Gå til innhold

Levere tilbake kjøpt bærbar fra nettbutikk..

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Her om dagen fikk jeg min ASUS Lamborghini VX2S, en bærbar som jeg betalte 18 299 for..

Den fungerer dessverre ikke som den skal.. Når man prøver å spille med den, så slår den seg selv av! Jeg har også testet 3DMark05/06, og den slår seg av da også (av og til).. Kort og godt; Det er noe feil med den..

I følge noen google-søk ( "vx2s shuts down" ), så er dette et "kjent" problem..

Jeg ønsker derfor å levere den tilbake!

Det er sikkert spurt om ørten ganger før, men vet ikke helt hva jeg skal søke etter for å minske trådene som jeg tror vil komme opp (litt trøtt og sliten)..

Det jeg lurer på er; Er det bare ringe å si at jeg vil levere den tilbake? Si at jeg vil heve kjøpet? Og så får jeg returadresse og så er "alt okei"? Eller er det noe mer?

Har jeg rett til å levere tilbake? Jeg bestilte den på mandag og fikk den på onsdag, så jeg er innenfor denne 14-dagers -greia jeg har hørt litt om (men ikke satt meg inn i)..

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! :)

Jeg kom akkurat på at jeg burde sikkert si hvor jeg kjøpte den, så jeg "kom tilbake" for å editere teksten..

Men, jeg kjøpte den via BestBuy!

Her er linken til PC-en; https://www.bestbuy.no/product.asp?sku=70422&

EDIT: Det jeg vel også spør om, eller egentlig spør om, som jeg tror kom litt dårlig frem, var om det noen "lover og regler" som tilsier at jeg IKKE får lov til å returnere varen.. !? (Gitt under normale forutsetninger, som at ingenting er ødelagt, osv..)..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Som jeg sa kan du lese om dette på butikkens nettsider:

BestBuy AS gir 14 dagers full returrett etter angrefristloven på kjøp der kjøpesummen er over NOK 300,-. Forutsetningen er at varen leveres tilbake i samme stand og mengde som den ble levert. Benytt original emballasje, da du har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje. Du betaler returfrakt. Ved retur av varer på grunn av feilsendinger, eller retur etter angrefristloven, må forsendelsen avtales med oss på forhånd via e-mail eller telefon 35 06 06 06. Dette for å sikre at returen går så raskt som mulig. Retur må skje innen 14 dager fra du mottok varen. Varer som er sendt i retur til BestBuy AS med postoppkrav, vil ikke bli avhentet og behandlet.

Ved næringskjøp gjelder ikke angrefristloven.

Lenke til kommentar
Og når du først skal kontakte de kan du be de ta bort punktet om

"kjøp der kjøpesummen er over NOK 300,-." da det er helt feil..

Hva er feil med det?

Loven gjelder ikke for:

.....

b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Hva er feil med det?
Loven gjelder ikke for:

b) salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

Vanlig misforståelse det der, men det står svært enkel og oversiktlig i sammen loven bare man leser og ikke tror.

Unntaket gjelder ved "salg utenfor fast utsalgssted". Men hva er egentlig det? Det står i Angrerettloven under

§ 6. Definisjoner.

d) salg utenfor fast utsalgssted: salg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) i nærvær av selgeren eller tjenesteyteren på annet sted enn dennes faste utsalgssted

Er det internetthandel? Nei, det er

b) fjernkommunikasjon: kommunikasjon som skjer uten at partene er tilstede samtidig, f.eks. ved telefon, trykksaker, fjernsyn og Internett

hvor altså det ikke er noe unntak for. Slik grunnleggende lovforståelse burde Bestbuy og andre butikker sette seg inn i. De gjør det nok, men prøver seg..

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...