Gå til innhold

Asus P5N-E SLI og Quad Core/Q6600 overklokking (Intel P35 og X38/X48 Tweaking)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lasta dem ned nå, og har innstallert alt av tenklige drivere til pcen...

Men nå jeg restarta pcen sist nå måtte jeg sett minnet ned fra 200B til 200D får å bote pcen :/

Dette med 2gb bare :(, vet ikke hva det går av pcen nå :(

Og laggen er her sefølgelig enda...

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Etter at jeg måtte starte om pcen etter oppdateringene av vista i går, måtte jeg sett ned minnet fra 240B til 200B. Det var da laggen kom... Nå får en time siden la jeg inn enn ny oppdatering av vista samt de fra linkene dine, da måtte jeg sette minnet på en løsere timing (200D) får å bote...

Kan hende det kan komme av varme også, men minnet er under 40 grader idel...

Hk er også under 40grader

Skal prøve å starte om pcen med minnet på 240B igjenn, vis jeg får minnet opp på 240+.. Kan hende det har noe med laggen å gjøre vis den kommer under 1000mhz..

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne sett startup programmene i Msconfig hos deg hvis du kunne grabbe ett screenshot

Hvor skal jeg ta screenshot??

Har ikke prøvd noe program som heter task manager...

Laggingene kommer og går, feks så kom det litt lagg når jeg skriver denne teksten..

Jeg ser ordene kommer på skjermen ettervert, noen ganger når jeg oppner et internett vind ser jeg vinduet lagge opp på skjermen.. Og noen ganger går det helt finnt... Er 100% random, men det kommer alltid når jeg skal åpne "Min Datamaskin"... Ser at musa lagger og ikonene kommer etter vert med 1sekund mellomrom...

Edit

Noen skrive leif

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Opelpower, for å starte Task Manager: Trykk høyre mustast over taskbar´n (linja nederst på skjermen der klokka, startmenyen og alt ligger altså), da kommer det opp en meny - der står det blant annet Task Manager - start den, trykk på Processes tab´en og sorter på CPU, følg med på hvilke prosesser som tar cpukraft og se om det er et prosess som stemmer med lagginga. Trykk på cpu til du får sortert med høyest cpu forbruk øverst, ved normal bruk er det System Idle Process som skal stå der med nesten 100% cpu forbruk.

Lenke til kommentar

Alt står på 00 så og så hele tiden iexplore.exe*32 håpper opp noen ganger på 7-15...

Er ikke noen forandring når det lagger...

Er ikke noen "kjør" kjør linje på vista, har ikke brukt det siden XP...

Og sjønte nå at task manager er oppgavebehandling, har norsk OS jeg vøtt...

post-147791-1207751382_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har bare avinnstalert driveren til X-fi, ikke tatt det ut..

Hvordan kommer jeg inn i sikkerhts modus uten å restarte pcen mens vista loader??

Mener jeg har prøvd i sikkerhets modus hvor det også lagga, er ikke siker.. så prøver igjenn.

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

For å få igjen "kjør" linja i startmenyen - trykk på høyre mustast over windowssymbolet helt til venstre på startmenyen, velg egenskaper og klassisk startmeny (bare gjetter - har engelsk windows)

Skulle hatt deg til å kjøre msconfig og krysse vekk ALT som står under startup/oppstart der, kan hende det ligger noe der som forårsaker det.

Sikkermodus velger du med å trykke F8 under opstart

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...