patman81 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Sentralen min er oppgradert og klar for ADSL fra Telenor, Tele2, Bluecom, Tiscali og i mars fra NGT og Firstmile. Men likevel kan jeg ikke få det pga noe elektronikk på linja som ikke lar seg fjerne... sier Telenor! Er det flere enn meg som har samme problemet eller?... bare lurer jeg! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Sentralen min er oppgradert og klar for ADSL fra Telenor, Tele2, Bluecom, Tiscali og i mars fra NGT og Firstmile. Men likevel kan jeg ikke få det pga noe elektronikk på linja som ikke lar seg fjerne... sier Telenor! Er det flere enn meg som har samme problemet eller?... bare lurer jeg! Ja, du kan prøve og bestille ei ISDN-linje i tilegg til linja du har, disse måtte gå på rein linje før i tiden og dermed har du linje. ISDN-linja sier du opp når ADSL-en er oppe og kjører. Det er hvertfall et tips men det garanteres ikke at det går da Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 .....sier Telenor! Er det flere enn meg som har samme problemet eller?... bare lurer jeg! Personlig tror jeg Telenor går mot bredbåndsleveransen med vilje. Husker da jeg skulle skaffe bredbånd til meg. Jeg stod på og sleit rett og slett. Og alltid var det noen som "glemte ting", vridde ting, klaget på ting, nektet ting og umulige å sammarbeide med - ja nettop telenor. Husker f.eks det først skulle bygges ut trådløst. Ventet på telenor skulle gi nøklene til et tårn leverandøren hadde fått lov å sette senderene sine i. Nei telenor tviholdte på nøklene til leveranøren gikk konkurs (pga. de aldri fikk levert...) Det ser ut som Telenor gjør alt for å holde oss til PSTN og ISDN Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Personlig tror jeg Telenor går mot bredbåndsleveransen med vilje. Husker da jeg skulle skaffe bredbånd til meg. Jeg stod på og sleit rett og slett. Og alltid var det noen som "glemte ting", vridde ting, klaget på ting, nektet ting og umulige å sammarbeide med - ja nettop telenor. Det ser ut som Telenor gjør alt for å holde oss til PSTN og ISDN De har gjort endel i det siste for og øke tilgjengeligheten, de har økt lengdebegrensningen fra absolutt 3km til over 4km på bra kabler samt de skal begynne og levere på utgjevningskabel i løpet av våren. Samt de bygger ut 76 nye sentraler i løpet av våren så det er ikke så svart som du fremstiller det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Min sentral er ikke på den lista heller Tror jeg er på en liten relay-stasjon ellerno som er for fysisk liten til adsl-utstyr. Det komplett ironiske er at kompisen min i 1. etasje (jeg bor i 3.) har hatt ADSL siden det kom til Norge for 3 år siden. Han flyttet inn i huset 1,5 år før meg, og fikk derfor telefonlinja si på en skikkelig sentral. Så han sitter der nede med 1Mbit-linje, jeg blir sittende for all evighet med 56k-modem..Og dette er i Asker i Oslo-området. Fikk nylig mail fra nextgentel at jeg kunne får adsl i uke 13, men den ble senere tilbakevist av dem, da sentralen min er en undersentral og systemet deres ikke fanget opp det. Life sucks! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Min sentral er ikke på den lista heller Tror jeg er på en liten relay-stasjon ellerno som er for fysisk liten til adsl-utstyr. Det komplett ironiske er at kompisen min i 1. etasje (jeg bor i 3.) har hatt ADSL siden det kom til Norge for 3 år siden. Det er vel endel av disse som som kan få i løpet av våren i og med det vedtaket om levering på utgjevningskabel mellom disse småsentralene og hovedsentralen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jobber du der? Hvor finner du denne informasjonen? Hadde vært fint å visst noe om dette..kanskje det er et glimt av håp for meg likevel..uten at jeg må flytte. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det komplett ironiske er at kompisen min i 1. etasje (jeg bor i 3.) har hatt ADSL siden det kom til Norge for 3 år siden. Han flyttet inn i huset 1,5 år før meg, og fikk derfor telefonlinja si på en skikkelig sentral. Så han sitter der nede med 1Mbit-linje, jeg blir sittende for all evighet med 56k-modem Life sucks! Oppgrader linja til kompisen din da vel og kjøp en router så kan dere dele på linja og kostnaden... Eller er han ikke KOMPIS... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jobber du der? Hvor finner du denne informasjonen? Hadde vært fint å visst noe om dette..kanskje det er et glimt av håp for meg likevel..uten at jeg må flytte. Det sto om det i nyeste Teleavisen. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Min sentral er ikke på den lista heller Tror jeg er på en liten relay-stasjon ellerno som er for fysisk liten til adsl-utstyr. Det komplett ironiske er at kompisen min i 1. etasje (jeg bor i 3.) har hatt ADSL siden det kom til Norge for 3 år siden. Life sucks! Nå skal jeg ta visse forbehold, for det er ikke alltid mulig å gjøre noe med den saken. Likevel bør du ikke gi deg. For siden kompisen din har linje direkte fra sentralen, er det en viss mulighet for at du også kan få linje derfra. Slik var det i min situasjon, jeg var tilkoblet en såkalt "utskutt" enhet, mens folk omkring meg kunne få ADSL. Jeg kunne ikke få uansett hvor jeg ringte, helt til jeg til slutt fikk lov å bestille fra NGT uten at nummeret mitt kom opp i databasen. Her ble jeg ikke lovet noen ting før dette ble undersøkt nærmere. Men etter hvert kom en installatør på døren, og her kom det frem for dagen at en liten omkobling medførte at jeg fikk linje rett fra hovedsentralen. Som sagt, jeg slet 1.5 års tid med å ringe frem og tilbake uten å komme noen vei før jeg omsider fikk bestilt. Da hadde jeg omtrent vært i kontakt med de ADSL-leverandørene som finnes. Lykke til Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 .....sier Telenor! Er det flere enn meg som har samme problemet eller?... bare lurer jeg! Personlig tror jeg Telenor går mot bredbåndsleveransen med vilje. Husker da jeg skulle skaffe bredbånd til meg. Jeg stod på og sleit rett og slett. Og alltid var det noen som "glemte ting", vridde ting, klaget på ting, nektet ting og umulige å sammarbeide med - ja nettop telenor. Husker f.eks det først skulle bygges ut trådløst. Ventet på telenor skulle gi nøklene til et tårn leverandøren hadde fått lov å sette senderene sine i. Nei telenor tviholdte på nøklene til leveranøren gikk konkurs (pga. de aldri fikk levert...) Det ser ut som Telenor gjør alt for å holde oss til PSTN og ISDN Ser at du er fra stavanger og jeg regner med at du tenker på ACCESS IT, og påstå at det var telenor sin feil at de gir konk er vel noe drøyt? Access it var etter mitt syn preget av dårlig ledelse og en noe "vimsete" arbeid stab. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Ser at du er fra stavanger og jeg regner med at du tenker på ACCESS IT, og påstå at det var telenor sin feil at de gir konk er vel noe drøyt? Access it var etter mitt syn preget av dårlig ledelse og en noe "vimsete" arbeid stab. Ja. Var de jeg tenkte på. De gikk også konkurs pga. dette, men jeg fulgte aktivt med på den telenor saken. Hvordan de gikk konkurs er egentlig ikke så viktig for de fikk aldri tilgang til det tårnet... Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg spurte Telenor om jeg kunne bytte sentral, men da sa de at det førte til rot i sentralen! Nabo'n min som jeg bor veggivegg med har ADSL, og her sitter jeg med analogt modem som jeg har gjort de siste 7 åra... verden er ikke rettferdig! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har også spurt om jeg kunne bytte sentral, men da sa hun på kundeservice "Nei det gjør vi ikke lengre"..så de har gjort det før altså? Har også vært på telefon med dem om det gikk å legge opp linje fra den som ligger i huset allerede. Først var konsulenten positiv at det var sikkert mulig når linja allerede er der. De skulle ringe tilbake når de hadde sjekka med "teknisk". Ringte tilbake ei uke senere og sa det ikke gikk an likevel. Og han i nederetasjen som har linja bare ler når jeg nevner å doble kapasiteten og dele. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg har også spurt om jeg kunne bytte sentral, men da sa hun på kundeservice "Nei det gjør vi ikke lengre"..så de har gjort det før altså? Du får ikke byttet sentral, det er noe de ikke gjør så vidt jeg vet. Jeg aner heller ikke om det er forskjell på "utskutte enheter" og undersentraler :/ Men hvis det går an å få "direkte linjefremføring" utenom den undersentralen/"utskutte enheten" du tilhører og til hovedsentralen da er sjansen til stede. Problemet er at de du snakker med på telefonen har ingen anelse om de tekniske forholdene, mitt inntrykk er at Bravida har best kunnskap der. Vet ikke om det er Bravida som undersøkte saken i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå