CellularDude Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg har en Acer Aspire 4520 laptop, med Windows Vista OS. Når jeg skriver med den, reagerer ikke alltid tastene. Dette er jo jævlig irriterende. Må tilbake og rette ord der bokstaver mangler. Problemet gjelder maskinens tastatur. Dersom jeg skriver på eksternt USB-tastaur, fungerer det tastaturet problemfritt. Kan ikke finne noen egen tastaturdriver på Acers support for denne maskinen. Merker forresten litt av samme problemet på en annen maskin jeg har, en Acer Aspire 9300 med Windows XP. På jobb bruker jeg en Fujitsu Siemens og en Lenovo laptop, uten å ha problemer med at tastaturet ikke reagerer. Noen som har forslag til problemløsing? Endret 8. mars 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hadde selv problemer med at tastaturet ikke reagerte, dette løste jeg ved å oppdater BIOS. Siste BIOS versjon finner du på acer sine supportsider. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Hadde selv problemer med at tastaturet ikke reagerte, dette løste jeg ved å oppdater BIOS. Siste BIOS versjon finner du på acer sine supportsider. Fikk ikke til å oppgradere. Lastet ned siste BIOS-oppgradering for min maskin Aspire 4520. Pakket ut zip-filen, og startet det windowsbaserte installasjonsprogrammet. Lette meg frem til den eneste filen som hadde suffikset .wph. Så kom programmet med en melding om jeg skulle overskrive denne. Men det er for faen den eksisterende BIOS-filen som skal overskrives, og den har et annet nummer enn den nye. Så valgte jeg å overskrive, men da fant programmet ut at jeg ikke var pålogget som administrator, noe som ikke stemmer en meter! Faen ta! På jobb har vi Lenovomaskiner, og der tar et eget program seg av slikt automatisk... Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Prøv å høyreklikke på programmet å velg "Kjør som Administrator" Om ikke dette hjelper er nok den eneste løsningen å deaktivere touchpaden. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Prøv å høyreklikke på programmet å velg "Kjør som Administrator" Om ikke dette hjelper er nok den eneste løsningen å deaktivere touchpaden. OK, skal prøve! Foresten finnes det muligens oppgradering av drivere for touchpaden, dersom den spiller inn i denne sammenhengen. Endret 12. mars 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Foresten finnes det muligens oppgradering av drivere for touchpaden, dersom den spiller inn i denne sammenhengen. Nei, den eneste løsningen for å rette på konflikten mellom touchpaden og tastaturet er å oppdatere BIOS. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Foresten finnes det muligens oppgradering av drivere for touchpaden, dersom den spiller inn i denne sammenhengen. Nei, den eneste løsningen for å rette på konflikten mellom touchpaden og tastaturet er å oppdatere BIOS. Gjorde som du skrev, og har nå oppgradert bios'en. Skriver dette rett fra maskinens tastatur, og det er ikke noen forsinkelse eller at det hopper over inntastinger. Da er problemet løst. Sier tusen hjertelig takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå