Gå til innhold

Asus P5N-E SLI og Quad Core/Q6600 overklokking (Intel P35 og X38/X48 Tweaking)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
v25.1? hmmm, som sagt bør du bruke 25.5 el 25.6, round off checking skal være krysset av ja (stå på)

Er bare å Google etter Prime95 25.6 så finner du den

endra innlegget strev feil...

hvor lenge skal den stå på...

kom nå at 8K var passet:D

Lenke til kommentar

Small FFT kan stå på et par-tre timer, men for å teste "overall" system stabilitet bør du kjøre Prime95 på Blend i minst 12 timer.

Men på den andre siden begynner du å nærme deg stygt ett såkalt FSB-hole som er en flott ting på de fleste Nforce hovedkort, noe særlig over 400mhz fsb (1600) med P5N-E SLI og du står bom fast eller maskina begynner å oppføre seg merkelig, dvs den ser ut til å virke men går treigere enn det skal, merkelige krasj osv.

OCMax kan sikkert fortelle deg mer om dette ;-)

Lenke til kommentar

Har nå montert den Pabst 1200rpm vifta på baksida av TRUE kjøleren, slik at den står der og suger luft fra TT Bigwater vifta som står på framsia av TRUE kjøleren. TT Bigwater vifta kan man faktisk justere til 2400rpm! Kjører den på 1800 rpm nå. Kjører 3.6GHz her med 1.39 Volt minimum på full last. Ligger under 70 grader på alle kjerner nå :p

Det er heller ikke noe nevneverdig mer bråk nå :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Der ser du - TRUE ruler ;-)

Vinduet er lukket, sidedøra på. TT Bigwatervifta på nesten 2000 rpm. Var såvidt oppi 72 grader på kjerne 1 og 2. Ikke sett noe høyere ennå. Ekstremt vanskelig å kjøle Q6600 på 3.6GHz med rundt 1.4 Volt. Det er akkurat så det går. På håret. Har man en litt dårligere CPU som krever litt høyere Volt på 3.6GHz så må man nesten over på vann.

Lenke til kommentar

Har hatt noen merkelige problemer med mitt X38 i det siste, trodde først at det var klokkingen så jeg tok den ganske moderat, ikke helt stock men det skal funke i allefall.

Uansett, det som skjer er om jeg spiller så fryser bildet og lyden fortsetter i 1 til 2 sekunder før denne også stopper og begynner å kjøre en loop.

Det kan stå sånn i noen sekunder (6 til 10 omtrent) før skjermen blir svart og jeg må ta restart.

Ingen respons fra CTRL + ALT + DEL eller noen andre metoder.

Noen andre hatt lignende problemer med X38 eller P35 kortene? Hadde noe lignende med mitt IP35 også.

Lenke til kommentar

Har kjørt litt over stock på CPU, men minnet gikk helt på 5-5-5-15 timings som vist nok skal være 100% safe.

Uansett, hadde samme problemet på stock innstillinger på mitt P35 kort også i sin tid.

Skjermkortet har jeg ikke klokket nå da.

Lenke til kommentar
kikka i profilen din nå.. ser du har hd3850. de blir sykt varme om du ikke styrer vifta manuelt. på mitt hd3850 datt klistremerket på kjølern av! still inn vifta på begge korta, kan gjøres med feks rivatuner.

Joda, mitt klistremerke har også fallt av, men på kort nr 2 sitter det enda fast... ;)

Har mistenkt varme en stund nå så jeg bestemte meg for å prøve å guffe opp viftene på 80% når jeg skulle spillte med en kompis.

Har hatt maraton nå og så langt virker alt stabilt...

Skulle hatt ett program som styrte viftene på begge kortene manuellt, RivaTuner tar jo bare ett kort og utvikleren er ikke interessert i å fikse ordentlig Crossfire og SLI støtte fordi han mener det er noe skrot og en dårlig løsning for å få mer ytelse, en latmannsløsning om jeg tolket han rett. Svaret fra Unwinder

Så av RivaTuner har vi i Crossfire klubben blitt etterlagt ute i kulda eller takle at ett kort koker og krasjer mens det andre klarer jobben.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Til 3870 er det en modifisert bios som "fikser" den automatiske viftejusteringen, har flashet begge mine. Før gikk aldri viftene over 29%, nå går de opp i 60% under hard load, trodde det var bare de første 3870 kortene som hadde den buggen jeg, men tydeligvis 3850 også.

Lenke til kommentar

rivatuner tar begge korta.. bare velge det fra første rull ned sak..

edit: ivertfall kunne jeg det med powercolor og asus sine kort i crossfire. jeg ble så skuffa over crossfire at jeg faktisk bare har det ene 3850kortet på hylla!

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Et litte spørsmpl om minne på x48...

Pcen likker ikke at jeg kjører 4gb på 1066mhz, den klikker noen ganger når jeg starter pcen og jeg må innstalere vista uten 2 av brikkene...

Tror dere de blir får varme?? Eller må jeg sette opp volt til 2,2, er på 2 nå...

Dem sjentes litt vaarme ut når jeg tok 2 av dem ut. Har temp sensor på minne så får se temp når jeg har fått innstaler OS og drivere til OdinGT...

Har 4x1gb ballistix 8500@1066mhz

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Du må nok sette opp til 2.2, 2.0 blir litt snaut på 1066mhz... Hva slags hovedkort har du forresten?

Ble en GigaByte x48-DS5 på meg, ble bare ikke til at jeg bestilte en D6Q...

Temp på minnet er 40grader og cpu på 27grader :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...