Khogn Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Tja... veldig OK artikkel men utrolig nok er hovedårsaken for at lisensspilene er så dårlige ikke nevnt i artikkelen: Spillet selger og promoterer seg selv gjennom lisensen, uansett anmeldelser. Det er nemlig ikke nødvendig å lage et godt spill for at det selges godt likevel, så lenge lisensen har stor populæritet... og det vet utviklerne veldig godt. Det trenger heller ikke å bety at kundegruppen ikke er spillbevisst. Når utviklerne har brukt mye av budsjettet på å kjøpe en god lisens vet de at de kan bruke resten med måte og lage dritt. Se på Batman: The Dark Knight. Filmen får en utrolig suksess akkurat nå og slår mange rekorder allerede. Potensielle utviklere vet at spillet kommer til å selges som varmt brød selv om det fortjener en terningkast 1. Se også på The Godfather, som er et veldig middelmådig spill. De har jo hatt all den tiden de trengte for å lage spillet siden filmen er så gammel. Men det er jo kultfilmen nummer 1, så hvorfor bry seg med å lage kvalitet? Jeg kjenner mange rutinerte gamers som har kjøpt spillet først og fremst fordi det er fanatikere av filmen... og vil knapt innrømme at spillet sugde allerede før de fikk kjøpt det. Men de skulle ha det uansett. Sånn tenker utviklerne, og det har de forsåvidt "rett" i. Endret 24. juli 2008 av Khogn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg