eab Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Har en celeron500 her med 150mb ram, 40gb hdd og et tnt2 kort. Vil denne være istand til å kjøre redhat8.0/8.1 med kde og alt det der uten så alt for store problemer? Vet det ikke er verdens største kraftpakke, så kanskje dere har noen ideer om hvilken distro som passer. Skal bruke maskina til å "lære" meg litt mer om linux. Derfor bør det være enkelt og likevel være en fullgod erstatning for windows (med unntak av spill såklart). Har prøvd linux noen ganger nå. Har blant annet prøvd slackware, men ga opp det prosjektet etter noen uker (fikk aldri lyd på min ac97-lydbrikke ). Men jeg er absolutt ikke noe flink i det hele tatt, så jeg belager meg på å lese howtos til jeg stuper ... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Skal du ha lyd i AC97 brikken din i Slackware må du nok bruke http://www.alsa-project.org/ Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har en celeron500 her med 150mb ram, 40gb hdd og et tnt2 kort. Vil denne være istand til å kjøre redhat8.0/8.1 med kde og alt det der uten så alt for store problemer? Ja, det bør gå greit. Hvordan har du fått til 150MB ram btw? LItt mer ram hadde jo selvsagt ikke skadet. Har prøvd linux noen ganger nå. Har blant annet prøvd slackware, men ga opp det prosjektet etter noen uker (fikk aldri lyd på min ac97-lydbrikke ). Men jeg er absolutt ikke noe flink i det hele tatt, så jeg belager meg på å lese howtos til jeg stuper ... I RedHat er slike ting endel mer nybegynnervennlig enn i slack. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Hvordan har du fått til 150MB ram btw? Skrivefeil skal være 128+32=160mb Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Halla. Jeg vil bare si at jeg kjører linux red hat 8.0 på en maskin med 200 MHZ, 8 GB harddisk, og 96 MB ram, det går litt treigt innimellom men det går faktisk bra, så det at maskina di ikke vil, har vel noe med driverne til div hardware som ikke vil være med helt. jeg digger linux kjempe mye, jeg har ikke lest en eneste how to for linux jeg, og fremdeles så fikk jeg til å installere det, jeg synes det er kjempe gøy med linux jeg. nå har jeg jo prøvd noen linux distroer igjennom året som gikk, men jeg har tilslutt funnet ut at jeg enten skal bruke Mandrake eller Red Hat den pc`en som jeg har linux på kjører jeg windows på samtdig, og jeg synes det går ganske bra. så det skal nok gå glatt å installere linux på din maskin ja. Men som sagt det kan være noe av hardwaren din som ikke støtter linux, det spørs litt hvor ny maskin du har osv. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Regner med at alt av hardware er støttet. Bruker bare "kjente" merker som f.eks 3com, nvidia, intel osv Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Halla. Jeg vil bare si at jeg kjører linux red hat 8.0 på en maskin med 200 MHZ, 8 GB harddisk, og 96 MB ram, det går litt treigt innimellom men det går faktisk bra, så det at maskina di ikke vil, har vel noe med driverne til div hardware som ikke vil være med helt. jeg digger linux kjempe mye, jeg har ikke lest en eneste how to for linux jeg, og fremdeles så fikk jeg til å installere det, jeg synes det er kjempe gøy med linux jeg. nå har jeg jo prøvd noen linux distroer igjennom året som gikk, men jeg har tilslutt funnet ut at jeg enten skal bruke Mandrake eller Red Hat den pc`en som jeg har linux på kjører jeg windows på samtdig, og jeg synes det går ganske bra. så det skal nok gå glatt å installere linux på din maskin ja. Men som sagt det kan være noe av hardwaren din som ikke støtter linux, det spørs litt hvor ny maskin du har osv. Du er tilbake....... Det var en egen tråd om deg... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=87708 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå