Gå til innhold

Asus P5N-E SLI og Quad Core/Q6600 overklokking (Intel P35 og X38/X48 Tweaking)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm...

Leste litt på 1 side så sto det at P35 ikke hadde raid :ohmy:

Hva med X48? :cry: Har ikke plass til raid kontolleren heller :cry:

Bare de aller billigste hovedkortene med P35 kommer uten Raid. Tror alle X38 og X48 blir levert med RAID. Kommer ann på hvilke Sørlig brikkesett som blir brukt. Jeg kjøpte Raid utgaven av mitt kort. Men som sagt, tror alle X38 og X48 kommer med Raid.

Lenke til kommentar

Alle X38-X48 har raid, de fleste P35 også, men de rimeligste P35 kort bruker ICH9 SB og ikke ICH9R, f.eks Gigabyte P35-DS3 har ikke raid, mens P35-DS3R har, alle highend P35 har raid.

Upps! Samtidig med OcMax det gitt ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hmm...

Leste litt på 1 side så sto det at P35 ikke hadde raid :ohmy:

Hva med X48? :cry: Har ikke plass til raid kontolleren heller :cry:

P35 ikke har RAID?

Men... Hva i svarte var det som stod om RAID i manualen til mitt IP35 Pro da?

Jeg mener bestemt det var RAID på det, men jeg har ikke kortet eller manualen i nærheten av meg ettersom jeg har påskeferie nå.

Har bare en laptop som ikke er mye å skryte av akkurat nå.

Kort edit: Ser ut til at gjengen kom før meg til mølla.

Jepp jeg hadde sett rett.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Og med ICH9R mister du plutselig ikke en disk eller to i raidoppsettet som man kan risikere med NVraid - opplevde det flere ganger med P5N-E SLI, ikke med de gamle ubrukelige biosene, men de nyere faktisk! Også med Striker´n

Vel, der har vi nok en negativ ting med nVidia brikkesett. Lista begynner å bli lang nå :)

Lenke til kommentar
Der var jeg før deg PerUlv2, igjen :p

1min tok det før begge svarte N1! :D

Ble begynte å bli litt svett i panna når jeg leste at det ikke var raid...

Er som sakt ikke vant til Intel, X48 blir mitt første Intel..

Så lenge jeg får kjørt raptorene i raid0

Og 2x 3870X2 i Quad CF blir jeg fornyd :)

Er så spent på overklokkinga, er bare så synd jeg ikke vet en dritt om volt, mod, og Vcore :/

Lenke til kommentar

Tror nesten du må endre tittlen enda en gang.

"Intel P35 og X38/48 tweaking OG nForce svakheter" eller noe lignende...

Tror nesten jeg skal starte en liste med nForce svakheter og linke den i signaturen eller noe... Får nok 5 tonn med PM'er fra "Jihad Nvidiots" da antar jeg, men men.

Lenke til kommentar
Er så spent på overklokkinga, er bare så synd jeg ikke vet en dritt om volt, mod, og Vcore :/

Da tror jeg du må lære litt, X48 kort har relativt avansert bios (X38 også for den saks skyld), den krever en del for å få maks ut, men hva har man forum til? :thumbup:

Lenke til kommentar
Tror nesten du må endre tittlen enda en gang.

"Intel P35 og X38/48 tweaking OG nForce svakheter" eller noe lignende...

Tror nesten jeg skal starte en liste med nForce svakheter og linke den i signaturen eller noe... Får nok 5 tonn med PM'er fra "Jihad Nvidiots" da antar jeg, men men.

Ikke utsett deg for det, bare venter på den første: "Jeg har hatt mitt XFX680i i 6mnd, og har ingen problemer, funker fett Nvidia real POWR ASS!!"

Folk har en tendens til å se ting utifra sin egen liten verden, naturlig nok.....

Lenke til kommentar

Da tror jeg du må lære litt, X48 kort har relativt avansert bios (X38 også for den saks skyld), den krever en del for å få maks ut, men hva har man forum til? :thumbup:

Må legge til at jeg er på usikker grunn selv når det kommer til det der.

Derfor kjører jeg en mild overklokk for tiden noe som gir meg nok kraft for øyeblikket i allefall.

Men det er store forskjeller i BIOS når du er vant med Epox 8RDA+ og Socket A riktignok tror jeg ikke at jeg klokket det til grenseland men nådde en grense hvor jeg måtte tweake litt ekstra så jeg stoppet der den gang, men nå har det HK'et tatt kveld så det er ikke så mye å hente der.

Jeg får ta det igjen med IX38 kortet mitt, fant i allefall noen gode tips på denne siden som jeg kan prøve når jeg er tilbake etter ferien.

Lenke til kommentar

Grunnen til at mit Asus 780i P5N-T Delux tok kvelden var at jeg klinka til med over

1800FSB ibios uten volt og vcore.. Trode ikke atdet vile skadde med e6850 på 4,1-2Ghz med å kun stille FSB...

Var kansje ikke så lurt??

Lenke til kommentar

Et hovedkort skal ikke ryke av at du klokker for høyt, det eneste som skulle skjedd var at maskinen skulle rebootet og nullstilt oc´en - og med tanke på at du ikke rørte noen spennings innst, så skulle du i alle fall være trygg....

Men å klokke rett opp til 1800 var kanskje litt optimistisk ;-)

Lenke til kommentar
Et hovedkort skal ikke ryke av at du klokker for høyt, det eneste som skulle skjedd var at maskinen skulle rebootet og nullstilt oc´en - og med tanke på at du ikke rørte noen spennings innst, så skulle du i alle fall være trygg....

Men å klokke rett opp til 1800 var kanskje litt optimistisk ;-)

Tok det litt forsiktig, starta på 1600 og tok det roligopp over....

Men tok ikke skjekka godt nok om den var stabil, kjørte kun cpu test i 3Dmark06 :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...