Gå til innhold

Uklar søker på Pentax K10d

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt lyst på k10d lenge, så bestemte jeg meg for å endelig bestille fra USA. Jeg har nå fått pakken, men jeg lurer på om noe er galt... Når jeg ser gjennom søkeren så blir det veldig utydelig og det er vanskelig( om nesten umulig) å tyde hva som står av informasjon inne i søkeren. Dette skjer både med DA 16-45 og DA*50-135. Er det noen innstilling man må velge for å få dette tydelig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha hatt lyst på k10d lenge, så bestemte jeg meg for å endelig bestille fra USA. Jeg har nå fått pakken, men jeg lurer på om noe er galt... Når jeg ser gjennom søkeren så blir det veldig utydelig og det er vanskelig( om nesten umulig) å tyde hva som står av informasjon inne i søkeren. Dette skjer både med DA 16-45 og DA*50-135. Er det noen innstilling man må velge for å få dette tydelig??

Kan det være at du må justere diopteren, vanligvis et bittelite hjul rundt søkeren et sted.

Lenke til kommentar

Kan det være at du må justere diopteren, vanligvis et bittelite hjul rundt søkeren et sted.

Så herlig=D Nå ble det bra! Måtte skyve på noe som var rett over søkeren

Lenke til kommentar
Så herlig=D Nå ble det bra! Måtte skyve på noe som var rett over søkeren

Du får rapportere hvordan du liker det da. Jeg venter spent på min. Med dollarkurs på 5.2 og tante i Amerika på vei over til påske sparte jeg 2500kr på K10 m/kit, og fikk FZ360 flash og 35mm f/2 til halv pris ifht billigste webshop her hjemme :)

Skulle bare ønske jeg hadde råd til 16-45mm også. Fornøyd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...