Gå til innhold

Problemer med USB-kort (PCI)

Anbefalte innlegg

Har en litt eldre PC med MSI K7T Turbo2 hovedkort og kjøpte dette USB-kortet så jeg skulle få USB2 og litt mer fart men det fungerer heller dårlig.

Jeg får bare feilmeldinger om I/O feil og PC-en er supertreig når jeg prøver å kopiere ting til en USBpenn f.eks.

Har prøvd å oppgradere BIOS, prøvd flere forskjellige slot'er i PC-en, oppdatert drivere til hovedkortet.

Noen vært borti noe lignende? noe mer jeg eventuelt burde prøve ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et lignende kort, dette her tror jeg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335104

Maskinen er et gammelt vrak med en 1ghz AMD på et Asus A7V hk. Jeg husker ikke helt symptomene nå, men mener maskinen hengte seg opp når jeg koblet noe til usb-portene, og mulig jeg hadde et sånt utropstegn i enhetsbehandling om at kortet ikke var riktig installert/hadde en konflikt. Jeg prøvde også flere kortplasser med samme resultat.

Kluet er at jeg har to Windows XP installasjoner på maskinen. Problemene oppsto kun i den eldste av dem, XP med SP1. I den nyere installen, med SP2, fungerte kortet helt fint.

Dette kan ha med SP2 å gjøre, men jeg tror heller at årsaken var at den nyere Windows-partisjonen hadde mye mindre drivere for diverse hardware installert (tv-kort, isdn-kort og andre ting jeg ikke bruker lenger, men som var installert i den gamle windowsen og ikke i den nye).

Om du har mye hardware og hardware-drivere installert, så kan det altså være det er en adresse-konflikt. Der er bare et begrenset antall irq-adresser på maskinen f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...