leifeinar Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 nei det er egentlig litt sprøtt at DX10 ikke er mere enn det er, vi har jo hatt vista lenge og heftige DX10 kort i 15 måneder, er egentlig en grunn til og uttrykke missnøye... Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Vi ventet oss store mengder av Nvidias kommende toppmodell på Cebit, men den gang ei. Les mer Og jeg ventet meg mye mer interessante produkter på denne messen. Var på Cebit for første gang i år, og selv jeg ikke betalte en krone for verken tur, hotell eller mat er det nesten så jeg er skuffet. Eneste å se tilbake på er en LED-LCD på størrelse med en vegg, noen bra damer og en stram white russian servet av en lettkledd cebitdame. Det å pine en 2 dager gammel Mazda 5 med 8km på telleren var også litt morsomt. Hadde ventet at turtallssperren skulle slå inn litt senere en 200 km/t ... men men, bilens aerodynamikk begynte å bli tvilsom i denne farten, så det var kanskje like greit. Jeg var på messen fredag, og jeg så ingen av disse kortene. Noen som vet om de ble fjernet i løpet av uken? Hørte det hadde vært et par hundre politzei innom for å "kjefte" litt på noen av utstillerne. Var brudd på NDA en årsak til dette? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg så de både torsdag og fredag. Så ikke etter på lørdagen ettersom det var så syykt fult da. Razien fra politiet var siktet mot et titalls boder som var mistenkt om piratkopiering. Litt surt å bli dømt for piratkopiering på en slik messe. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Nuvel, 9800GX2 er vel litt overkill for de fleste regner jeg med. Jeg er heller mye mer interessert i 9800GT. Har vært særdeles lite info om 9800GT/X i det hele tatt synest jeg, men det er kanskje nVidia som vil dytte frem GX2 først.. æhh... Unnskyld et dumt spm, men kva er eigentlig forskjellen mellom alle desse merkene...? som f. eks. GTX, GX, GT, GTS o.l.??? Etter sånn som eg har forstått meg på det, er det berre forskjellige namn, men kva står dei for og kva er forskjellen? Unnskyld igjen for eit dumt spørsmål... Endret 5. mai 2008 av Breidablik Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 GT, GTX osv er ikke forskjellige merker, men forskjellige skjermkort (alle fra merket nvidia). Eksempelvis er xfx, asus, club3d osv forskjellige produsenter som lager nvidiakort. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 GT, GTX osv er ikke forskjellige merker, men forskjellige skjermkort (alle fra merket nvidia). Eksempelvis er xfx, asus, club3d osv forskjellige produsenter som lager nvidiakort. Æhh... ja, eg forklarte det litt dumt. Eg veit det ikkje er forskjellige merker... Men kva står alle bokstavane for? La merke til at det berre er dei som har "X" i namnet som støttar tri-SLI. Er dette riktig? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 GT, GTX osv er ikke forskjellige merker, men forskjellige skjermkort (alle fra merket nvidia). Eksempelvis er xfx, asus, club3d osv forskjellige produsenter som lager nvidiakort. Æhh... ja, eg forklarte det litt dumt. Eg veit det ikkje er forskjellige merker... Men kva står alle bokstavane for? La merke til at det berre er dei som har "X" i namnet som støttar tri-SLI. Er dette riktig? Ikke helt. 8800 Ultra støtter også Tri-SLI etter det jeg har fått med meg. Altså : 8800 GTX & ULTRA + 9800GTX støtter TRI-SLI Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 De aller fleste kortene fra nvidia støtter SLi. Sålangt er det bare GTX-utgavene (og ultra) som støtter tri-sli (samt GX2 som støtter Sli og da blir 4GPU'er). GTX osv er navn som går igjen på modellene, og sier noe om kortet er ett budsjettkort eller ett toppkort i serien. GTX er som regel toppkortet, eksempler på dette er 8800GTX i 8800-serien og 9800GTX i 9800-serien. GT er kort som gir mye kraft for pengene, eksempelvis 8800GT, mens GTS pleier ligge mellom GT og GTX i pris og ytelse. GS er budsjettkort og er billigere og svakere enn GT. GX2 er noe relativt nytt, dette er 2 skjermkort som er koblet sammen, og er ofte det aller kraftigeste og dyreste skjermkortet fra nvidia, eksempler på dette er 7950GX2 og 9800GX2. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 De aller fleste kortene fra nvidia støtter SLi. Sålangt er det bare GTX-utgavene (og ultra) som støtter tri-sli (samt GX2 som støtter Sli og da blir 4GPU'er). GTX osv er navn som går igjen på modellene, og sier noe om kortet er ett budsjettkort eller ett toppkort i serien. GTX er som regel toppkortet, eksempler på dette er 8800GTX i 8800-serien og 9800GTX i 9800-serien. GT er kort som gir mye kraft for pengene, eksempelvis 8800GT, mens GTS pleier ligge mellom GT og GTX i pris og ytelse. GS er budsjettkort og er billigere og svakere enn GT. GX2 er noe relativt nytt, dette er 2 skjermkort som er koblet sammen, og er ofte det aller kraftigeste og dyreste skjermkortet fra nvidia, eksempler på dette er 7950GX2 og 9800GX2. Åja... Då skjønnar eg litt meir. Takk for svar, begge to! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå