haada Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Vurderer å kjøpe Renault Megane , og vil derfor høre med brukere på dette forumet, som har erfaringer med den (Verkestad kosnader)? Mest aktuelle modeler er 1,4 el. 1,6 bensin og 1,5 diesel. 2003- 2005, 4 dørs. På forhånd takk Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=656& Qoute: "Front passengers need to be careful not to push their feet too hard into the footwell or they may push the end of the brake pedal mechanism and apply the brakes. " :!: Endret 8. mars 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 hadde en megane 96 modell før. passasjersete kunne stappe foten langt bak og justere varmeapparatet med foten Jeg fekk feil som vinduheisen til høyreside begynte å kødde. Fekk dårlig kontakt på baklykta så jeg måtte ofte demontere den. Og i hatchback versjonen så er det veldig funky. ikkje la noen store folk sitte framme i passasjer sete For hadde jeg høye folk der så dekket føttene hele airbagen. Noe som sikkert hadde gjort vondt viss den ble satt i aksjon Feilene jeg hadde er sikker bare noe jeg he opplevd uflaks med. Kjøremessig så likte jeg bilen veldig godt. Men hører vel til med i historien at når jeg var i danmark sist sommer så røyk motoren Hull i blokka. Men så har jeg egentlig alltid bare fått problemer med den. Varmeapparatet løsnet inni og pumpet alt varmen inn til cdspilleren og drepte den osv. Men er nok bare min uflaks som har med det å gjøre Lenke til kommentar
citronen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Naboene hadde en slik; de kasta 30 000 ut av vinduet på reperasjoner, før bilen ble stempla som ubrukelig - og vraka. STYR UNNA !!!! (Med mindre du er liker å skru eller glad i å bruke penger) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Tja, du får de vanlige anbefalingene ser jeg. Det som er viktig er at bilen har en 100% perfekt servicehistorie, helst på merkeverksted. Du bør ta den på en NAF-sjekk e.l før kjøp. Renault har ett noe ufortjent rykte i Norge, det har hvert Europas mest solgte bilmerke i perioder så det kan umulig være så ille som røver-historiene forteller. Ett annet problem Renault har hatt er forhandlere og importør, Volvo som frem til 2007 var importør var nok ikke alt for opptatt av merket, mange Volvo-forhandlere ga også stort sett blaffen og dette gikk hardt utover kundene og ryktet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Naboene hadde en slik; de kasta 30 000 ut av vinduet på reperasjoner, før bilen ble stempla som ubrukelig - og vraka. Tja, og dette var typisk for hva? Dette er ett problem som stort sett gjelder alle biler som nærmer seg livets høst, når skal man si nok er nok? Skal man bruke dette som kriteriet så må man nok begynne og gå. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ett annet problem Renault har hatt er forhandlere og importør, Volvo som frem til 2007 var importør var nok ikke alt for opptatt av merket, mange Volvo-forhandlere ga også stort sett blaffen og dette gikk hardt utover kundene og ryktet. Det der kan jeg skrive under på, og det er ikke blitt noe bedre. Det er de samme Volvo-forhandlerene som har skaffet seg avtale med Renault, og gir like mye blaffen nå som før. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg har en 3-dørs 2004 modell Megane nå. 1,6 Dynamique. Fikk den rett før jul, så er litt tidlig å si noe om driftssikkerheten. Men har kjørt ca. 3000 problemfrie kilometer hittil i hvert fall. Har hatt den forrige Meganen også, og det var egentlig aldri noe galt med den heller. Bortsett fra at den midtre delen av eksosanlegget hadde lett for å løsne og lage raklelyder. Dette skjedde ved tre anledninger uten at jeg gjorde noe spesielt for å provosere fram dette. Du får bare skrike ut hvis det er noe mer konkret du lurer på Forøvrig har både jeg og resten av min Renault-kjørende familie bare gode erfaringer med Bilia på Lillestrøm. Naboene hadde en slik; de kasta 30 000 ut av vinduet på reperasjoner, før bilen ble stempla som ubrukelig - og vraka. STYR UNNA !!!! (Med mindre du er liker å skru eller glad i å bruke penger) Dette hørtes jo ikke særlig betryggende ut. Kan du spesifisere hva som var galt med bilen? At 30 000 i utgifter skulle være nok til å sende en bil til over 100 000 til huggeren hørtes ganske dramatisk ut. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det var (om jeg ikke husker feil): - 1 stykk gearkasse, - Stor-service 160.000 - Drivaksler og hjullager forran Og finalen, reg. reima røyk -> Familiefar orker ikke mer, sender bilen til hugger'n og kjøper toyota avensis. Jeg tar forbehold om naboens overdrivelser, men - jeg kan sverge på at han sa 30 000 kr. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Renault havnet vel nederst på kundetilfredshet i en nyere undersøkelse tror jeg. De har hatt en del problemer med de gamle forhandlerene. Bilene vet jeg svært lite om. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvis registerreima ryker så er det jo klart at tusenlappene flyr fort. Men spør du meg så bør man jo ha kontroll på når den skal byttes. Storservice koster jo også penger, men det var han vel klar over til å begynne med. At girkassa røk derimot hørtes ikke noe særlig ut. Har en Suzuki Jimny hvor girkassa takket for seg etter 110 000 km, regninga på den alene kom på 25 000,- Min Megane har bare gått 52 000 km foreløpig, så jeg regner med at den overlever litt til. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Leser mye negativt her og kjenner meg ikke igjen. Min mor har hatt en Megane 2004mod 1.6 dynamique og i de 3årene vi hadde den så var det ikke et problem med den. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Som et lite apropos så må jeg få nevne at dette er hovedårsaken til at jeg kjører Megane: http://youtube.com/watch?v=S6DHokMIhWo Megane ll og Laguna ll er nesten udiskutabelt de bilene som gir mest kollisjonssikkerhet for pengene. Endret 9. mars 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
haada Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Hei alle sammen! Jeg har funnet en englsk hjemmeside som rengerer biler etter driftsikrehet. Renault ligger mitt på tre. Se selv http://www.reliabilityindex.co.uk/top10.ht...128339010848601 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg kjører en Ford Econoline. Dear a front-2-front? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Jeg kjører en Ford Econoline. Dear a front-2-front? Jeg krasjet i 80 km/t med en fulllastet HiAce i en Laguna i fjor høst og var på beina igjen etter fem sekunder, så det burde nok gå brukbart. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3028523.ece Endret 9. mars 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har en Suzuki Jimny hvor girkassa takket for seg etter 110 000 km, regninga på den alene kom på 25 000,- Brukt som budbil av en tenåring ? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har en Suzuki Jimny hvor girkassa takket for seg etter 110 000 km, regninga på den alene kom på 25 000,- Brukt som budbil av en tenåring ? Jeg skjønner ikke hvorfor du aldri gir deg på dette. Jeg er nå 23 år gammel og vel så det, for det første. Dessuten har jeg vist deg kopi av lønnsslipper som beviser hvor mye av kjøringen som faktisk var i jobb. Og en viss Lancer tålte 290 000 km i samme virke uten å ta skade av det. Du må også ta en tur på forumet til Offroad.no og spørre om girkassene til Suzuki, siden du ser ut til å tro at jeg farer med løgn. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg kjører en Ford Econoline. Dear a front-2-front? Jeg krasjet i 80 km/t med en fulllastet HiAce i en Laguna i fjor høst og var på beina igjen etter fem sekunder, så det burde nok gå brukbart. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3028523.ece Du kan ikke sammenlikne en Hiace og en Ford Econoline. Hiacen er en blikkboks, Forden er som en slegge. Bare min subjektive mening. Godt det gikk bra da hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå