Gå til innhold

Samsung DOA. Hvordan finne ut?

Anbefalte innlegg

Fikk ny Hdd. 1 stk samsung 160gb sata 3.5"

Når jeg kobler den til maskinen finner jeg ikke disken hvor jeg har mine andre sata disker fra før. Ingen programmer finner den og jeg får ikke brukt den. Er den død da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spinner den opp? Evt ulyder?

Prøv å starte maskinen med kun den harddisken koblet til.

Koble harddisken til evt native SATA-kontakter. (Integrert i brikkesettet)

Prøv med en annen SATA-kabel og strøm. Gjerne fra en av harddiskene du vet fungerer.

Kan godt fortelle litt mer om maskinen din!

Lenke til kommentar

Samsung er noe rare greier.

Tenkte jeg skulle fyre opp partition magic og se hva jeg fant og jaggu lå den ikke nederst som unlocatede space.

Dette synes jeg er rart, det er første gang jeg må inn å partisjonere en disk før den kan sees i bios.

Nå er denne hdd til os, mens de andre sata diskene trengte jeg bare å koble til og boote opp windows xp

Endret av Inc
Lenke til kommentar

UPDATE!

Fy F så fuck`d up denne samsungdisken må være, jeg har aldri opplevde disker som er så vanskelig å få til som denne system disken.

Slik er ståa nå:

Jeg kan boote opp med gammel system disk og boote xp derfra med ditto PM og derfra ser jeg at samsungdisken er delt i to partisjoner slik jeg vil ha den. 1 stk primær på 50gb og 1 stk logisk 100gb. Og når jeg da starter maskinen på nytt kun med samsungdisken så finner maskien pokker meg ingenting. Borte vekk!! Samma skjer om jeg bytter om på sata kablene. Og når jeg putter inn igjen den gamle system disken så finne den plutselig begge igjen i bios.. HJELP??????????????

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...