Gå til innhold

laste ned microsoft word


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft Word må nok kjøpes på CD ja, den finnes ikke til nedlasting. Med mindre man tenker på piratkopier, men slikt er det forbudt å diskutere her på forumet.

 

Office 2007 home koster 1100 kroner, og er lisensiert for 3 maskiner. Du får den hos de fleste webshops, for eksempel Komplett: Link.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det negative etter min erfaring med open office er at den ikke kan åpne word dokumenter ordentlig.. Nå er det mulig at det er fiksa på da men..

 

du kan har rett i det.

har en del dokumenter som er opprettet i microsoft works, som jeg brukte for en del år siden,

( bruker nå openoffice ).

men klarer ikke åpne disse normalt med openoffice, må fremdeles ha installert gamle works for å åpne disse.

Lenke til kommentar
Det negative etter min erfaring med open office er at den ikke kan åpne word dokumenter ordentlig.. Nå er det mulig at det er fiksa på da men..

 

du kan har rett i det.

har en del dokumenter som er opprettet i microsoft works, som jeg brukte for en del år siden,

( bruker nå openoffice ).

men klarer ikke åpne disse normalt med openoffice, må fremdeles ha installert gamle works for å åpne disse.

Disse klarer ikke engang Word å åpne :ph34r:

 

Selv med works-plugin i Word så er det mye formatering som forsvinner i løse luften.

Lenke til kommentar

Word 2007 er et veldig bra program med både kul design og mange tøffe funskjoner som gjør at filene blir (hovedsaklig) lagret i filformaten .docx som ikke kan åpnes i OpenOffice etter alt eg vet. Men så lenge man lagrer den i Word 93-2003 format (.doc) det meste bra. Det er litt forskjell mellom programmene som gjør at dokumentet ikke ser helt likt ut viss du f.eks lagrer det i OpenOffice og åpner igjen i Word.

 

Eg anbefaller Word! Men det koster jo en del da... Men du får jo også med mange andre brukbare programmer :D

Lenke til kommentar

Nei Googen, man får ikke med excel, powerpoint osv. om man kjøper word. Da må man gå for Office pakken, og den er dyr, som alt annet software som kommer fra microsoft.

 

Men det er absolutt en invistering som er verdt pengene om man gjør mye skolearbeid/kontorarbeid på hjemme PC-en.

 

 

Kanskje man kan få arbeidsplassen til å sponse det for deg?

Lenke til kommentar

For de aller, aller fleste brukere så er OpenOffice mer enn bra nok. Alt for mye penger er kastet bort på MS Office. Med mindre du har behov for funksjoner i MS Office som ikke finnes i andre kontorpakker så er det å betale for MS Office bortkastet penger. Personlig gjør jeg mesteparten av mitt skrivearbeid i Google Docs eller en enkel teksteditor som TextEdit/Wordpad. Jeg har sjeldent behov for mer.

 

(Presiserer at jeg ikke er alle, at mine erfaringer ikke er universelle og at mange kan ha reellt behov for MS Office)

Lenke til kommentar
Nei Googen, man får ikke med excel, powerpoint osv. om man kjøper word. Da må man gå for Office pakken, og den er dyr, som alt annet software som kommer fra microsoft.

 

Man får ikke kjøpt Word løst lenger og den rimeligste varianten av Office-pakken koster rundt en 1000-lapp. Den kan brukes på tre maskiner og inneholder Word, Excel og PowerPoint.

Lenke til kommentar
olsen: Er enig i at office i og for seg selv er mer enn nok, men tingen er at resten av verden bruker office pakken, og da kan det by på problemer om du mottar for.eks et word dokument men ikke får åpna det på rett måte.

Det får være resten av verden sitt problem. Om det er viktig for dem at jeg skal lese Microsoft-dokumentene deres så får de kjøpe en MS Office-pakke til meg, eller eksportere dokumentet til PDF.

 

;)

Endret av olsen
Lenke til kommentar

du kan jo teste Word Viewer 2003 eller Word Viewer 2007. Disse er "lettutgaver" av Word og kan (som navnet sier) kun brukes til å åpne og lese Word-filer. hvis du skal redigere disse filene må du nok kjøpe fullversjonen.

 

edit: du kan fint lagre Word 2007-filer i Office 2003-format så det er ikk et argument mpot å kjøpe Office 2007.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Word 2007 er et veldig bra program med både kul design og mange tøffe funskjoner som gjør at filene blir (hovedsaklig) lagret i filformaten .docx som ikke kan åpnes i OpenOffice etter alt eg vet. Men så lenge man lagrer den i Word 93-2003 format (.doc) det meste bra. Det er litt forskjell mellom programmene som gjør at dokumentet ikke ser helt likt ut viss du f.eks lagrer det i OpenOffice og åpner igjen i Word.

 

Eg anbefaller Word! Men det koster jo en del da... Men du får jo også med mange andre brukbare programmer :D

 

Det med dokumentformater har alltid vært et problem, men har blitt mer synlig etterhvert som diskusjonen om åpne formater og hvordan man skal åpne dagens dokumenter i framtida, har tiltatt. Jeg vil likevel påstå at det er ikke så mye dokumentutveksling mellom privatpersoner (kanskje bortsett fra pdf). Da holder det kanskje med Word/Excel/PowerPoint-viewere som kan lastes ned gratis fra Microsoft? Det meste av kommunikasjonen mellom privatpersoner er vel uansett SMS, e-post og bildefiler? På en kontorarbeidsplass er det naturligvis motsatt og der kan MS Office være et poeng.

 

Derfor vil jeg påstå at for privatpersoner så holder det lenge med OpenOffice.org. Den kan også håndtere dokumentformatet fra MS Word 2007 via en plug-in. Benytter man MS Office 2003, må man også ha en plug-in for å lese formatene fra Office 2007. Dessuten kan OpenOffice.org lagre i MS Office 2003-formatene hvis man skal sende noe til en MS Office-bruker som denne skal redigere.

 

En forenklet MS Office-pakke med 3 lisenser for en 1000-lapp er vel et greit tilbud for den som vil bruke penger på dette. Folk med andre prioriteringer, dårlig råd eller som sitter med versjoner av MS Office uten lovlig lisens, bør nok heller forsøke nyeste versjon av OpenOffice.org. Etter en tilvenningsperiode, går du ikke tilbake.

 

Sjøl bruker jeg OpenOffice.org hjemme og MS Office (ufrivillig, men uten at det er noe problem) på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...