sub_sonic Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hallo... Jeg har hørt at folk sier at Peltier er risikabelt... men er det egnetlig sant... såfall, hva kan man gjøre for og ungå at man ødelegger komponenter og slikt? Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hvis man følger noen greie guider, er det ikke så risikabelt, man må ikke haste.. bruk goooood tid! Isolering er meget viktig Lenke til kommentar
sub_sonic Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 hmm... sorry, jeg har egentlig ikke så mye peiling på dette... men hva mener du med isolering? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Peltier elementet blir veldig kaldt på den ene siden og varmt på den andre siden som du sikkert vet. På den kalde siden blir det som regel så kaldt at det danner seg is hvis du bare setter peltier element ute i rom temperatur (må alltid ha kjølig på peltierelementet sitt varme side ellers kan det gå istykker). Siden det danner seg is på den ene siden kan du sikkert tenke ut hva som kan skje med et peltierelement montert inne i en pc uten ordentelig isolering. Skal du bruke peltier element er det viktig med veldig god kjøling, og du må aldri finne på å bruke for lite peltierelement. Peltierelementet sitt størrelse avhenger av hva du skal bruke det til, f.eks så lager AMD TB veldig masse varme og etter min mening så er det et minimum med 156w på den. Ligger noen guider og greier inne på http://www.overclockers.com så videre inn på tips og teknikk for å så lokalisere peltier i den rektangulære boksen. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 De har også artikler og info om peltier elementer på: http://www.nordichardware.com/guider/index.php Lykke til! Lenke til kommentar
ThB Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Å isolere er å beskytte noe fra noe annet. Eks. Plastikken (eller gummien) rundt ledninger er isolasjon. Viss du skal isolere prosessoren fra andre komponenter (på grunn av kulde, kondens) kan du for eks. legge en skumgummimatte rundt socketen. THB Lenke til kommentar
sub_sonic Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 men hvor stort peltier element kan jeg kjøre vis jeg kjøper den AMD water kit som dem selger på 3dfxcool?? Lenke til kommentar
TheCh0sen Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Noen som har ett slikt element som kan siu meg hvor mange grader de har på cpu Lenke til kommentar
Noty Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 har zwiftech vannblokk og 156w peltier radiator 3l vanntank og 40 grader på cpu?? har oxo for liten psu :razz: har 340 w psu som leverer 15a på 12v trenger minimum 16.1a på 12v alene kommer tilbake med mere om ca 14 dager ny psu skal bestilles :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå