Gå til innhold

Nikon D40x med 18-135mm + litt ekstra=Grei pakke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

d40-kit er felles på både d40 og d40x, ellers er de og fysisk like. Selv hadde jeg sikkert gått ned til vanlig d40 - ekstra megapiksler betyr ikke så mye, og når d40 i tilleg er bedre på støy til en billigere penge ville jeg gått for det. Ettersom jeg absolutt ikke klarte grepet på d40 bestemte jeg meg selv for d80 :p

Lenke til kommentar
Denne pakken er et mye bedre tilbud. Når du legger til samme stativ og minnekort ender du fortsatt opp på det samme. Du kan sikkert også velge 18-135 i steden hvis du spør, men de fleste regner denne kitzoomen som bedre. Tilbudet er altså slettes ikke billig, siden du får et mye bedre kamera med et bedre/samme objektiv til samme pris fra Japan Photo.
Lenke til kommentar
Denne pakken er et mye bedre tilbud. Når du legger til samme stativ og minnekort ender du fortsatt opp på det samme. Du kan sikkert også velge 18-135 i steden hvis du spør, men de fleste regner denne kitzoomen som bedre. Tilbudet er altså slettes ikke billig, siden du får et mye bedre kamera med et bedre/samme objektiv til samme pris fra Japan Photo.

Helt enig bedre valg

Lenke til kommentar

Kjent som et ganske dårlig objektiv det der... greit som et såkalt "reisezoom", men da finnes det bedre alternativer fra Tamron (Tamron 18-250 er regnet som langt, langt bedre).

 

Men ville nok gått for pakken med 18-70-objektivet, selv om Tamron 18-250 ikke er så langt unna i kvalitet i samme område.

Lenke til kommentar
Men det er vell langt unna i pris?

Sigma 18-200 og Tamron 18-200 koster omtrent det samme. Tamron 18-250 tror jeg koster bare en 500 kroner mer enn sin "lillebror" Tamron 18-200. Men får man en god pakkepris med D40x og 18-135/18-70 så blir det nok dyrere... men jeg svarte på innlegget som anbefalte Sigma 18-200.

 

EDIT: Ser nå at Sigma 18-200 selges til dumpingpris enkelte steder... er kanskje en grunn til det? Ville fortsatt gått for et av de to Nikon-objektivene som nevnes som aktuelle, og fortrinnsvis 18-70 om du ikke trenger opp til 135. For kvalitetens skyld er det bedre å spare til en bra telezoom som kan dekke området fra 70 og oppover, og den kan jo kjøpes senere om du ser at behovet er der.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...