Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det noen som vet hvordan jeg kan laste ned SLD til Linux (Gnome) ??? Jeg skal installere: Phun - the 2D physics sandbox å da trenger jeg visst SLD (Simple DirectMedia Layer)..... Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Ligger i pakkesystemet (installerer du gjennom pakkesystemet blir avhengigheter installert automatisk). Endret 8. mars 2008 av olear Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Er det noen som vet hvordan jeg kan laste ned SLD til Linux (Gnome) ???Jeg skal installere: Phun - the 2D physics sandbox å da trenger jeg visst SLD (Simple DirectMedia Layer)..... Forstår ikke hva du mener er nybegynner i linux... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) apt-get search sld om du har ubuntu f.eks. eller om du skal ha grafiskt søk i synaptics Endret 8. mars 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ta en tur innom wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Pakkesystem Trenger også å vite hvilken distro du bruker for å kunne vite hvilket pakkesystem den bruker om du vil ha et bedre svar. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg vet bare at jeg bruker Gnome 2.18.1... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 trykk ALT+F2 skriv gnome-terminal og start den. Du vil få opp et nytt vindu hvor du skriver: lsb_release -a Post resultatet her. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 trykk ALT+F2skriv gnome-terminal og start den. Du vil få opp et nytt vindu hvor du skriver: lsb_release -a Post resultatet her. virket ikke det sto: COMMAND NOT FOUND. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 hmm... hva med: cat /proc/version Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 no such file or directory... hmm jeg har fått lastet ned programmet men jeg finner ikke ut hvordan jeg får opnet det eller installert det..... det står : To compile and install SDL: 1. Run './configure; make; make install' If you are compiling for Windows using gcc, read the FAQ at: http://www.libsdl.org/faq.php?action=liste...p;category=4#42 If you are compiling using Visual C++ on Win32, you should read the file VisualC.html 2. Look at the example programs in ./test, and check out the HTML documentation in ./docs to see how to use the SDL library. HAr ikke peiling på hva det betyr.... Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvordan installerte du Linux? Hvilken CD brukte du? Hvis du ikke vet kjør: ls /etc Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 hmm... hva med: cat /proc/version prøv dette og past det du får ut her Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg fikk opp Linux version 2.6.20-15-generic (root@palmer) (gcc version 4.1.2 (Ubuntu 4.1.2-0u Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 da har du Ubuntu 7.04 feisty. Installer sdl slik i en gnome-terminal: sudo aptitude install libsdl1.2debian-all Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Takk for svar alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå