Postkassestativ Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Jeg har problemer med at bilen blir størmløs mens jeg kjører! Ladelampa lyser ikke. Jeg har målt på batteriet mens den går og da synker volten drastisk når jeg gasser på. Hvis jeg slår på langlysene lyser motorlampa og abs-lampa, de slokker når jeg slår av alle lysene på bilen. Det virker som at bilen bruker mere strøm en den lager! Endret 10. mars 2008 av david_almli Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Sjekket om dynamoen gir nok strøm? Bruker du mye strøm? Som å ha på varmeelementene i bakruta, setevarmere, stereo som sluker strøm og etc. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg har problemer med at bilen blir størmløs mens jeg kjører! Ladelampa lyser ikke.Jeg har målt på batteriet mens den går og da synker volten drastisk når jeg gasser på. Hvis jeg slår på langlysene lyser motorlampa og abs-lampa, de slokker når jeg slår av alle lysene på bilen. Det virker som at bilen bruker mere strøm en den lager! Er det lenge siden dynamoen har vært sett over? Om det er på Vectra-en din dette gjelder, så er vel trolig dynamoen gått ganske langt, og kan ha behov for en service. I forhold til hvor du bor, burde det være mulig å finne et eget dynamo-verksted. De pleier å være ganske hyggelige på prisene, og kan ganske fort gi deg en pekepinn på hva som er galt. Ikke unormalt at børstene ryker på en dynamo som har gått mellom 100-200.000KM, mens resten av dynamoen kan fungere flere 100.000 til. Børster, inkludert bytte av dette, har jeg pleid å betale mellom 300 og 800,- for, etter typen. Er børstene utslitt, slik at de bare tidvis klarer å få kontakt, vil ikke ladelampen lyse, men du vil tidvis kunne få strøm nok til at bilen går. Prøv å gi dynamoen et sideveis dunk med bakkanten av en hammer, og se om det hjelper litt. Hjelper det litt / en stund, er det nesten garantert børstene. Lykke til! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Uten tvil dynamoen. En kamerat av meg hadde samme problemet.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Har en dynamo liggende som jeg kan sette på! Den vet jeg virker da den er kunn brukt i 60000km Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Akuratt det samme hadde eg....da var det dynamoen....så er nok den hos deg også Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 har skiftet dynamo nå! Ser ut til at det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå