Gå til innhold

Random PC hard disk drive LED lys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig det bare er jeg som er teit, men hva vil du skal skje her?

Det er meningen at, når harddisk lyset blinker, skal det gi signal til "Random"-kretsen slik at den skriver ut et tilfeldig binært Lys (1 og null (på og av)), som jeg har tegnet i en sirkel.

Endret av buzzman
Lenke til kommentar
Du skal nå fint kunne koble deg inn på LED-utgangen på hovedkortet, eller (om du bruker IDE-disker) aktivitets-pinnen på selve disken. Har koblet litt der selv uten problemer...

For å være helt sikker på at det ikke blir problemer med PC-en, tenker eg å bruke foto-motstander med sort el-tape.

Lenke til kommentar

eller bruke en AVR fra Atmel Norway...

skal ikke være noe problem å koble seg til LED signalet fra hovedkortet/harddisk. bruke en av de eksterne interrupt signalene på kontrolleren, og et lite C program for random generator...

Hvis du vil gjøre alt i hardware så kan du bruke en akkumulator eller LFSR som random generator, men dette vil fort kreve mange kretser...

Lenke til kommentar
Mulig det bare er jeg som er teit, men hva vil du skal skje her?

Det er meningen at, når harddisk lyset blinker, skal det gi signal til "Random"-kretsen slik at den skriver ut et tilfeldig binært Lys (1 og null (på og av)), som jeg har tegnet i en sirkel.

Hva vil du oppnå med dette? Det vil jo være veldig mange korte pulser fra HD-LED, så du vil jo ikke kunne se lampene tenne og slukke så raskt hele tiden. Kun når det er liten aktivitet vil du få et fast bitmønster stående.

Kunne det kanskje vært stiligere at en og en LED tente i rekkefølge rundt sirkelen? Slik at du fikk et roterende lys der hastigheten varierte med diskaktiviteten? Til det kan jeg kanskje komme med forslag til styrekrets.....

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...