Gjest Slettet+981287349 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Satt her og lurte på hva som er den beste og skumleste Stephen King filmen, noen som vet ? Endret 8. mars 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Snodig... i overskriften står det at du er på jakt etter den beste Stephen King-filmen, mens i innlegget lurer du på hva som er den skumleste. Vanskelig å bestemme seg? Beste: The Shawshank Redemption Skumleste: The Shining Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Snodig... i overskriften står det at du er på jakt etter den beste Stephen King-filmen, mens i innlegget lurer du på hva som er den skumleste. Vanskelig å bestemme seg? Liten skrivefeil der ja. Takker for svar. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den særeste må vel være "Secret window" i alle fall, ikke direkte skummel men sær og i mine øyne meget god. Den skumleste vil jeg si er nyinnspillingen av "The shining", ikke Kubricks elendige versjon men den ordentlige som faktisk følger boka litt bedre enn Kubricks versjon. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Beste: The Shawshank RedemptionSkumleste: The Shining Støttes. Og hvordan kan du kalle Kubricks The Shining elendig? Den er jo fantastisk, samme om den følger boka nøyaktig eller ikke. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Misery..................... Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg vil nok tro The Shining er den skumleste. En ny film som har kommet nå basert på novellen fra Stephen King er: The Mist Kanskje verdt å se den. God rating på IMDb: The Mist Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den særeste må vel være "Secret window" i alle fall, ikke direkte skummel men sær og i mine øyne meget god. Den skumleste vil jeg si er nyinnspillingen av "The shining", ikke Kubricks elendige versjon men den ordentlige som faktisk følger boka litt bedre enn Kubricks versjon. Det finnes ingen remake av "The Shining (1980)". Du snakker kanskje om mini-serien "The Shining (1997)" som har fått hele 6/10 på imdb Kubrick's "The Shining" støttes fult ut fra meg ihvertfall Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jepp. Måtte le litt når Bear kalte Kubrick's sin versjon av The Shining for elendig. Er vel noe av det beste horrosjangeren noensinne har fått frem. Forøvrig gleder jeg meg veldig til The Mist. Ser ut som vi for en gangs skyld kan få servert noe bra grøss. Endret 8. mars 2008 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvis det å følge boken er det som gjør en film bra så kan jeg komme på en liten liste med elendige filmer: Fight Club No Country for Old Men O Brother Where Art Thou There Will Be Blood Children of Men Frankenstein I Am Legend Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Satt her og lurte på hva som er den beste og skumleste Stephen King filmen, noen som vet ? /Pirke Stephen King har da aldri laget filmer! Beste filmen basert på Stephen Kings verk syns jeg er "The Green Mile". "The Shining" er absolutt den skumleste. Endret 8. mars 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Satt her og lurte på hva som er den beste og skumleste Stephen King filmen, noen som vet ? /Pirke Stephen King har da aldri laget filmer! /Pirke Edit: Men den finnes hverken god eller skummel (kanskje bortsett fra skummelt dårlig ) Endret 8. mars 2008 av Njål Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 The Shining støtter jeg. Da jeg så IT første gang, syntes jeg den var dritskummel også (selv om slutten er på grensa til selvpining). Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Det finnes ingen remake av "The Shining (1980)". Du snakker kanskje om mini-serien "The Shining (1997)" som har fått hele 6/10 på imdb Kubrick's "The Shining" støttes fult ut fra meg ihvertfall Kaller det for Remake fordi King faktisk fikk lov å si noe når miniserien ble laget. Samt at IMDB's snittkarakter har ingen innvirkning på min mening uansett så om du tror jeg skal magisk snu meg rundt og vær enig med at Kubricks versjon er best av den grunn tar du skammelig feil. Jepp. Måtte le litt når Bear kalte Kubrick's sin versjon av The Shining for elendig. Er vel noe av det beste horrosjangeren noensinne har fått frem. Forøvrig gleder jeg meg veldig til The Mist. Ser ut som vi for en gangs skyld kan få servert noe bra grøss. Ja jeg synes den er elendig, en fruktfilm hvor en appelsin møter en kniv er mer skummel enn Kubricks versjon av The shining. Om den versjonen er noe av det beste horrorsjangeren noensinne har fått frem så synes jeg synd på sjangeren for da har den prestert ufattelig lite. Hvis det å følge boken er det som gjør en film bra så kan jeg komme på en liten liste med elendige filmer: Mange filmer gjør stikkveier utenfor boken men følger boken så godt det lar seg gjøre, som f.eks Ringenes Herre filmene. Det som gjør at jeg misliker The Shining er fordi jeg personelig og det er min personelige smak synes filmen er dårlig i tillegg til at den ødelegger en fantastisk god bok. Å legge til heis med blod, tvillinger, øks, labyrint og en Jack som allerede i starten er småtullet vil jeg si ødelegger filmen i forhold til boken. Og i tillegg synes jeg at filmen er direkte dårlig, og da driter jeg i hva IMDB sier, jeg personelig synes The Shining (Kubricks versjon) er direkte dårlig og så langt fra skummel. Endret 8. mars 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Det finnes ingen remake av "The Shining (1980)". Du snakker kanskje om mini-serien "The Shining (1997)" som har fått hele 6/10 på imdb Kubrick's "The Shining" støttes fult ut fra meg ihvertfall Kaller det for Remake fordi King faktisk fikk lov å si noe når miniserien ble laget. Samt at IMDB's snittkarakter har ingen innvirkning på min mening uansett så om du tror jeg skal magisk snu meg rundt og vær enig med at Kubricks versjon er best av den grunn tar du skammelig feil. Jepp. Måtte le litt når Bear kalte Kubrick's sin versjon av The Shining for elendig. Er vel noe av det beste horrosjangeren noensinne har fått frem. Forøvrig gleder jeg meg veldig til The Mist. Ser ut som vi for en gangs skyld kan få servert noe bra grøss. Ja jeg synes den er elendig, en fruktfilm hvor en appelsin møter en kniv er mer skummel enn Kubricks versjon av The shining. Om den versjonen er noe av det beste horrorsjangeren noensinne har fått frem så synes jeg synd på sjangeren for da har den prestert ufattelig lite. Hvis det å følge boken er det som gjør en film bra så kan jeg komme på en liten liste med elendige filmer: Mange filmer gjør stikkveier utenfor boken men følger boken så godt det lar seg gjøre, som f.eks Ringenes Herre filmene. Det som gjør at jeg misliker The Shining er fordi jeg personelig og det er min personelige smak synes filmen er dårlig i tillegg til at den ødelegger en fantastisk god bok. Å legge til heis med blod, tvillinger, øks, labyrint og en Jack som allerede i starten er småtullet vil jeg si ødelegger filmen i forhold til boken. Og i tillegg synes jeg at filmen er direkte dårlig, og da driter jeg i hva IMDB sier, jeg personelig synes The Shining (Kubricks versjon) er direkte dårlig og så langt fra skummel. Jeg må si meg litt enig her ang. The Shining. Har sett filmen to ganger nå, første gangen var når jeg var liten, da måtte jeg skru av fordi det ble helt for jævlig skummelt (det var midt på natta og jeg var alene i huset, noe som bidrar til opplevelsen). I dag så jeg filmen på nytt, denne gangen var det egentlig ingenting som skremte meg noe særlig, det som ødela i tillegg var prestasjonen til kona hans i enkelte scener. Spesielt når hun løper rundt med kniven... det ser ut som hun lider av en eller annen sykdom og bare må febrilsk vifte rundt med hendene sine. Jack Nicholson var heller ikke noe skummel denne gangen, helt ordinært. Jeg synes det ødelegger en del at kameraet følger han så tett hele veien, da gir det hvertfall meg en følelse av at jeg vet alltid hvor den slemme fyren er nå, men lurer på hvor de som rømmer fra han er, det burde ha vært det totalt motsatte. Mindre av han og mer av kona og barnet som forsøker å beine derfra fort som faen. Endret 8. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg vil nok tro The Shining er den skumleste. En ny film som har kommet nå basert på novellen fra Stephen King er: The Mist Kanskje verdt å se den. God rating på IMDb: The Mist Så The Mist tidligere i kveld, og den var mildt sagt latterlig dårlig. Rett og slett elendig. Eneste som er morsomt med filmen er slutten. Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 /Pirke Stephen King har da aldri laget filmer! Å joda. http://www.imdb.com/title/tt0091499/ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Må si at The Shining er nok skummlest ja. Også Salems Lot (1979), men ikke på samme måte siden den er TV serie, me bra stemning hadde de. (2004 versionen likte jeg også) Ellers likte jeg faktisk filmatiseringen av 1408. Endret 11. mars 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Carnatus Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Så The Mist tidligere i kveld, og den var mildt sagt latterlig dårlig. Rett og slett elendig. Eneste som er morsomt med filmen er slutten. Du = EPIC FAIL Filmen er fantastisk. Hele følelsen i filmen(panikken, hjelpesløsheten) gjør at man er interessert hele veien. Slutten er også fantastisk. 9/10, ja. Så ja nei sånn er det nå med den saken ja nei. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hm, da har du sett en annen "The Mist" film enn meg Carnatus... Filmen var noe seriøs møkk. Hadde TV kvalitet på den og svært dårlige effekter. Skuespillingen var det dårligste jeg har sett i år. Skulle tror hele filmen var fra en film skole. 3/10 Endret 23. mars 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå