Gå til innhold

RROD og modder forduftet :|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha! Eid!

Jeg har bare ett tips. Drit i modding! Du ser hvordan det går.

Høres ut som om du har peil ja.

Har montert chip i alle typer maskiner siden PSX kom for over 10 år siden.

Og at en maskin havarerer, har INGEN ting med en chip er montert eller ikke.

Selv om en leser det ene smart as inlegget etter det andre, på alle typer forum.

Hvor de fleste bare babler i vei, uten å ha noen form for kunskap om det de skriver.

Lenke til kommentar
Haha! Eid!

Jeg har bare ett tips. Drit i modding! Du ser hvordan det går.

Høres ut som om du har peil ja.

Har montert chip i alle typer maskiner siden PSX kom for over 10 år siden.

Og at en maskin havarerer, har INGEN ting med en chip er montert eller ikke.

Selv om en leser det ene smart ass innlegget etter det andre, på alle typer forum.

Hvor de fleste bare babler i vei, uten å ha noen form for kunnskap om det de skriver.

Hvis man modder en maskin så er du fucked hvis den går til helvete, uavhengig om det er moddinga som var årsaken eller ikke.

Og hva har den diskré skrytinga over at du liksom har gjort dette i ti år med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
De fleste 360 spill er soneinndelt, det vil si at du ikke kan spille en rekke spill som er kjøpt i norske butikker på en 360 som er kjøpt i USA. Dog vil samtlige spill fra siden videogamesplus.ca virke. Og der er jo spillene ganske billige.

Det er kun spillene som er i avdelingen Region free som han kan kjøpe fra videogamesplus.

Hvis han kjøper en Xbox360 fra USA vil samtlige spill fra videogamesplus.ca virke. Var det jeg mente.

Lenke til kommentar

Hvis man modder en maskin så er du fucked hvis den går til helvete, uavhengig om det er moddinga som var årsaken eller ikke.

Og hva har den diskré skrytinga over at du liksom har gjort dette i ti år med saken å gjøre?

Å tro får du gjøre i kjerka. Men peil har du ikke.

Om en fucked får du stå for. Alt lar seg reparere.

Deler etc er ikke noe problem å få tak i.

Har også reparert alle typer spille maskiner i disse 10 årene.

MERE SKRYT :thumbup:

Erfaring er ikke noe en har, men får :!:

Lenke til kommentar

Enig her med JollyRoger.

PS: Jeg vet at JollyRoger er en bra person. Hvem andre skulle klart og lodde laser ICen til laseren på min V.9 PS2. Har funket 100% de siste 2 årene nå etter han tok Romeo fix på den. Så dette var skryt til JollyRoger :)

Lenke til kommentar

Å tro får du gjøre i kjerka. Men peil har du ikke.

Om en fucked får du stå for. Alt lar seg reparere.

Deler etc er ikke noe problem å få tak i.

Har også reparert alle typer spille maskiner i disse 10 årene.

MERE SKRYT :thumbup:

Erfaring er ikke noe en har, men får :!:

Er ikke så flink til å se fakta du.

Så alle X360 du modder, og som får ring of death, reparerer du gratis? Det er en rimelig selvfølge at selve moddingen/flashingen ikke har noen skyld i at en X360 får ring of death/hardware problemer.

Og det er akkurat der dilemmaet ligger, det er ikke at det er mulig å reparere en moddet X360, men at det koster deg spenn. Noe det ikke gjør hvis du ikke har moddet den. Og det faktumet at du liksom er en god modder og har påståeligvis god peiling på hardware har ikke noe med saken å gjøre, det finnes flere som har det.

Og hvordan folk tør å modde en X360 med tanke på alle hardwareproblemene den har hatt skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nå er det noen som har sett fordelene og du tydeligvis ulempene, ved å ha en modifisert maskin. :innocent:

Det var en som sa til meg: Det er så mange fordeler ved en moddet maskin. At skulle den gå til h...Kjøper jeg bare en ny.

Men det var han.

Nei jeg reparerer ikke noe GRATIS.

Men en RROD er ikke noe hokus pokus. Om en har litt peil. Men det er det selvfølgelig mange som ikke har.

At mange kan (og tror de kan) er jeg fulstendig klar over.

Men du skulle bare vist og mange maskiner jeg har sett over - reparert som kommer fra slike som tror de kan.

Men at folk er fornøyde som han over. Er det viktigste. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå er det noen som har sett fordelene og du tydeligvis ulempene, ved å ha en modifisert maskin. :innocent:

Det var en som sa til meg: Det er så mange fordeler ved en moddet maskin. At skulle den gå til h...Kjøper jeg bare en ny.

Men det var han.

Nei jeg reparerer ikke noe GRATIS.

Men en RROD er ikke noe hokus pokus. Om en har litt peil. Men det er det selvfølgelig mange som ikke har.

At mange kan (og tror de kan) er jeg fulstendig klar over.

Men du skulle bare vist og mange maskiner jeg har sett over - reparert som kommer fra slike som tror de kan.

Men at folk er fornøyde som han over. Er det viktigste. :thumbup:

Da er vi til dels på samme bølgelengde, men vi er nok på motsatt side av bordet når det gjelder denne debatten.

Eneste grunnen til å modde en konsoll er i mine øyne for å spille piratkopier på den, dette våset med sikkerhetskopier er base BS hos 95% av tilfellene. Og uansett hvor varmt du vil snakke om din egen virksom og kompetanse, så er det i bunn og grunn virksomhet som hjelper andre til å drive med ulovlig handlinger.

Jeg ønsker kun at utviklere, kunstnere og musikere som legger flere år i et spill kan faktisk få betalt for det arbeidet de har lagt i det.

Det er ikke dermed sagt at alt som blir gjort, og er gjort i spillindustrien er riktig med tanke på oss forbrukere, men den trenden som er i dag med at folk tar det for gitt å få spill gratis er fullstendig feil. Jeg vil ikke oppleve en dag der kun selskap som EA og Need for speed 13 er det eneste som eksisterer.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til å modde en konsoll er i mine øyne for å spille piratkopier på den, dette våset med sikkerhetskopier er base BS hos 95% av tilfellene.

En stor fordel med å modifisere firmware på 360 er at man kan få et stillere drev ved å redusere lesehastigheten. Jeg har gjort dette for flere, selv om de kun spiller kjøpte originaler.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til å modde en konsoll er i mine øyne for å spille piratkopier på den, dette våset med sikkerhetskopier er base BS hos 95% av tilfellene.

En stor fordel med å modifisere firmware på 360 er at man kan få et stillere drev ved å redusere lesehastigheten. Jeg har gjort dette for flere, selv om de kun spiller kjøpte originaler.

Jaja kjekt for dem den dagen de får RROD. "Jaja jeg hadde nå en DVD-spiller som bråkte litt mindre i to måneder, selv om det kostet meg noen tusenlapper ekstra".

Lenke til kommentar
Jaja kjekt for dem den dagen de får RROD. "Jaja jeg hadde nå en DVD-spiller som bråkte litt mindre i to måneder, selv om det kostet meg noen tusenlapper ekstra".

Da flasher man bare tilbake og setter på en ny Microsoft garanti klistrelapp.

Lenke til kommentar

Ett par tusenlapper!? haha. du følger dårlig med.

Og fikse RROD er en ganske liten operasjon og det finnes massevis av steder du kan få det gjort for 500spenn eller mindre.

Jeg vet ikke helt hva det er du prøver på her, men du snakker rett fra anus så bare gi deg.

Lenke til kommentar

Djeeez, har lest et par diskusjoner om akkurat dette og er så lei av folk som ikke har moddet, sitter og syter og klager over hvor teit det er uten å ha peiling. Har ikke peiling selv men vet at jeg er drit lei folk som syter. Lag en egen tråd.

Får min nye xbox fra statene om litt over en uke, go videogamesplus :D

Endret av Sondre2k
Lenke til kommentar
Ett par tusenlapper!? haha. du følger dårlig med.

Og fikse RROD er en ganske liten operasjon og det finnes massevis av steder du kan få det gjort for 500spenn eller mindre.

Jeg vet ikke helt hva det er du prøver på her, men du snakker rett fra anus så bare gi deg.

Prater fra anus? F*** er det du prater om da? Jeg sier i en sarkastisk tone at jeg tviler på at folk modder konsollen sin ene og alene for å få et stillere drev. Legg fra deg smartasskommentarene for det kler deg ikke.

Og skal du kjøpe deg ny xbox fordi du har mistet garantien så må du ut med flere tusen btw.

Lenke til kommentar
Jeg sier i en sarkastisk tone at jeg tviler på at folk modder konsollen sin ene og alene for å få et stillere drev.

Det holder vel bare å lese eldre tråder her på forumet for å finne nok av folk som synes konsollen støyer. Så hvorfor skulle det være så utrolig at folk ene og alene modifiserer konsollen sin for å få den stillere.

Og garantien er ikke noe problem å beholde.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Jeg sier i en sarkastisk tone at jeg tviler på at folk modder konsollen sin ene og alene for å få et stillere drev.

Det holder vel bare å lese eldre tråder her på forumet for å finne nok av folk som synes konsollen støyer. Så hvorfor skulle det være så utrolig at folk ene og alene modifiserer konsollen sin for å få den stillere.

Og garantien er ikke noe problem å beholde.

La meg reformulere det jeg sa i sted. Jeg tviler på at mange modifiserer konsollen sin KUN for å få redusert støyen. Sikkert mange som oppgir dette som grunn, men samtidig ser hvilke andre muligheter som oppstår etter de har gjort dette.

Og jo, rettsmessig sett er garantien brutt så lenge klistrelappen tatt av. Selv om produsenten ikke klarer å oppdage dette.

Lenke til kommentar
Og jo, rettsmessig sett er garantien brutt så lenge klistrelappen tatt av. Selv om produsenten ikke klarer å oppdage dette.

Poenget er at det behøver ikke ha noen praktisk betydning.

I likhet med sondre2k ser jeg ikke helt vitsen med å være så negativ til modifisering av 360. Man kan fint få beholde alle godene man oppnår ved å kjøpe spill (tro det eller ei men det er mange som bare er interessert i og har tid til å spille et spill i ny og ne, og ikke har noen problemer med å kjøpe det), samtidig som man kan benytte noen av godene ved modifisering (stillere drev), uten at det måtte påvirke retten til å få konsollen erstattet om man er uheldig og får RROD.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...