Gå til innhold

Spennende ting i Sverige

Anbefalte innlegg

Skal til Sverige en tur i påskeuka (i en av de "vanlige" dagene, i år er jo faktisk polet stengt skjærtorsdag.. så alle kjeder vil jo være åpne når vi er der).

Vi skal til Svinesund, Nordbysenteret og sikkert også en tur til Strømstad. Har lovet min venn som aldri har vært i Sverige før, at vi er GARANTERT å finne mye rart man ikke har i Norge, husker fra de utallige gangene jeg har vært der som yngre, nye utgaver av produkter kom ofte der først, og de hadde også flere typer. F eks Pringles med pizzasmak kom der sommeren før den kom her, mener jeg å huske.. osv osv.. mange typer av både Pringles og brus og det som er.. og prisene er jo ikke noe galt med heller i :thumbup:

Nå er det noen år siden jeg var der sist, og trenger noen tips, og svar på noen ting:

I Svinesund, er den gamle "rekka" med "bod-hytter" der ennå? Den det brant i et år? Der hvor de ihvertfall før solgte fyrverkeri og allslags greier, og også noe "normalt" som hageutstyr og fontener? (de som har vært mye i Svinesund burde vite hvor jeg mener). Isåfall, er de åpne på denne tida av året? Jeg var der sist for maaange år siden, og da var jeg der på sommeren. Siste årene jeg har vært der har jeg stort sett vært på Nordbysenteret eller en kjapp tur innom Tobakkshyttan for godis eller Eurocash. Ikke hatt tid til å surre rundt.

Men nå har vi heeele dagen på oss :D Skal vi nedom dit en tur da, om de er der. Og om de er der, er det noe igjen av all galskapen? Gidder ikke å bruke tid på noe som er bare "standard, normale" ting.

Er boda utenfor Eurocash åpen nå? Jeg har utrolig lyst innom den å kjøpe noe tøft, de har så mye fint der! Den med store vifter og figurer og greier, tror også min venn ville likt den. Men vil jo ikke skuffe både meg selv og han og se at den ikke er der, bedre å vite på forhånd ;(

Spennende merkevarer, typer av merkevarer man ikke får i Norge? Som da er å oppdrive på "vanlige" butikker, da vi nok garantert kommer til å dille rundt på det vi finner av intressante butikker i Strømstand (matbutikker er jo førsteprioritert ;) men også andre steder som selger mat eller godis osv)

Vi funderer litt på et pol-besøk, og mener å huske at det var i Sverige en venn av samboeren min hadde kjøpt blant annet indisk øl.. noe jeg aldri har sett her i landet. Er det mer spennende å se så skal vi garantert innom dit en tur. Fått ca beskrivelser av hvor polet er så vi skal nok finne det. :D

Håper vi får noen gode tips å se etter! Og helst noe merkelig da vi (les: jeg spiser og han ler) er glad i rar mat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du fra Nordby inn til strømstad og ned til "brygga" så kjører du rett forbi polet, så det finner du nok. kjører du over brua har du kjørt for langt.

Ja det er ca noe sånt vi er blitt fortalt. Også blitt fortalt om et kjøpesenter som ikke skulle være så altfor langt fra polet, så vi tenkte å parkere der og gå rundt. Man ser mye mer når man ikke er begrenset av hvor man kan parkere og ikke :D. Men jeg skal huske den beskrivelsen også, er vel 10 år siden eller noe siden jeg sist var i Strømstad. Husker knapt hvordan det så ut, og på 10 år kan jo mye skje.

VIKTIG: Kom på noe "lurt": Sist jeg var i Strømstad og vi skulle parkere, så fikk vi ikke parkert, ingen av oss hadde svenske mynter... Vi har jo visakort, men tar parkeringsautomatene f eks på dette kjøpesenteret kort? Eller bør vi få vekslet et sted? I butikker osv så er vi jo ganske så garantert at man tar kort, og vi slipper og ha for mye/for lite svenskepenger, og kort er så utrolig mye enklere (antar at det koster bittelitt å bruke visa i sverige, men hei, hvor ofte er vi der..)

(hva bruker de egentlig? SKR eller har de begynt med Euro? Wikipedia sa at de bruker fortsatt SKR så da antar jeg det stemmer)

Endret av lillemy8808
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...