PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du taper svært lite på å kjøre multiplier på 2.00 - Selv om minnet da kjører på lavere frekvens så vil det med E8400 på default multiplier kjøre minnebuss:fsb synkront (1:1) - det sammen med tightere timing vil heller fungere bedre enn høyere usynkront på løsere timings. De eneste steder du "tjener" på å kjøre høyere frekvens på minnet er egentlig syntetiske tester som f.eks SiSoft Sandra - men de har omtrent like mye med virkeligheten som f.eks 3dmark06 har. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 har resat bios, byttet mine, oppdatert drivere... Men pcen lagger (hengers sek opp i 1-2sek) forsatt.. Hva som er feil vet jeg ikke, blir ny os innstallasjon nå Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Høres ut som softwareproblemer.. Hva slags OS kjører du? Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Høres ut som softwareproblemer.. Hva slags OS kjører du? Er vist Vista Ultimate det, Må ha Vista siden jeg kjører CF-X med 2x3870X2 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kjører VIsta 64 Business sjøl jeg - fungerer utmerket, selv om ATI har hatt litt mer krøll med driverene sine der, men det kommer seg raskt - var som natt og dag fra 8.2 til 8.3 driverene og nå er 8.4 snart her. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Når det gjelder 8.3 driverne til ATi og Win XP så hører jeg at mange klager. Hva er det spesifikt de er ute etter? Har enda ikke hatt problemer med min Crossfire på 8.3 driverne i allefall. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) 8.3 driverene er en stor fremgang, jeg har ikke problemer med dem, hadde med tidligere drivere (kjører 2x 3870 i Crossfire) Edit: Så det var XP du nevnte - jeg fikk ikke Crossfire til å kjøre skikkelig hos meg i XP med 7.11 til 8.2 - altså no go, har ikke prøvd 8.3 i xp da jeg har fjernet det, Vista 64 fungerer så bra at det er ikke noe poeng med XP Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 8.3 driverene er en stor fremgang, jeg har ikke problemer med dem, hadde med tidligere drivere (kjører 2x 3870 i Crossfire) Edit: Så det var XP du nevnte - jeg fikk ikke Crossfire til å kjøre skikkelig hos meg i XP med 7.11 til 8.2 - altså no go, har ikke prøvd 8.3 i xp da jeg har fjernet det, Vista 64 fungerer så bra at det er ikke noe poeng med XP Jeg kjørte med 8.2 også men da merket jeg ikke noen spesielle problemer. Hvilke problemer hadde du da? Jeg har ikke kjørt noen benchmarks utenom en runde 3D Mark 01 for å se hvor mye raskere min nåværende PC var iforhold til min 800 MHz Duron med Ti 4600 som jeg hadde i sin tid. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg fikk ikke Crossfire til å funke uansett i XP, og det andre kortet gikk i x1 modus uansett. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Får dere opp 2 kort i HW-monitor når dere kjører CF? Får selv opp 1 kort nå, men fikk og 2 når jeg kjørte 8800gtx i sli... Men vet at CF-X fungerer nå, fikk selv 20k nå i 3dmark.. Det at pcen lagger kan vere driver til raid eller skjermkorta tror jeg... Men jeg kan overleve det så lenge det ikke kommer i spill! Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg får opp ett kort ja (I ATI CCC) Men skal du klokke med Ati Overdrive (krever at du har 8 pins strømkontakter) så får du opp begge korta når du klikker på dropdown boksen. Hvis det ikke lagger i spill så er det definitivt ikke skjermkortene dine - og ja, det er tydelig at CrossfireX virker hos deg ;-) Over 20k er en heftig score med dualcore cpu ;-) Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Opelpower: Har snoket litt rundt på andre forum (vel... xs for det meste..) og chattet litt med noen bekjentskaper der - du skal være svært fornøyd med klokkinga di, det er svært uvanlig at E8400/E8500 (samme chip - forskjellige multiplier) klarer over 4.3 på luftkjøling - og det kreves en god cpu og et bra hovedkort for å komme opp mot det stabilt. Men de som klarer de reklamerer såpass intenst med det at folk tror alle klarer minst 4.5ghz med bare å øke fsb, så vær fornøyd ;-) Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Da så Er fornyd med 450fsb, var det jeg håppa på å få når jeg planla ny pc... Lyd er viktig får meg, får har pcen på noen ganger om natta... Så er begrensa med kjøling på 1400-1500rpm på vifta, og resten kjører på 1000rpm.. Har ikke får lagt inn COD4, så har ikke prøvd om det lagger der... Men fikk over 20k i 3Dmark06 som jeg også håppa på (er samma faen EGENTELIG hva jeg får der, men er moro med høye tall ) Så skal ikke klagge på pcen, skal ha en E8600 når den kommer ut... Men skal passe på at jeg får en med Q7 i batch, så er sikker på at jeg vil merke litt forsjel på ytelsen (FPS).. Tror jeg ikke trenger å opgraddere skjermkort på en stund heler , er cpu som er flaske hals :/ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) I og med du ikke kjenner hovedkortet skikkelig så har du helt sikkert mer og hente - vil anbefale deg å henge på Gigabyte X48 tråden: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=163168 Der vil det/er det mange tips å plukke opp ettersom guruene begynner å bli kjent med kortet og biosene kommer seg. Det er ikke hovedkortet ditt som bremser btw - det drar lett over 500mhz+++ ved riktig tweaking med Core2 - so says the guru´s og med tanke på at mitt X38 klarer 470 m Q6600, så stemmer nok det ;-) PS!!! De første sidene i tråden er GAMLE!!! Bare ha det i bakhodet Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Tenkte jeg skule gå over 450 nå, ellt funker perfekt med cpu.. (tror jeg) Er ikke fått frys noen gang enda, kunn et par feilmeldinger når jeg har brukt får litte Vcore. Hadde vert moro med 500fsb og 4,750ghz, da tror jeg jeg hadde fått minst 3000 til i 3Dmark06 Edit ser ut som der er ram problem, fikk samma feilmelding i prime95 som når jeg ikke fikk bota vista i går kveld... Lest litt på forum at det er stor sjanse fpår at jeg har ram problem.. har jo restart bios og bytta minne, or har forsatt det samma problemmet Endret 5. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) PerUlv2 skal jeg sette sette opp volt på FSB når jeg går så høyt som 480++ Pcen vil ikke botte på 480++ Men null problem å bote 470... Men den vil ikke kjøre prime95, ser ut som et minne problem ikke cpu problem... minnet ståre på 200D Edit feil er "stress.txt file", søkte på goggle.. Står overalt at det er minne problemm.. Endret 5. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Du må øke FSB og GMCH volt på såpass hastigheter - du bør ha god luftflyt i kabinettet ditt, da chipsett begynner å utvikle mer varme ved såpass ekstrem OC. F.eks Anandtech klarte ikke mer enn 4.5ghz på vannkjøling, så det spørs hvor heldig du er med cpu´n din - det er nok den som begynner å gi seg.. hvor høyt er du på vcore forresten? Denne tråden burde være av stor interesse - du ligger omtrent der de fleste kommer på ca. 4.3ghz. http://www.ocforums.com/showthread.php?t=544848 Endret 6. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Tenker på å OC Cpuen min, har X38Quad kortet sammen med Q6600. Bruker denne rammen hvis det er viktig. Har ganske stort og åpent kabinett, sammen med MaxOrb CPUkjølern fra TT, så temperatur er ikke noe problem. Har da absolutt null peiling på noe av det her, vet bare at jeg har tenkt klokke kortet til 3ghz(333x9) Noen som orker hjelpe meg litt ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Gå til Uguru menyen i bios, velg "user defined" på cpu speed, på "external clock" tast inn 333 og lagre. Se om det fungerer først - det KAN være så enkelt. Endret 6. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Du må øke FSB og GMCH volt på såpass hastigheter - du bør ha god luftflyt i kabinettet ditt, da chipsett begynner å utvikle mer varme ved såpass ekstrem OC. F.eks Anandtech klarte ikke mer enn 4.5ghz på vannkjøling, så det spørs hvor heldig du er med cpu´n din - det er nok den som begynner å gi seg.. hvor høyt er du på vcore forresten? Prøvde meg på 1.45-1.475 i Vcore i følge bios, det gir vel utslagg på - 0,017 Vcore idel (altså 1,433vcore og 1,458vcore ifølge cpu-z og "pc-health") Alle 3 står på + 0,15v skal jeg øke fsb til 0,25V og gmch til 0,20V?? Skal jeg øke Vcore til 1,5 i bois som girr 1,483Vcore idel?? Tenkte kansje å prøve å får 474fsb/4,5ghz stabil... Har et antec ninehundred, men det er begresa hvor mye luft det går gjennom det også... PS, er ikke redd får å ødelegge noe.... Er vel mest sansynnelig at HK rykker først... Edit feil VEcore endra i orginal tekst nå.. Hvar helt på jorder det, glemmte alle 4 talla Endret 6. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå