Never Can Tell Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Hei! Kjøpte i februar ny trådløs router, en siemens gigaset SE366 WLAN på elkjøp. Og det var meninga å finne tråsløst nettverkskort selv, noe som viste seg litt vanskeligere enn forutsett. Har holdt på å lete i en måned nå, og kommer ikke særlig videre. Hadde satt veldig pris på om noen kunne kommet med noen forslag til kort. Det er to pc'r som trenger kort, en med vista og en med xp. Ønsker et internt kort, ingen USB-løsning. Er ganske sikker på at det er PCI Express x1 på begge pc'r. I følge denne testen (som er et år gammel) http://www.hardware.no/artikler/aatte_802_...routere/35244/1 lønner det seg med et broadcom kort, noe som sier meg svært lite. Hadde vært veldig fint om noen kunne hjelpe med å finne fram noen alternativer Endret 8. mars 2008 av Never Can Tell Lenke til kommentar
Never Can Tell Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Er godt kjent med prisguiden, og har lest mye på kort der uten å komme noen vei. Men i følge testen jeg linker til, hvis jeg kjøper et marvell-basert (?) kort så vil det bli veldig dårlig hastighet i forhold til et broadcom kort? Derfor hjelper det ikke så mye med en liste å velge mellom, fordi jeg vet ikke hvilke kort som er hva, ønsker f.eks to eller tre alternativer som med sikkerthet gir god hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå