oddi Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Holder på å bygge meg ny maskin og ser at et 8800GT kort krever 26A på +12V. Gjelder dette sammenlagt, eller må hver rail ha minimum 26A? Vil f.eks. denne strømforsyningen fra Chieftec fungere greit? (Er ute etter noe billig med grei kvalitet) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Et grafikkort kan vel ikke trekke 26A, tipper det trekker max 10A. Så 26A er nok et forslag for hva som trengs til hele PC-en. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Et 8800GT er oppgitt til å trekke rundt 105-110W. Så som Hårek sier, hva produsenten oppgir er et estimat for hvor mye hele PC-en trekker. Det kan som sagt variere, da en f.eks en maskin med low-end komponenter trekker mye mindre enn en entusiastmaskin trekker. Selv har jeg målt min egen maskin til å trekke max noe omkring i verste fall 15-16A, noe mindre under typisk bruk. Endret 8. mars 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
oddi Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Takk for oppklaringen, endte opp med å kjøpe PSU'en jeg linket til i første post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå