Sondre2k Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Yo! Ja da var altså tiden for min xbox kommet som jeg hadde fryktet, men jeg står ovenfor et større problem. To måneder etter jeg hadde kjøpt 360n ( 2mnd etter release altså ) så fikk jeg øye på en QXL auksjon som sa han kunne modde 360n for backup. Hørtes jo sweet nok ut og det stod i annonsen at han gav 1,2 eller 3 års garanti ( husker ikke helt) fordi han måtte ta vekk microsoft sin garantilapp, og da var jo det bare å kjøre på. Problemet nå er at han har forduftet, har ikke peiling på hvordan jeg skal nå han. Det jeg husker er at 360n ble moddet i Bergen:p Om noen har en bitteliten anelse om hvem det kan være så er det bare å si ifra;) Han var en av de første som startet med salg av modding tror jeg R.I.P. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kan jo alltids prøve å bare sende den til rep hos MS. I verste fall sender de den i retur med regning på reparasjonen. Men sånn går det jo når man tror man skal være lur å spare penger på å kunne laste ned spillene istedenfor å betale for dem. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Aner ikke hvem det er. Men her får du hjelp med maskinen din. http://mobilbutikken.com/ Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Kan jo alltids prøve å bare sende den til rep hos MS. I verste fall sender de den i retur med regning på reparasjonen. Men sånn går det jo når man tror man skal være lur å spare penger på å kunne laste ned spillene istedenfor å betale for dem. Rettelse; sånn kan det gå. Og sånn gikk det. Skal til USA til uka så tar vel en med derfra, koster jo "ingenting" nå som dollaren er på 5kr Det skal ikke vere noe problem sant? Å kjøpe der nede altså. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 De fleste 360 spill er soneinndelt, det vil si at du ikke kan spille en rekke spill som er kjøpt i norske butikker på en 360 som er kjøpt i USA. Dog vil samtlige spill fra siden videogamesplus.ca virke. Og der er jo spillene ganske billige. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Aner ikke hvem det er. Men her får du hjelp med maskinen din. http://mobilbutikken.com/ Ville tatt en tlf. til de. Ikke sikkert det dreier seg om så mange kr. og få den fikset. Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Aner ikke hvem det er. Men her får du hjelp med maskinen din. http://mobilbutikken.com/ Ville tatt en tlf. til de. Ikke sikkert det dreier seg om så mange kr. og få den fikset. Da gjør jeg det Angående konsoll fra USA og spill fra Norge, så trodde jeg de hadde kuttet ut soneinndeling, etter det jeg har fått med meg fra andre forum Men anyways så var jo den siden et greit tilbud, men sikker på at de er soneinndelt? takk for svar folkens ! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Modifisering av firmware på dvd-rom forårsaker ikke RROD. Tviler på at han hadde gitt deg ny uansett da RROD helt klart er et annerkjent problem med kjølingen, og er ikke relatert til firmware. Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Ja jeg og, men var et forsøk verdt. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Er selv modder. Er ikke fra Bergen nei. Normalt så gis det ikke garanti på RROD fra en modder, kun selve modifiseringen av DVD-ROMen. Har opplevd etter en stund så blir DVD-ROM utslitt og leser ikke plater lenger. Grunnen er dårlig laser kvalitet på noen. Den er moddet. Bør en modder gi garanti på dette? Min garanti har gått ut på at alle fremtidige backups skal fungere på maskinen fra 6mnd til 3 år. Synes selv jeg ikke kan gi garanti på noe som er "produksjonsfeil". Hva mener dere? Mvh sirevaag360 EDIT: Mine kunder som har fått RROD, har sendt inn maskin til MS, fått den fikset gratis selv om DVD-ROM var moddet. De byttet DVD-ROM faktisk, så fikk de halv pris på modding nr 2 av meg. Endret 9. mars 2008 av regeli Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Er selv modder. Er ikke fra Bergen nei. Normalt så gis det ikke garanti på RROD fra en modder, kun selve modifiseringen av DVD-ROMen. Har opplevd etter en stund så blir DVD-ROM utslitt og leser ikke plater lenger. Grunnen er dårlig laser kvalitet på noen. Den er moddet. Bør en modder gi garanti på dette? Min garanti har gått ut på at alle fremtidige backups skal fungere på maskinen fra 6mnd til 3 år. Synes selv jeg ikke kan gi garanti på noe som er "produksjonsfeil". Hva mener dere? Mvh sirevaag360 EDIT: Mine kunder som har fått RROD, har sendt inn maskin til MS, fått den fikset gratis selv om DVD-ROM var moddet. De byttet DVD-ROM faktisk, så fikk de halv pris på modding nr 2 av meg. Men da var vel garantilappen til Microsoft fortsatt på? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvis en modder gir 3 års garanti på 360 bør han ivertfall ta 5000 kr for modifiseringen, noe annet er galskap! Disse maskinene ryker jo hele tiden. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er selv modder. Er ikke fra Bergen nei. Normalt så gis det ikke garanti på RROD fra en modder, kun selve modifiseringen av DVD-ROMen. Har opplevd etter en stund så blir DVD-ROM utslitt og leser ikke plater lenger. Grunnen er dårlig laser kvalitet på noen. Den er moddet. Bør en modder gi garanti på dette? Min garanti har gått ut på at alle fremtidige backups skal fungere på maskinen fra 6mnd til 3 år. Synes selv jeg ikke kan gi garanti på noe som er "produksjonsfeil". Hva mener dere? Mvh sirevaag360 EDIT: Mine kunder som har fått RROD, har sendt inn maskin til MS, fått den fikset gratis selv om DVD-ROM var moddet. De byttet DVD-ROM faktisk, så fikk de halv pris på modding nr 2 av meg. Men da var vel garantilappen til Microsoft fortsatt på? Jepp. Bruker man munnpust metoden, så blir ikke klisteret ødelagt i det hele:) Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Er selv modder. Er ikke fra Bergen nei. Normalt så gis det ikke garanti på RROD fra en modder, kun selve modifiseringen av DVD-ROMen. Har opplevd etter en stund så blir DVD-ROM utslitt og leser ikke plater lenger. Grunnen er dårlig laser kvalitet på noen. Den er moddet. Bør en modder gi garanti på dette? Min garanti har gått ut på at alle fremtidige backups skal fungere på maskinen fra 6mnd til 3 år. Synes selv jeg ikke kan gi garanti på noe som er "produksjonsfeil". Hva mener dere? Mvh sirevaag360 EDIT: Mine kunder som har fått RROD, har sendt inn maskin til MS, fått den fikset gratis selv om DVD-ROM var moddet. De byttet DVD-ROM faktisk, så fikk de halv pris på modding nr 2 av meg. Men da var vel garantilappen til Microsoft fortsatt på? Jepp. Bruker man munnpust metoden, så blir ikke klisteret ødelagt i det hele:) Herlig:D Men munnpust metoden ? Lenke til kommentar
regeli Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Man puster en varm luft på garantilappen en stund, så kan man demontere dekslet uten at det blir ødelagt. Varmluft pistol virker sikkert og, men har ikke lyst å ta "melt down" på maskinene Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Hadde faktisk noe lignende i tankene men kanon at det fungerer Lenke til kommentar
urrin Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvordan er det denne moddingen fungerer egentlig? Gjør den slik at man kan kjøre brente dvd'r, eller hva er det egentlig som menes med å laste ned spill? Det slår meg at man ikke akkurat kan laste ned spill fra xbox live og cracke dem. Dessuten forvirrer det meg litt at folk ikke setter like stor pris på å stable original-coverne i skapet på rekke og rad, og se samlingen vokse som en liten unge. Men jeg er vel bitt av kapitalist-basillen og gav opp all form for sparing med en gang jeg solgte sjela mi til microsoft. Hvordan er det denne moddingen fungerer egentlig? Gjør den slik at man kan kjøre brente dvd'r, eller hva er det egentlig som menes med å laste ned spill? Det slår meg at man ikke akkurat kan laste ned spill fra xbox live og cracke dem. Dessuten forvirrer det meg litt at folk ikke setter like stor pris på å stable original-coverne i skapet på rekke og rad, og se samlingen vokse som en liten unge. Men jeg er vel bitt av kapitalist-basillen og gav opp all form for sparing med en gang jeg solgte sjela mi til microsoft. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Skal du ha svaret 2 ganger også siden du spør 2 ganger? Modding gjør det mulig å lage en backup av et spill du allerede har. Sett at du plasserer en spill-plate i din modifiserte Xbox360 spiller nummer 1 og kobler denne til din PC, du vil da kunne lese av /rippe innholdet av denne på din PC slik at du i tillegg til spill-platen, nå også har en virtuell kopi av den - et ISO image eller en annen type datafil som ligger lagret på PC'ens harddisk. Denne virtuelle kopien kan du benytte til å brenne så mange backup-kopier du vil hvis du har en DVD brenner som støtter dual-layer å brenne disse på. Disse brente kopiene vil du kunne spille på din modifiserte DVD spiller nummer 2 (som er koblet til xboxen din) Men det mange gjør når de har laget en slik kopi er å laste opp denne kopien på fildelingstjenester på nettet. Dette er selvfølgelig ulovlig, men det blir nå gjort likevel, og med en gang et spill er blitt opplastet på en fildelingstjeneste er det selvfølgelig også mulig for andre som har modifiserte Xboxer å laste dette spillet NED på sin egen PC. Og plutselig har de da en urettmessig anskaffet kopi som de kan brenne sine egne kopier av. Det er dette som menes med "nedlasting". Endret 12. mars 2008 av Asmodeus Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Vil tro det er enda billigere for xbox360 i Norge enn usa, får jo Xbox helt ned til 1200kr nå. Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 De fleste 360 spill er soneinndelt, det vil si at du ikke kan spille en rekke spill som er kjøpt i norske butikker på en 360 som er kjøpt i USA. Dog vil samtlige spill fra siden videogamesplus.ca virke. Og der er jo spillene ganske billige. Det er kun spillene som er i avdelingen Region free som han kan kjøpe fra videogamesplus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå