Ullsokk1 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Hei! Har veldig mye problemer med å joine servere i AoE3 Og ikke minst Xbox live! Tok test og NAT stod på strict. Så har jeg prøvd å fulge guiden på Port forward, men så ber den om Static ip adresse. Har fulgt denne guiden: http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm Men blir litt lost etter vert. Kan noen hjelpe meg litt her? Endret 18. mai 2008 av Ullsokk1 Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 kommer helt til step 10 der kjønner jeg ikke en D***T. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Static IP finner du ikke, du må sette den opp først. Se etter en link inne på PortForward guiden; How to set up a Static IP. Edit; Ooops...du var der visst allerede ja. Beklager Sjekket ikke den linken din først. Endret 8. mars 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Static IP finner du ikke, du må sette den opp først. Se etter en link inne på PortForward guiden; How to set up a Static IP. Edit; Ooops...du var der visst allerede ja. Beklager Sjekket ikke den linken din først. Kan du kansje sette opp en liten guide? Hadde satt stor pris på! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Den guiden er nok bedre enn det jeg får til å sette opp på kort tid. Kanskje er det DNS Servers som gjør at det stopper opp, den må være korrekt for å få satt opp Static IP. Jeg visste ikke hva min nettleverandørs DNS var, så jeg googlet bare "DNS Server Mimer", og fant ut på et forum at den var 213.184.200.1. Så da satt jeg opp følgende; Foretrukket DNS-server: 213.184.200.1 Alternativ DNS-server: 213.184.200.2 Hvis noen her inne har samme nettleverandør som du (sjansen er jo til stede kan du si) så kan de kanskje hjelpe deg med rett DNS Server adr. Eller så får du prøve som meg, google etter det så dukker det sikkert opp noe. Det enkleste er jo å ringe nettleverandør, men de har vel kanskje tatt helg Edit; kanskje denne linken gir deg noen svar. Et kjapt Kvasir-søk. Eller denne. Søket oppdateres, hehe. Endret 8. mars 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ipadressen din og alt det du behøver finner du ved å skrive IPCONFIG /ALL i dosvindu. Guide for Vista: http://www.ncsu.edu/resnet/windows/ipconfig/vista.php Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Nå er det vel XP han har iflg linken hans i første innlegg, men i linken din så ligger det også en link til XP, så... Iflg pkt 4 i den guiden han linket til; The name server entries are a bit complicated. Name Server is just another name for DNS(domain name server) server. Some router's act as a proxy between the actual name servers and your computer. You will know when this is the case, because the Default Gateway will list the same ip address as the Name Servers entry. We need to have the correct Name Server IP addresses. If we do not, you will not be able to browse the web. Det var dette som laget krøll hos meg og jeg måtte da bruke metoden som nevnt over. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Skal prøve på nytt nå... Nå har jeg kommet til http://portforward.com/english/routers/por...ox_Live_360.htm step 1 Den spørr om passord etter jeg har skrevet telnet 192....... så skriver jeg 1234 men jeg vet ikke om det er riktig:p Endret 8. mars 2008 av Ullsokk1 Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 har du endret passord i routern da? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Nei eller vet ikke xD Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Gjette, gjette.... Har du Telenor som ISP? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Så du kommer m.a.o ikke inn med 1234? Du kan prøve å resette routern til fabrikkinnstillinger, skal være en liten knapp (sikkert på baksiden). Må ofte bruke en penn e.l til å trykke inn knappen med. Men NB!! På min manual står det at jeg IKKE skal resette routern under noen omstendighet, det koster da 500,- å stille den inn igjen. Iallfall sier brukerhåndboken det. Jeg har, av naturlige årsaker, aldri testet dette, verken for "morro skyld" eller fordi jeg har vært nødt til det. Sjekk manualen du fikk med nettleverandør om hva den sier om å resette router. Dette kan være bare en "falsk" advarsel fordi de ikke vil vi skal tukle med utstyret, men det kan også være forskjellig fra router til router. Prøver du dette så vil ikke jeg ha skylden hvis du må punge ut noen hundrelapper Når det er sagt så burde du vel huske hvorvidt du har skifta passord? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Men NB!! På min manual står det at jeg IKKE skal resette routern under noen omstendighet, det koster da 500,- å stille den inn igjen. Iallfall sier brukerhåndboken det. Jeg har, av naturlige årsaker, aldri testet dette, verken for "morro skyld" eller fordi jeg har vært nødt til det. Hvis du har pålogging med PPPoE i routeren må du kjenne til brukernavn og passord fra nettleverandøren. Utenom det er det ikke noe farlig å resette boksen. Det er ikke så mange tilfeller hvor resetting av router/modem er problematisk. De eneste jeg kommer på i farten er Mimer og BKK hvor man ikke få utdelt brukernavn/passord fra ISP. Det er forøvrig routermodem som krever mest parametre ved oppsett hvor man bl.a. må vite verdiene for VPI/VCI for å koble opp mot sentralen. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det er ikke så mange tilfeller hvor resetting av router/modem er problematisk.De eneste jeg kommer på i farten er Mimer og BKK hvor man ikke få utdelt brukernavn/passord fra ISP. Kan nok stemme, jeg har Mimer og måtte ringe de for å få passord Jeg kunne vel tenkt meg det selv, det var bare å se på navnet til routern Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg svarer 1234 på passord så tar det ca 2 min så kommer det opp ''mistet forbindelse med verten''? Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du er koblet til med kabel? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Nei trådløst? har det mye og si? Lenke til kommentar
rankine Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har du testa uten passord i det hele tatt da? Tror ikke det var det på min første gangen. Mulig jeg surrer nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå