Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Klarer 200B, men ikke 240B, 266C elller 266D... Skal jeg kjøre opp Volt til 2,3V?... Den står på +0,30 nå (1.88V er standar) Hva tror gi best ytelse i spill av 200A og 266D?? vis jeg får kjørt noen av dem.. Blir jo Timing VS Mhz Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Klarer 200B, men ikke 240B, 266C elller 266D...Skal jeg kjøre opp Volt til 2,3V?... Den står på +0,30 nå (1.88V er standar) Hva tror gi best ytelse i spill av 200A og 266D?? vis jeg får kjørt noen av dem.. Blir jo Timing VS Mhz Spørs om du må gjøre som meg - hente ned Everest og kjøre cache & memory benchmark´en som ligger under tools - så bare prøver du de multiplierne som er stabile og ser hvem som gir høyest tall og minst latency. Jeg havnet faktisk på 2.66C som best hos meg (Geil Black Dragon PC8500) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Husk også å tweake static tread value så lav som mulig for hver multiplier du tester - mye jobb men verdt det, uten tweaket static tread value=dårlig minneytelse, static tread value kalles ofte performance level på en del andre hovedkort - ikke uten grunn Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Det heter ikke "tweaket static tread value" hos meg.. Men det står: static tread value static tread phase adjust Eller sier du "Tweaket" som i "ferdig justert" :/ Er litt forviret nå så bare prøver du de multiplierne som er stabile og ser hvem som gir høyest tall og minst latency. Skal jeg sette opp Volt vil 2,3 får å se om jeg får botta med flere multiplere en 200B og 200D? Endret 6. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Å tweake er å justere, det står det samme i min bios som i din, det er kun static tread value som du skal justere manuelt av advanced timings Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Prøv gjerne 2.3v - Ballistix´en tåler det Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Den klarer 2,3 men når man botter på 2,66D så får jeg bluescreen... Og når jeg bota på 200A så fryss sjermen inne i Vista... Er temp som er problemmet ser at temp ligger nå på 46grader på 2,2V og 900mhz (200B) Kansje jeg burde innvistert i et par 2x2brikker? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg gikk for 2x2gb, hadde 4x1gb, men i tillegg til mer varme har du det problemet at 4 brikker belaster minnekontrolleren/chipset mer enn to = mer trøbbel, særlig ved overklokking. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Bestiller et nytt sett med 2x2gb jeg... så får jeg kansje kjørt på 266C selv eller 240B... Hvilken ville du valgt? Corsair Dominator (uten vifte) , Mushkin extreme (kun 650,- i dag) eller OCZ Reaper Heat Pipe?? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg tror alle tre er bra, men Mushkin er jo så billig at jeg hadde valgt det - hvis ikke penger spiller noen rolle så hadde jeg valgt Dominator. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Jeg tror alle tre er bra, men Mushkin er jo så billig at jeg hadde valgt det - hvis ikke penger spiller noen rolle så hadde jeg valgt Dominator. Er egentelig ikke pris som er viktig, men er halv pris av dominant... og om jeg vil merke stor temp forsjel på mushkin og dominator tviler jeg på.... Leste en test om mushkin, dem tålte 1200mhz uten problem Edit: Da får jeg hente et par brikker her i oslo til uka håper jeg er greit å spare 120kr i frakt også når man bare bor 5min unna netshoposlo Endret 6. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har også bare positivt å si om Mushkin. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har også bare positivt å si om Mushkin. Har satt et sett med Mushkin2x2gb 800mhz i mora mi sin pce... Gikk op over 400poeng i 3Dmark06 med å klokke cpu fra 4,275 til 4,3... Tror du det er farlig å kjøre på 1,444 i Vcore ver enste dag? (8timer) Droper 0,02ghz under load i Occt, tror jeg skrev Vcore under load i stad... Har tenk å beholde cpu i et halvt år... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 1.44v er helt trygt så lenge du har fornuftige temperaturer Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Der har jeg gjort det, nå blir det Quad CPU på meg med en Q9450 fra Svenske Komplett nå som jeg vet at jeg blir værende her i Sverige en stund til. Blir spennende å se hvor lang ventelista er, bestillte også 4gb mer minne, vet jeg kjører 32 Bit og ikke kommer til å se dette minnet med en gang men jeg vurderer å legge inn XP 64 Bit's en gang i nærmeste fremtid for å kjøre litt nyere spill og programmer. Dessverre kan jeg ikke helkonvertere siden jeg fortsatt er en liten retro gamer og har en del 16 bits programmer liggende. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vista 64 sier nå jeg da... Jeg HATET Vista dypt og inderlig, helt til jeg ga det en sjanse, sånn som Vista 64 fungerer nå med SP1 ville jeg aldri drømt om å gå tilbake til XP, har Vista på 3 maskiner akkurat nå - NULL problemer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vista 64 sier nå jeg da... Jeg HATET Vista dypt og inderlig, helt til jeg ga det en sjanse, sånn som Vista 64 fungerer nå med SP1 ville jeg aldri drømt om å gå tilbake til XP, har Vista på 3 maskiner akkurat nå - NULL problemer. Nei huff! Har fått nok Vista etter å ha vært nøytral også prøve å finne feil og sette opp ett nettverk. Var nær å slenge fattern's PC ut vinduet i det øyeblikket og produsentene av Vista kan være glade de satt i USA akkurat da for å si det sånn og ikke i samme rom som meg Noe sånt makkverk vil jeg helst ha minst mulig å gjøre med. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Regner med du ikke har testet det siden SP1 kom ja..? ;-) Windows XP var ikke akkurat spesielt bra før SP2 kom egentlig, og de par/tre første årene XP eksistertet var det akkurat likedanne tråder over alt, forskjellen var at folk disset XP og hyllet Windows 2000. :!: Det jeg prøver å si er - ting utvikler seg med tiden ;-) Vista også Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvor laster du ned SP1? Eller kommer den automatusk under oppdateringer? Ble kvitt lagginga på pcen når jeg instalerte vista på nytt, YES Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Har du engelsk Vista kommer den via autoupdate, har du norsk så må du vente til sommeren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå