hulk Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 hsar nettopp fått min 19" syncmaster i posten problemene er at for det første så er det selfølgelig en død pixel på skjermen. For det andre så er det slik at når jeg kjører på 70Hz så kommer det frem flere vertikale streker på skrivebordet dersom jeg har oppe et vindu. Dersom jeg kjøerer på 60 Hz så ser jeg ikke disse strekene. Kjører jeg på 72 Hz så får jeg noen horisontele streker når jeg går inn i avslutningsmodus (altså når skrivebrodsbakgrunnen mørkner og du får opp dialogboksen om du vil avslutte, starte på nytt osv.) og har oppe et vindu. Det tredje problemet er at jeg max kan kjøre på 72 Hz med max oppløsning altså 1280x1024 er det noe galt med skjermen min eller skal de være sånn? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 hsar nettopp fått min 19" syncmaster i posten problemene er at for det første så er det selfølgelig en død pixel på skjermen. For det andre så er det slik at når jeg kjører på 70Hz så kommer det frem flere vertikale streker på skrivebordet dersom jeg har oppe et vindu. Dersom jeg kjøerer på 60 Hz så ser jeg ikke disse strekene. Kjører jeg på 72 Hz så får jeg noen horisontele streker når jeg går inn i avslutningsmodus (altså når skrivebrodsbakgrunnen mørkner og du får opp dialogboksen om du vil avslutte, starte på nytt osv.) og har oppe et vindu. Det tredje problemet er at jeg max kan kjøre på 72 Hz med max oppløsning altså 1280x1024 er det noe galt med skjermen min eller skal de være sånn? kanskje du skulle lest litt om lcd før du kjøpte det! for det første lcd kjøres på 60hz alt over det er overdrevent,slapp av det flimrer ikke teknologien er anderledes enn crt så la den være på 60hz. Og ,maks oppløsning er ja 1280x1024,også burde du kjører alt på det,kjører du under det så blir bilde rart. Lenke til kommentar
hulk Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Ok, men er det vanlig med pixelfeil på så nye skjermer da? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Ok, men er det vanlig med pixelfeil på så nye skjermer da? Ja, det er dessverre ganske vanlig, og derfor gis det heller ikke garanti mot det, når vi snakker om forholdsvis få døde piksler. Det finnes en ISO-standard som definerer forskjellige klasser for hvor mange defekte piksler som godtas. Lenke til kommentar
hulk Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 så i og med at jeg bare har en død pixel så er det vel usannsynlig at jeg får noe ny skjerm da? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 så i og med at jeg bare har en død pixel så er det vel usannsynlig at jeg får noe ny skjerm da? Du får ikke ny på garantien. Men har du kjøpt den på nett, så kan du jo alltids bruke angreretten. Lenke til kommentar
fortytwo Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Ja, det er nok desverre usannsynlig at du får ny skjerm med bare en død pixel. ISO standaren som samsung bruker gir 2 helt hvite pixler før skjermen kan byttes, og mange røde, grønne el. blå prikker. Det du imidlertid kan gjøre, er jo å benytte angrefristen(hvis det er under to uker siden du kjøpte skjermen) MvH Øystein Lenke til kommentar
Chief Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det rare her er jo at komplett skriver at maks oppløsning er 1280x1024@85Hz Se bare her Jeg er fult klar over at LCD kjøres på 60Hz, og at det ikke flimrer, men tenkte jeg bare skulle nevne det! 1 død pixel er nok ikke nok nei! Skal litt mer til en det! Det er faktisk veldig vanlig med døde pixler på selv helt nye LCD skjermer! Får du en feilfri er du heldig! Jeg las en plass, husker ikke hvor, men det er en måte å prøve å få liv i døde pixler på igjen! Se om du finner noe om det! -Chief- Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det rare her er jo at komplett skriver at maks oppløsning er 1280x1024@85Hz Se bare her Jeg er fult klar over at LCD kjøres på 60Hz, og at det ikke flimrer, men tenkte jeg bare skulle nevne det! Når LCD kjøres med DVI, er refresh alltid 60 Hz. I analog modus kan skjermen tilpasse seg endel andre sync-hastigheter. 1 død pixel er nok ikke nok nei! Skal litt mer til en det! Det er faktisk veldig vanlig med døde pixler på selv helt nye LCD skjermer! Får du en feilfri er du heldig! Jeg las en plass, husker ikke hvor, men det er en måte å prøve å få liv i døde pixler på igjen! Se om du finner noe om det! Skal visst være mulig å gni på dem, uten at jeg har prøvd det selv. Vær i tilfelle meget forsiktig (lett på hånden), så du ikke skader skjermen. Lenke til kommentar
hulk Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 har prøvd det trikset med å massere, men jeg turde ikke å presse så hardt:) det ser ikke ut til at det funket ihverfall. Det som er rart er at pixelen er svart på en rødlig bakgrunn, og på en hvit eller lys bakgrunn så er pixelen turkisfarget. Dersom jeg har svart, blå eller mørkegrønn bakgrunn ser en ikke pixelen. Lurer på om den er helt dau eller om den bare har dårlig kontakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå