Gå til innhold

Asus P5N-E SLI og Quad Core/Q6600 overklokking (Intel P35 og X38/X48 Tweaking)

Anbefalte innlegg

Med romtemp på 22-23 grader hadde jeg maks 65 grader med Prime95 small FFT (bruk small FFT for å teste makstemp)

Har litt over 24 grader Romtemp her nå. Og ser ut som jeg ender rundt 70 grader. Litt over og litt under av og til. Men har ikke montert på sidedør med vifter enda. Vet ikke om den kommer til å passe lengre da TRUE ribba er så høy :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på hovedkorttemp i Everest Ultimate. Dette er ikke det samme som brikkesett-temp. Sjekket mot EasyTune 5. Aux er det samme som systemtemp, og sikkert brikkesett-temp i Easytune. Og denne ligger på 38 grader nå på full last. Den som Everest kaller for hovedkorttemp stiger fra noen og 40 grader til 67 under last. Tipper dette må være spenningsregulatorer eller noe. Da denne stiger voldsomt når man øker V-core.

He he, jeg måtte slipe vekk hjørnet på 120mm vifta jeg har i døra da jeg kjørte med TRUE... ;-)

Jeg driver å kjører Prime95 small FFT nå forresten på 3.8ghz - makstemp 48 grader :thumbup:

Viftene du brukte på TRUE, kjørte de på 1200rpm?

Lenke til kommentar

Da leser nok Everest feil sensor ja, er nok aller helst vrm det ja, Easytune er nok riktig

Det var to ADDA vifter - jeg brukte viftereguleringen til hovedkortet - de gikk på ca 800rpm under normalt bruk og ca 2000rpm under maks load

Lenke til kommentar
Da leser nok Everest feil sensor ja, er nok aller helst vrm det ja, Easytune er nok riktig

Det var to ADDA vifter - jeg brukte viftereguleringen til hovedkortet - de gikk på ca 800rpm under normalt bruk og ca 2000rpm under maks load

He-he. Ikke rart du hadde lavere temps enn meg da. Min kjører på 1200 rpm hele tiden. Kjøpte den mest stillegående Pabstviften jeg fant. Og tok sjansen på å plugge den rett i CPU-viftekontakt-på hovedkort (Siden den trekte såpass lite strøm).

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Jeg hadde begge viftene plugget i hovedkortet, de var absolutt ikke bråkete - det var kun under Prime95 de gikk for fullt

120mm vifter begynner først å bli irriterende når man passerer 1500 - 1600rpm. Eller var det 1700rpm. Men ser at 1200rpm er nok her. Kunne sikkert hentet noen få grader på å ha en annen vifte som jeg kunne kjøre høyere RPM på, men er egentlig fornøyd med rundt 70 grader på full load.

Lenke til kommentar
hva er den "TRUE" kjølern dere snakker om?

Denne <a href="http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943" target="_blank">http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943</a>

De 4 Ballistix brikkene mine går GLOVARME! Her trenger jeg en vifte!

Mine 4 Geil BD PC8500 gikk også glovarme, jeg løste problemet med å bytte til 2x2048 brikker - utrolig å litt luft i mellom gjør ;-)

Lenke til kommentar

Tja... de er jo 800mhz brikker og mange sier det er best å kjøre rammen synkron med fsb - med dine 3.6ghz blir det nettop 800mhz - det er kun i Sisoft Sandra og andre lignende syntetiske tester du tjener noe merkbart på høyere frekvens på minnet.

Lenke til kommentar
Tja... de er jo 800mhz brikker og mange sier det er best å kjøre rammen synkron med fsb - med dine 3.6ghz blir det nettop 800mhz - det er kun i Sisoft Sandra og andre lignende syntetiske tester du tjener noe merkbart på høyere frekvens på minnet.

Fikk merkelig nok ikke kjørt mine 4 Ballistix brikker synkront. Da jeg prøvde å kjøre de synkront på 800 så resatte hovedkortet seg til gamle innstillinger etter noen auto-restarter. Men 1000MHz går helt greit.

Lenke til kommentar

Skal prøve å senke V-core her nå. For å se om det er håp på litt lavere temp. Men har mine tvil.

Edit: Som jeg tenkte, den trenger 1.38 Volt på last. Sideviftene er ikke noe tap lengre. Da den nye kjøleren på GTX-en og CPU kjøler er så suverene at jeg rett og slett ikke trenger sideviftene. Sidedøra til TT-Shark har jo gitter uten plexi. Så kommer nok av luft inn. Testet GTX-en med Real Time HDR IBL, og GPU Diode nådde 60 grader. Dette er nesten 30 grader lavere enn med orginal kjøler og vifte på 100%.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Får ikke sett minnetemp der, jeg målte minnetemp med fingrene, den var AU! med fire brikker på [email protected] - bedre med to ;-)

Brukte en av temp sensorene som fulgte med GB OdinGT 800W, temp lå på 39grader konstant mellom minne og kjølebrikka... 4x 1gb ballistx 8500

Men må vel si at dem kjører på 800Mhz i sync mode nå :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...