Gå til innhold

Asus P5N-E SLI og Quad Core/Q6600 overklokking (Intel P35 og X38/X48 Tweaking)

Anbefalte innlegg

Nix, hovedkort tåler det, er mer redd for cpu - du bør ikke kjøre E8x00 noe særlig over 1.5v på luft, hvis du sjekket litt i E8400/E8500 oc tråden jeg linket til, så er max oc for 90% mellom 4.0-4.3, så jeg tror det er cpu som ikke vil mer, hovedkortet klarer glatt over 500fsb med core2, men det hjelper ikke når ikke cpu vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet jeg har noen ekstremt høy tempraturer på cpu også, men tror dem er feil...

Men det er jo noen som kjører 24/7 på 1,5-1,55 også...

Skrev nesten alle Vcore opplysningene feil på forje innlegg.....

Men hvor mye synnes du jeg skal øke Volt på fsb og gmch??

Lenke til kommentar

I og med du har Antec 900 regner jeg med du har grei luftflyt, du kan øke fsb og gmch til tallene blir røde og en ned (siste før rød) høyere er skummelt uten vifter som blåser direkte på chipsetkjølerne.

Det er også viktig at det er skikkelig kontakt mellom chipsetkjøler og NB chip, den skal sitte fast og bli varm under belastning - blir den ikke varm så er det dårlig kontakt

Lenke til kommentar
Du har nok funnet maks, har sett E8400/E8500 som ikke har klart mer enn 3.8 også, så det kunne vært mye verre ;-)

Den klarer jo ikke å dra 3dmark06 engang jo :(

Får prøve med litt høyere Vcore, skru den opp et par hakk... Er er på 1,44 nå

Lenke til kommentar
Du må kjøre Prime95 eller OCCT 2.0 - ikke noe poeng å begynne med noe annet før du har fått den stabil.

Den vil ikke kjøre prime på høyere Vcore heler...

Får crash code 4 i occt..

Og får error i prine95, "stress.txt file"

Lenke til kommentar

He he.. tror du snart må innse at prosessoren din ikke tar hensyn til hva du ønsker, og som jeg har nevnt til kjedsomlighet - det er svært få E8400/E8500 som klarer over 4.3 på luft - uanset hvor høy fsb hovedkortet ditt klarer. Konsentrer deg heller om å finne maks Prime/OCCT stabil klokk :thumbup:

Lenke til kommentar
He he.. tror du snart må innse at prosessoren din ikke tar hensyn til hva du ønsker, og som jeg har nevnt til kjedsomlighet - det er svært få E8400/E8500 som klarer over 4.3 på luft - uanset hvor høy fsb hovedkortet ditt klarer. Konsentrer deg heller om å finne maks Prime/OCCT stabil klokk :thumbup:

HAHA, er enig i at dem ikke går over 4,3ghz...

Kjører den på 452fsb sammt 4,3ghz nå... Ja den vil ikke høyere :/

Edit får la prime95 stå på mens jeg drar på trening og litt til..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

PerUlv2 hva er best å kjøre på av A,B,C og D på minnet??

Har den på 240B nå....

Cpu er max'a på 4,3Ghz@453fsb og 1,424 i Vcore, da er den stabil i Prime95 i minst 3 timer... Og har kjørt den 30min i OCCT uten problem....

Men da tenkte jeg at jeg skal få kjørt minnet stabilt med 4gb, 4x1gb ballistix 8500...

Det funker på 240B på 1087mhz, og Volten er på 2.0...

Lenke til kommentar

Jo høyere bokstav jo tightere timings sies det, så 2.40B er bra hvis den takler det, jo høyere fsb man kjører, jo mer må man slakke opp, men Ballistix er jo bra (men litt kilent). Du kan sikker gi rammen 2.2v uten problemer, husk også å tweake static tread så langt ned som maskina klarer, det har MASSIVT mye å si for ytelsen på minnet - jo lavere, jo bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...