buzzman Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det noen som kan guide meg til å få til dette. Jeg har en "brain storm" hvordan og hva jeg er ute etter. se vedlegg Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Mulig det bare er jeg som er teit, men hva vil du skal skje her? Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Mulig det bare er jeg som er teit, men hva vil du skal skje her? Det er meningen at, når harddisk lyset blinker, skal det gi signal til "Random"-kretsen slik at den skriver ut et tilfeldig binært Lys (1 og null (på og av)), som jeg har tegnet i en sirkel. Endret 8. mars 2008 av buzzman Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ville det ikke vært mye lettere å koble seg inn på signalene som styrer hdd lyset direkte isteden for å bruke en lyssensor ? Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Ville det ikke vært mye lettere å koble seg inn på signalene som styrer hdd lyset direkte isteden for å bruke en lyssensor ? jo, kansje. men det kan vel forstyrre di andre eletriske signalene? Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Du skal nå fint kunne koble deg inn på LED-utgangen på hovedkortet, eller (om du bruker IDE-disker) aktivitets-pinnen på selve disken. Har koblet litt der selv uten problemer... Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Du skal nå fint kunne koble deg inn på LED-utgangen på hovedkortet, eller (om du bruker IDE-disker) aktivitets-pinnen på selve disken. Har koblet litt der selv uten problemer... For å være helt sikker på at det ikke blir problemer med PC-en, tenker eg å bruke foto-motstander med sort el-tape. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei. Dette er et prosjekt der bruk av en PIC krets passer bra. For å komme igang kan du sjekke ut dette: http://www.micsaund.com/2006/02/19/homebre...-led-bar-graph/ For å få tilfeldige lysdioder til å lyse må du skrive om programmet til PIC-chippen. Good Luck Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 eller bruke en AVR fra Atmel Norway... skal ikke være noe problem å koble seg til LED signalet fra hovedkortet/harddisk. bruke en av de eksterne interrupt signalene på kontrolleren, og et lite C program for random generator... Hvis du vil gjøre alt i hardware så kan du bruke en akkumulator eller LFSR som random generator, men dette vil fort kreve mange kretser... Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 hei folkens! har jo BS2! BOE (Board of education) Så langt har eg klart å feste Foto-motstand til HDD-LED og fått to LED til å blinke. Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 testing and failing.. hehehe her e noen bilder. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Mulig det bare er jeg som er teit, men hva vil du skal skje her? Det er meningen at, når harddisk lyset blinker, skal det gi signal til "Random"-kretsen slik at den skriver ut et tilfeldig binært Lys (1 og null (på og av)), som jeg har tegnet i en sirkel. Hva vil du oppnå med dette? Det vil jo være veldig mange korte pulser fra HD-LED, så du vil jo ikke kunne se lampene tenne og slukke så raskt hele tiden. Kun når det er liten aktivitet vil du få et fast bitmønster stående. Kunne det kanskje vært stiligere at en og en LED tente i rekkefølge rundt sirkelen? Slik at du fikk et roterende lys der hastigheten varierte med diskaktiviteten? Til det kan jeg kanskje komme med forslag til styrekrets..... Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå