NorvegianDad Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) I disse dager da RAM'en omtrent blir gitt vekk vil jeg gjenre få noen nye brikker i dataen min. Per dags dato kjører jeg AMD am2 x2 4200+,Geforce 7900GT 512mb ram (gainward sin fabrikk OC), 2GB Corsair value S. PC 5300 667MHz og et Msi k9n Platinum SLI HK Jeg tenkte på en av disse typene: Geil OZC Crusial ballistix Corsair dominator Ëller noen andre anbefalinger? Vil det utgjøre noe stor forskjell på ytelsen totalt? Jeg har og veldig lyst å oppgradere CPU'en men har ikke penger til den nå. Endret 8. mars 2008 av BacardiKillah Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Sjekk denne linken til hovedkortet ang RAM. Men de du har plukket ut fungerer. Personlig har jeg god erfaring med Crucial Ballistix brikkene. Brikkene er jo raskere enn de du har fra før, og noe forskjell vil du vel sikkert merke. På diverse tester bl.a. Men tror ikke det blir en "ny pc" - for å si det sånn Edit; Sjekk at det var rett hovedkort jeg fant frem til. Hvis ikke kan du bare overse den linken. Endret 8. mars 2008 av cheeba Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Fant ikke så mange av de jeg hadde funnet frem på den listen nei..Men kan det oppstå problemer om jeg innstallerer noen andre enn de som står på den listen da? Fristet litt "PDC21G8000+XBLK" brikken men fant ikke noe pris på det noen sted. Må si jeg er veeldig fristet av den ufattelige billige prisen på GEIL brikkene da. Men jeg er litt uskikker på det der med timings,lat,cas og det der. Er det stor forskjell på f.ekst 5-5-5-15 og 4-4-4-12 hvis du har samme Hz? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den oversikten er ment som en guide på overklokking og hva som da må til på diverse innstillinger på de brikkene som er nevnt. Det burde jeg vel ha sagt, ja. Ingen fare med noen av de brikkene du har plukket ut. Jo lavere timing, jo bedre er det. Men noen enorm forskjell er det ikke. Du merker det først når du skal tyne det siste lille ekstra utav maskinen. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 ah..takk takk for svar. Får vel se om jeg får bestemt meg i løpet av helgen da! Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du må tenke på latency på minnet også... DVS: DDR-400 CL2: 2000x2/400=10nano sec DDR2-800 CL4: 2000x4/800=10 ns DDR3-1066 CL7: 2000x7/1066=13,1 så det er stor forsjel på ddr800 minne med cl 4 og cl 5. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nå må du ikke glemme at du snakker om nanosekund. 1 milliard nanosekund = 1 sekund 1 million nanosekund = 0.001 sekund Forskjellen på 13ns og 10ns kan du da tenke deg selv. Eller det kan du forresten ikke tenke deg Jeg sier ikke at timings er helt uvesentlig, men forskjellene kan være helt minimale. Denne testen gir en viss indikasjon på hvor mye det er å hente. Nå er det liten (eller ingen) forskjell i prisene så det momentet slipper man riktignok å tenke på. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Synd med den testen at den tok for seg intel system og ikke AMD,men jeg finner vel noe om det og hvis jeg leser litt til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå