiling, før du blir satt over til en guru som sitter på et mørkt rom og samler på bokser..

artikkel_nerd03.jpg

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de har aldersgrense på hvem dem skal drive support til. Så lenge du poengterer at det er for å spille Xbox online, bør dem være behjelpelig. Eneste grunn til å nekte, slik jeg ser det, vil være om du må åpne porter for fildeling ( noe som sluker linje, samt det veldig ofte er snakk om ulovlige aktiviteter..).

Prøv å ringe dem. Si din mor / far ikke har peiling, og du vil spille med venner på nett. Alternativet er at mamma / pappa bytter levereandør, fordi dem har som sagt ikke peiling.

Edit:

Kom på at dem sannsynligvis vil si at dem ikke kan stå ansvarlig etc. dersom det skulle skje noe. Det må du ro deg rundt på en eller annen måte. Antar det holder å si at du tar ansvaret, og vet hvordan du resetter routeren om det skulle være noe. ( hør først om du har lov til å resette routeren!)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Du er i allefall en person med tålmodighet det kan man jo si.. :p

Du skriver opp alt du har gjort på routeren, den lista gir du til fattern din med en beskrivelse om hva du vil oppnå, ber han ringe til support og få dem til og hjelpe (det har jo han betalt for) og ta han igjennom en step by step tur med deg ved hans side så får dere nok ordna dette.

Utrolig merkelig at ISP at sperra for XBOX live da..

Lenke til kommentar

Pappa vil bare si at jeg har lite peiling, Og sier at han ikke skjønner problemet. Nei, jeg får vel bare leve med dårlig router noen år til hvis ikke vi bestiller linje fra nextgentel siden der får du med gratis router? Noen som har testa den?

(Sorry sent svar men er borte i helgene)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har hørt at problemet kan ligge i at jeg har ''2 brannmurer'' Alstå Modemet:zyxel prestige 650 series. Så er den koblet til trådløse greia: zyxel zyair 2000 V2 i WAN.

Jeg prøvde å koble den i ''lan 1,2,3 og 4'' men da får jeg signaler men ikke opp noen nettsider.

Hørte noe om å skru av DHCP og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...