millaen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Noen som kan komme med anbelfaling? Er ryggsekk mer praktisk enn en bærebag? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg ville gått for en ryggsekk, praktisk og godt når du er ute på turer, kjøp en sekk som det er plass til andre ting en kamera, da får du en tursekk/kamera sekk in 1. Og kjøp en sekk der det er lett tilgjengelig å ta ut kameraet. Endret 8. mars 2008 av Pirja Lenke til kommentar
millaen Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg ville gått for en ryggsekk, praktisk og godt når du er ute på turer, kjøp en sekk som det er plass til andre ting en kamera, da får du en tursekk/kamera sekk in 1. Og kjøp en sekk der det er lett tilgjengelig å ta ut kameraet. Noen forslag til hviken sekk/ hvilket merke? Som forhåpentligvis ikke er altfor dyr heller.. Ser at bærebagene er ganske billige, men lurer på hvor praktisk de er i bruk.. Lenke til kommentar
diax Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Japan Photo har en ryggsekk de selger for 999,-. Merket er Jenova og den er den største i Himalaya serien. http://www.jenova.com.hk/diyhp/4053/enus/c...aya_Series.html Jeg vet ikke om den er vanntett, men vannavstøtende er den ihvertfall. Den har plass til laptop og har feste for mono-/tripod både på sidene og under. Har et hav av lommer og rom. Polstringen er kraftig og det samme er glidelåsene. Den har spenner både rundt midjen og mellom skulderstroppene. En ufattelig rå sekk til en vanvittig pris. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Noen som kan komme med anbelfaling? Er ryggsekk mer praktisk enn en bærebag? Det spørs helt på bruken, egentlig. Er det for å frakte fotoutstyr til et sted du skal sette opp ting, og så fotografere, eller trenger du kameraet kjapt ut av bagen/ryggsekken? Eller en mellomting? Eller? Lenke til kommentar
millaen Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Noen som kan komme med anbelfaling? Er ryggsekk mer praktisk enn en bærebag? Det spørs helt på bruken, egentlig. Er det for å frakte fotoutstyr til et sted du skal sette opp ting, og så fotografere, eller trenger du kameraet kjapt ut av bagen/ryggsekken? Eller en mellomting? Eller? Tenkte å bruke den til å få med kamera på tur, vil også at utstyret skal være godt beskyttet når man tar det med ut av huset.. Har ryggsekkene eget rom til å kameraet oppi, slik at det ikke blir liggende å "slenge" i sekken? Har ikke fotobutikk i nærheten så har ikke mulighet til å se på forskjellige sekker/bager. Tenkte å bestille fortest mulig, for å ha det klart til påske. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg har funnet ut at jeg liker godt fotovesker der jeg bare kan slenge dem rundt til magen, og ta kameraet kjapt ut. Den første bagen jeg kjøpte, heter "Prozigma Bag Digi Momentum 200 medium "sling" kamera bag/veske M-200". I denne har jeg plass til f.eks. Canon 30D med 70-300mm på, og 18-55mm ved siden av. Pluss diverse småtteri. Edit: Link Her om dagen kjøpte jeg Lowepro Slingshot 300 Aw. Denne har plass til veldig mye mer, og har en åpning som gjør at man kjapt kan få ut kameraet. I denne er objektiver osv vanskeligere å komme til, men man får altså med seg mye. Denne er en kombinasjon av ryggsekk og bæreveske. Edit: Link. Endret 8. mars 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvis du skal bære det endel rundt så er sekk og anbefale. En bag med skulderreim blir for veldig tungt og bære rundt på (vondt i skulder). Ulempen med sekk er at det kan ta noe lenger tid og få ut kameraet hvis du har dårlig tid. Alle fotosekker har rom som kan deles opp og tilpasses i størrelse så kamera og objektiver ligger godt beskyttet og ikke slenger rundt. Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Dette er en ny modell(sekk) fra Lowepro som finnes i 4 størrelser hvorav de de to største også har rom for en "laptop". Se på denne videoen: http://vidego.productvideocast.com/player.php?p=6ou180q2 mvh hill42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Selv så har jeg både ryggsekk og to forskjellige bag'er, en stor og en liten. Når jeg reiser foretrekker jeg som oftest ryggsekken, fordi den rommer i tillegg tannbørste og undertøyskift. Til daglig så synes jeg at jeg taper for mye tilgang til utstyret med sekk, så da velger jeg å bruke bag. Skulle jeg kun ha valgt et av alternativene, så ville det blitt en fornuftig bag som er akkurat passe stor. Lenke til kommentar
millaen Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Har sett på Tamrac sine sekker, men finner ikke ut om de er vanntett/vannavstøtende, noen som vet?? Har også sett på Lowepro Orion Trekker II, den skulle være vannavstøtende til en viss grad.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har sett på Tamrac sine sekker, men finner ikke ut om de er vanntett/vannavstøtende, noen som vet?? Har også sett på Lowepro Orion Trekker II, den skulle være vannavstøtende til en viss grad.. Du får ikke noe som er helt vanntett uten å måtte opp i kofferter med sinnsvake priser. Vannavstøtende holder nok lenge for de fleste. Mange har jo innebygget regntrekk også. Ikke det at disse er tette, men de holder nok lenge nok til at du kommer deg under tak. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 De nye fastpack sekkene ser ut til å være gode, spes om du i tillegg skal ha med pc. Ryggsekk er mer praktisk enn bag hvis du skal drasse med den utstyr. Bag egner seg best for kortere turen. Under er link til en omtale av den minste av fastpack sekkene. http://www.cambags.com/bulletin/viewtopic.php?t=282 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Her om dagen kjøpte jeg Lowepro Slingshot 300 Aw. Denne har plass til veldig mye mer, og har en åpning som gjør at man kjapt kan få ut kameraet. I denne er objektiver osv vanskeligere å komme til, men man får altså med seg mye. Denne er en kombinasjon av ryggsekk og bæreveske. Edit: Link. Korleis er 300 AW å ha på? Den ser ut til å treffe meg midt i blinken, men er skeptisk til skulderstroppa. Kjem til å sykle ein del i terreng og stå på brett med sekken på ryggen, så den bør sitte godt og behageleg. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg vil si det kommer ann på hvor mye utstyr du skal ha med deg. Til kamera med objektiv og et ekstra pluss blits, ville jeg ha valgt en skulderveske. Skal du ha med deg store teleobjektiver eller mange forskjellige og eventuelt et stativ, vil en ryggsekk være bedre. En annen ting å tenke på hvis du ferdes der hvor de har litt lange fingre, det kan være en idé å kjøpe en bag/sekk som ikke skriker "dyrt fotoutstyr" på lang avstand (det samme gjelder forøvrig med skulderreima til kamera). Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Her om dagen kjøpte jeg Lowepro Slingshot 300 Aw. Denne har plass til veldig mye mer, og har en åpning som gjør at man kjapt kan få ut kameraet. I denne er objektiver osv vanskeligere å komme til, men man får altså med seg mye. Denne er en kombinasjon av ryggsekk og bæreveske. Edit: Link. Korleis er 300 AW å ha på? Den ser ut til å treffe meg midt i blinken, men er skeptisk til skulderstroppa. Kjem til å sykle ein del i terreng og stå på brett med sekken på ryggen, så den bør sitte godt og behageleg. Jeg har ikke fått brukt den ordentlig enda, men det er stropp over høyre skulder og rundt livet. Den sitter neppe så bra som du vil trenge den til å gjøre. Hvis du ikke strammer veldig godt da. Skal vi se... Prøvde den med ekstra god stramming her nå, og den sitter da altså. Men som noen påpeker, det kan være mye vekt for en skulder hvis du fyller opp sekken ganske tungt. Jeg kjøpte denne for å få plass til 2 kamerahus og litt til. Jeg fant en test av veska, og det var visst utrolig hvor mye det var plass til. Link til test Sjekk side 2 for hvor mye han fikk i veska. Hehe. Dersom denne er for stor for deg, kan du jo vurdere Aw 200 eller Aw 100. Merk: Jeg har IKKE prøvd flere vesker enn de 2 jeg allerede har nevnt og eier, og har ikke således ikke akkurat mest erfaring med fotovesker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Ryggsekk om du har mye utstyr du skal ha med deg,men er det ut på tur i skog og mark så blir det fort klønete fordi en da skal ha med ekstra klær,mat ,drikke osv osv, da er feks en lowepro toploader perfekt,denne kan du bære foran på magen,det følger med remmer slik at du kan spenne den helt fast og den har regntrekk,i tillegg kan du kjøpe ekstra hylster om du har med deg fler objektiver,kamera er hele tiden lett tilgjengelig om et spennende motiv skulle dukke uventet opp. Selv bruker jeg en Topload Zoom AW til min 30D og er storfornøyd . http://products.lowepro.com/product/Toploa...m-AW,2053,8.htm Endret 9. mars 2008 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå