Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpne port for SAMP, Har speedtouch 546T2 Routermodem + D-Link DI-524 Wireless router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SAMP bruker port 7777 som default.

Jeg vil råde deg til å forwarde porten i en av routerne og så enten sette routermodem i bridge eller sette opp routeren som aksesspunkt.

Du finner løsning på bridgemode her.

og aksesspunkt i linken min nedenfor.

Det funker hvis jeg bare åpner porten, eller må jeg sette på bridgemode?

Lenke til kommentar

Du har nå inntil 4 brannmurer som kan sperre for deg.

1. Softwarebrannmur i PC

2. Brannmur i D-link

3. Brannmur i Speedtouch

4. Telenor kan sperre porter hvis du har unormal trafikk pga virus eller annet.

Hvis du ikke vil endre oppsettet ditt så kan du forwarde porten i Speedtouch (forward til ipadressen som internettporten på D-link har). Deretter må du forwarde i D-link til ipadressen som PC har.

Lenke til kommentar
Du har nå inntil 4 brannmurer som kan sperre for deg.

1. Softwarebrannmur i PC

2. Brannmur i D-link

3. Brannmur i Speedtouch

4. Telenor kan sperre porter hvis du har unormal trafikk pga virus eller annet.

Hvis du ikke vil endre oppsettet ditt så kan du forwarde porten i Speedtouch (forward til ipadressen som internettporten på D-link har). Deretter må du forwarde i D-link til ipadressen som PC har.

Dette blei litt komplisert, kan du forklare litt lettere?

Lenke til kommentar

Skal du gjøre dette enkelt må du kvitte deg med en av portforwardingene.

Det beste kan være å sette speedtouch i bridgemodus som forklart her.

Deretter setter du opp DI-524 til å logge seg på med PPPoE, [email protected] og passord.

Til slutt går du inn på portforward.com og følger denne guiden bare at du velger port 7777.

Du kan teste om porten er forwardet her: http://canyouseeme.org husk at LAMP må være igang når du skal sjekke port 7777.

Når jeg tenker meg om så skal du vel bruke dette som webserver og det betyr at du må forwarde port 80 til PC med LAMP. Men vi kan komme tilbake til det når du får portforwardingen til å virke.

Får du ikke til dette så vil jeg råde deg til å få hjelp fra noen som er datakyndig.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skal du gjøre dette enkelt må du kvitte deg med en av portforwardingene.

Det beste kan være å sette speedtouch i bridgemodus som forklart her.

Deretter setter du opp DI-524 til å logge seg på med PPPoE, [email protected] og passord.

Til slutt går du inn på portforward.com og følger denne guiden bare at du velger port 7777.

Du kan teste om porten er forwardet her: http://canyouseeme.org husk at LAMP må være igang når du skal sjekke port 7777.

Når jeg tenker meg om så skal du vel bruke dette som webserver og det betyr at du må forwarde port 80 til PC med LAMP. Men vi kan komme tilbake til det når du får portforwardingen til å virke.

Får du ikke til dette så vil jeg råde deg til å få hjelp fra noen som er datakyndig.

Funker fortsatt ikke.

Fikke denne beskjeden fra http://canyouseeme.org : Error: I could not see your service on 85.164.72.112 on port (7777)

Reason: Connection refused

Lenke til kommentar

LAMP = Linux, Apache, MySQL, PHP = webserver

SAMP = San Andreas Multi Player

Hvilken er det vi snakker om her? Ikke at det spiller noen rolle :p

Åpne porten på speedtouch. Siden dette er et rutermodem så logger du deg inn på DLINK saken din etter det og deaktiverer DHCP og evt brannmur i denne. Begge har du allerede fra før i speedtouch saken.

Så kan du prøve canyouseeme.org igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...