Gå til innhold

aktivering av WinXP (logger bare av)

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner kjører winxp som han ikke har aktivert (ikke spør meg hvorfor). Når han nå skal logge seg på, får han beskjed om å aktivere winxp, noe han svarer ja på. Kommer da videre til påloggingsskjermen og trykker på sin bruker. Det som skjer er at PC,n bare logger rett av igjen. Dette er en stasjonær PC med et trådløst nettverkskort.. Kan det være dette som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel han har ikke aktivert Windows i tide. Og da sliter han ;)

Ja, han sliter jo litt når han ikke kommer inn ja... Men det kan vel ikke være slik at han aldri kommer inn igjen eller? Da mister jo han alt han har jo.... Må jo være en løsning på dette vel???

Lenke til kommentar
Da mister jo han alt han har jo

Han kan hente data han trenger via F8 (sikker modus)

At han får problemer å komme til Aktiverings vindue,, så må enten velge å installere Windows på nytt, eller reparere installasjon, dvs reparere slik at aktivering vindue kommer fram, for så å bruke telefon.

Lenke til kommentar
OMG! Høres helt merkelig ut... Så en reperasjon av windows er å foretrekke eller?

Normalt skal du komme til Aktiverings vindue etter at du blir nektet å logge inn.

Det får han ikke som du sier, og hva problemet er vet jeg ikke.

Men en reparesjon vil ikke skade noe som helst.

Det eneste er windows oppdateringer som må inn igjen.

Og hvis å aktivere er virkelig ønskelig, så har man mulighet til det, etter rep tenker jeg.

Andre metoder er ikke noe, som vil være hensiktsmessig for andre å vurdere, enn han som har problemet.

Lenke til kommentar

Er så glad jeg personlig har en Mac. Helt utrolig at man må gjennom en slik prossedyre for å få dette til å virke igjen.. Begynne en reinstallasjon er noe jeg ikke vil begynne med, da han har mye filer og masse software innstallert... Er jo snakk om dags jobb det jo. Med en reperasjon, vil jeg tro at filer og software blir liggendes urørt. Eller?

Lenke til kommentar

Ja det/de blir uberørt.

Men det er vel noe som er ikke riktig, siden man får ikke Aktiverings vindue fram.

Det er det jeg håper at en rep vil fikse.

Uansett, det er fornuftig å prøve rep, når man ellers står ovenfor en ny installasjon, med tanke på alle de progs og saker det gjelder. (for alt er vel i orden med Windows, unntatt Aktivering)

Det er selvfølgelig mulig prøve å se hvorfor man får ikke det vindue fram, men det er egentlig bortkastet tid, og man kan risikere å få andre problemer med å "fikse" litt for mye.

Lenke til kommentar

"Du må aktivere Windows XP innen 30 dager etter den første dagen du starter det. Hvis du vil aktivere Windows på et senere tidspunkt etter installasjonen, vises et ikon for Windows-aktivering i statusområdet på oppgavelinjen. Dette ikonet gir deg regelmessige varsler om hvor mye tid du har igjen før du må aktivere. Når de 30 dagene har gått, må du aktivere Windows for å fortsette å bruke det."

http://support.microsoft.com/kb/307890/no

Skjønner ikke dette jeg.... Slik jeg ser det skal du komme dithen at du aktivere windows. Nekter å tro at microsoft "låser" PC´n permanent, men at de gir deg et valg i hvertfall....

Lenke til kommentar

Kan godt hende jeg tar feil men jeg hadde vertfall samme problemet med at jeg ble logget av med en gang. Jeg fant aldri noen måte å aktivere Windows igjen.

Kan godt hende det finnes noen cracks eller spesielle metoder der ute for å få aktivert Windows igjen men jeg vet ihvertfall ikke av noen offisielle metoder.

Lenke til kommentar
"Du må aktivere Windows XP innen 30 dager etter den første dagen du starter det. Hvis du vil aktivere Windows på et senere tidspunkt etter installasjonen, vises et ikon for Windows-aktivering i statusområdet på oppgavelinjen. Dette ikonet gir deg regelmessige varsler om hvor mye tid du har igjen før du må aktivere. Når de 30 dagene har gått, må du aktivere Windows for å fortsette å bruke det."

http://support.microsoft.com/kb/307890/no

Skjønner ikke dette jeg.... Slik jeg ser det skal du komme dithen at du aktivere windows. Nekter å tro at microsoft "låser" PC´n permanent, men at de gir deg et valg i hvertfall....

Det er helt riktig det. Du kommer til aktiverings vindue, og som regel velger du å aktivere via telefon, siden auto vil ikke fungere, hvis det eksemplaret er aktivert tidligere.

En mulighet som kan være greit å prøve:

-hvis det er recovery points på maskinen, og du har tatt ut data dine (backup)

-justere bios dato til en mindre enn "aktiverings" problem fant sted

-restore til et tidligere point enn justert dato og prøve igjen.

Det burde gi mulighet til å kontrollere i det minste at Aktiverings Vindue kommer fram.

Går det greit, tilbakestille dato til normalt, og prøve aktiveringen.

Slik jeg forstår det, det er det som er feil nå, dvs at aktiverings mulighet kommer ikke fram, og ikke noe annet.

Men du forstår at slik kan føre til diverse problemer, men ikke hvis det er ikke endringer i systemet av "uforståelig"

type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...