Gå til innhold

Hva er best for en shadow priest? int eller spirit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både da jeg levlet og etter å ha nådd 70 for et år siden har spell/shadowdamage vært det jeg har vært mest opptatt av. På 70 er selvsagt hit viktig. Andre stats er mer eller mindre en bonus. Jeg er veldig veldig langt unna 1000 spirit ubuffet.

Lenke til kommentar
Andre stats er mer eller mindre en bonus. Jeg er veldig veldig langt unna 1000 spirit ubuffet.

Å nei, jeg må ha gjort et stort feilsteg :|

Spirit er kun viktig når du levler. Før du når level 40 - 50ish vil det være så lite tilgjengelig +dmg at det utgjør liten forskjell uansett. På level 70 er det utrolig enkelt å treffe hit-cap, så det er unødvendig å hamstre hit-gear i noen særlig grad. Itemization er såpass fubar for Shadow Priests at det hovedsakelig kun er +dmg du trenger, før du når et visst nivå og det er verdt å eksperimentere med +haste og +crit til en viss grad.

Lenke til kommentar

Loeve har rett i at på ditt lvl xanitra er det ikke mye dmg-gear tilgjengelig, men lett litt, det finnes. Noe kan du få fra drop og noe via crafting. Kanskje finner du noe på AH også. Må ærlig talt innrømme at jeg ikke husker hva gearet hette og siden jeg sitter på jobb har jeg ikke mulighet til å sjekke sånt.

OT: Til å være en som er innstendig opptatt av å opptre korrekt ingame kunne du sikkert legge litt mere arbeid/vilje i det siste svaret ditt. Ga simpelthen ingen mening.

Lenke til kommentar

Tingen er at hit er noe man får tak i etter hvert. På grunn av tilgangen gjennom shadow focus slipper man å tråle land og strand etter hit bare for å treffe cap, man kan heller pakke på noen ringer og enchants og makse shadow focus, og heller fjerne poeng etter hvert som man kommer over det.

Lenke til kommentar
Tingen er at hit er noe man får tak i etter hvert. På grunn av tilgangen gjennom shadow focus slipper man å tråle land og strand etter hit bare for å treffe cap, man kan heller pakke på noen ringer og enchants og makse shadow focus, og heller fjerne poeng etter hvert som man kommer over det.

Det er riktig at hit er noe man får uansett etter hvert som man får T4 og opp. Shadow priests er veldig kraftige i tidlig raiding siden de stort sett har cappet hit.

Egentlig så er det ikke så farlig hva man går for når man levler en shadow priest, så lenge man ikke fokuserer på spell crit.

Int, spirit, mp5 og +dmg er alle greie stats.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt shadowpriest siden beta nå, og når alt kommer til alt, så er int MYE bedre enn spirit for en shadowpriest.

Vampiric Touch, samt med mana pots skal klare å holde deg oppe, så lenge du har nok shadow dmg til det.

Du bør prioritere denne rekkefølgen:

1# Shadow/spell dmg

2# Intelect

3# mp/5

4# Stamina

5# Spirit

For en shadow Priest er shadow dmg alt.

Jeg har 1.3k +shadow dmg unbuffed i PvE gear, og jeg har absolutt ingen problemer med å avslutte en bossfight på 15min med 30-50% mana.

Da bruker eg selfølgelig manapots på cooldown.

Raidbuffet ligger jeg på ca 1400-1500 shadow dmg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...