Mizo Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hei. Jeg kjører RAID på to WD 80 GB'er. Husker ikke om det var RAID 0 eller 1, men det er det oppsettet hvor diskene blir satt sammen til en disk.. Den disken er jo da på 160 GB, som jeg partisjonert og greier. Men nå har jeg lyst på mere plass.. Hvis jeg legger til en WD 80 GB til på RAID-oppsettet, må jeg da formatere alt sammen på nytt ? Altså, må alt det jeg har på 160 GB'en bli sletta ? Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det går ikke å kjøre raid0 (slik som du kjører) med bare 3 disker. du må ha 2 eller 4...sett den nye disken inn på den "vanlige" ide kontrolleren.... Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Går vel fint det, spørs om han har onboard controller eller ikke. Kan fint kjøre flere disker i raid på eksterne kontrollere Lenke til kommentar
Mizo Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Ja, jeg har onboard kontroller. FastTrak ett-eller-annet... Men altså, jeg kan da vel kjøre 3 disker på RAID vel?!? Jeg har allerede en disk på "vanlig" IDE.. Og to CD-ROM'er. Men jeg trenger altså ikke å formatere hele den "nye" RAID-disken på nytt etter å ha lagt til en hd til ? Lenke til kommentar
bel Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hvis du skal sette inn en disk til i et raid der du allerede har to disker blir du nødt til å sette opp raidet på nytt med alle tre diskene, du mister all data som du har på raidet fra før. OBS. Det kan være verdt å merke seg at i enkelte tester får du dårligere ytelse i RAID0 med 3 disker enn med 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå