Gå til innhold

Objektiver for vidrekommende/proffer med Canon kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått tak i en 70-200 f2,8L IS ll fra nettbutikk til den nette sum av 11999.- inkl frakt og da synest jeg at jeg må ta meg råd til et sikkelig polafilter.

Hvilket vil dere annbefale (merke/type)

Kenko Pro1D CPL W og Hoya HD CPL er meget gode pola filtre. :) (Kenko er forøvrig produsert av Hoya)

takk for svar,har sett på Hoya og tror da jeg går for det selv om set koster nærmere 1000 kr

Har handlet endel filtre fra denne Ebay butikken, og de er raske med sending, og leverer ekte produkter :)

Lenke til kommentar

Meeeget god pris på objektivet! :ohmy: Men du kunne fått pola filteret til halv pris hos en av dine nye bestevenner i Kina, som ikke nøler med å sende det i gave :whistle:

Det hagler inn med gaver til meg fra alle verdens avkroker for tiden :roll:

Lenke til kommentar

Meeeget god pris på objektivet! :ohmy: Men du kunne fått pola filteret til halv pris hos en av dine nye bestevenner i Kina, som ikke nøler med å sende det i gave :whistle:

Det hagler inn med gaver til meg fra alle verdens avkroker for tiden :roll:

Joda kunne nok fått bedre pris på filtret, men nå slipper jeg jo ekstra frakt på dette og i tillegg skal jeg jo handle mere utstyr i løpet av året og får nok noen fine tilbud på det, samtidig er jeg med i en fotoklubb dær vi har fått en del nye medlemmer + en del gamle medlemmer med gammelt utstyr.

Disse skal jo oppgradere/kjøpe nytt og jeg skal hjelpe dem med det.

Da vil det nok dryppe noen tilbud på dem også etter hva jeg forstår.

Så totalt sett er det ingen som slår JP her :new_woot::new_woot:

Lenke til kommentar

Fikk tatt en rask prøveskyting med den nye 70-200 f/2.8 IS II i går.

Det første som slo meg var at zoom-ringen var litt tregere en på den gamle utgaven, og at fokus slår/bråker mindre.

Fikk også følelsen at det var flere skudd som fokuser sitter i seriefotografering.

Skarpheten har jeg ikke sett så mye på ennå, men den virker bedre samt at fargene er klarere, litt mer "halo ?" en på den gamle.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Skarpheten har jeg ikke sett så mye på ennå, men den virker bedre samt at fargene er klarere, litt mer "halo ?" en på den gamle.

Litt mer nisen-bokeh vil du kunne se - litt mer "busy" med tydeligere streker og kanter i områder ute av fokus - bokeh er litt bedre på den gamle. Ellers skulle den nye være overlegen - spesielt angående skarphet. :)

Lenke til kommentar

Fikk tatt en rask prøveskyting med den nye 70-200 f/2.8 IS II i går.

Det første som slo meg var at zoom-ringen var litt tregere en på den gamle utgaven, og at fokus slår/bråker mindre.

Fikk også følelsen at det var flere skudd som fokuser sitter i seriefotografering.

Meget bra,gleder meg til å få prøve ut dette objektivet.:cool:

Lenke til kommentar

Største forbedringen fra 1.4x mkII til mkIII er såvidt jeg forstår i hjørnene, så hvis man skal bruke det på crophus er det ikke stort poeng i å oppgradere.

Intill vidre er det på crop ja,så jeg starter uansett med den siden jeg har den liggende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser de har Kenko Pro1D CPL W dær jeg får objektivet fra,tar vel det så slipper jeg frakt/moms .

Hvor har du kjøpt fra? Skal ha dette selv, og 11 999 var en hyggelig pris :)

Japan photo , men du må nok legger til mva , + at det tilbudet er ikke lengre .

Lenke til kommentar

Ser de har Kenko Pro1D CPL W dær jeg får objektivet fra,tar vel det så slipper jeg frakt/moms .

Hvor har du kjøpt fra? Skal ha dette selv, og 11 999 var en hyggelig pris :)

Japan photo , men du må nok legger til mva , + at det tilbudet er ikke lengre .

Aha, mva ja, var vel det til 16 199 eller? Da så ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...