Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault Megane Erfaring?

Anbefalte innlegg

Har en Suzuki Jimny hvor girkassa takket for seg etter 110 000 km, regninga på den alene kom på 25 000,-

Brukt som budbil av en tenåring ?

Jeg skjønner ikke hvorfor du aldri gir deg på dette. Jeg er nå 23 år gammel og vel så det, for det første. Dessuten har jeg vist deg kopi av lønnsslipper som beviser hvor mye av kjøringen som faktisk var i jobb. Og en viss Lancer tålte 290 000 km i samme virke uten å ta skade av det.

Du må også ta en tur på forumet til Offroad.no og spørre om girkassene til Suzuki, siden du ser ut til å tro at jeg farer med løgn.

At du ikke forstår at en girkasse i enkelte tilfeller kan ryke når man driver med rykk og nappkjøring i jobbsammenheng etter 110 k, uten å påsta at alle Suzukigirkasser er dårlige, er for meg umulig å forstå.

Forøvrig tittet jeg på offroad.no og fant ut at noen klaget på girkasser på 20-30 år sj413. Og så ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at en girkasse kan ryke hvis man driver med rykk og napp-kjøring sammenhengende i 110 000 kilometer ja. Det jeg derimot ikke forstår er hvor mange ganger jeg må påpeke ovenfor deg at dette faktisk ikke er tilfelle. I jobb ble den bilen brukt ca. 8000 km i året, resten er i hovedsak kjøring på motorvei og landevei. Noe enhver girkasse burde tåle. Og uansett, hvis girkassa ikke tåler rykk og napp, så blir jo det det samme som å si at Jimny ikke tåler bykjøring.

Lenke til kommentar

Alle suzukier har generelt dårlig drivverk.. Ikke uvanlig at fører ikke merker noe til det heller.. Det rumler i bakdiffer, skraper når du girer, motoren stopper i fullsving osv.. Jeg har hvertfall bytta 20 girkasser på baleno. 10 bakdiffer på grand vitara og en haug med masse annet drivverk.. Ellers er bilene bra.. Noen har ikke problemer i det hele tatt så det kommer vel ann på kjørestilen.

Har ingen erfaringer med megane, men for for all del styr unna laguna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...