Gå til innhold

Objektiver for vidrekommende/proffer med Canon kamera

Anbefalte innlegg

Noen ganger er det nok mer snakk om flaks / timing enn utstyr (selv om godt utstyr gjør jobben så mye, mye enklere!). Et av de fineste landskapsbildene jeg har, er tatt med EOS 400D m/kitobjektiv. :) Men så har jeg da også fått langt flere flotte bilder med 17-40'en enn med kitobjektivet. Så jeg venter bare på en "magisk" sommerkveld, jeg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant denne siden med omtaler av Sigma sine objektiver om noen skulle ha intresse av det .

http://www.fotosidan.se/reviews/viewcompany.htm?ID=10

Samme netsted,her kan du finne omtaler av massevis av Canon sine objektiver.

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=2

Finner bla mye bra omtale av Canon EF 400mm f/5.6L USM som trolig blir mitt neste objektiv.

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=438

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Sikler litt på en Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM for tiden,hvor bra er den?

Hvilke andre alternativer finnes med samme/bedre bildekvalitet ?

Må ikke være Canon. :hmm:

EDIT: Får legge til dette med pris da, det bør ligge på omtrent samme pris eller billigere.

Det Gissan foreslår under vet jeg er bra men det koster vel ca 14000 mot ca 6000 for 17-40

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

EDIT: Får legge til dette med pris da, det bør ligge på omtrent samme pris eller billigere.

Det Gissan foreslår under vet jeg er bra men det koster vel ca 14000 mot ca 6000 for 17-40

Hei, jeg er ny her på forumet ,så dere får tilgi meg for eventuelle feil,men hvis du "sikler" på 17-40 og lurer på hvor bra det er , så kan jeg anbefale å gå inn på timecatcher.com og se hva de gutta gjør med det objektivet , mulig siklet blir litt lenger da , det har i hverfall mitt blitt . Det blir nok et sånt , det er jo feriepengetid .

Lenke til kommentar

Jeg har nå veid for og imot mellom 17-40L og 17-55IS en stund. Jeg har nå bestilt en 17-40 fra USA (700 dollar m/frakt) rett og slett fordi jeg har mest tro på det objektivet. -Gleder meg som en unge til det kommer i posten...............

Lenke til kommentar

Hei, jeg er ny her på forumet ,så dere får tilgi meg for eventuelle feil,men hvis du "sikler" på 17-40 og lurer på hvor bra det er , så kan jeg anbefale å gå inn på timecatcher.com og se hva de gutta gjør med det objektivet , mulig siklet blir litt lenger da , det har i hverfall mitt blitt . Det blir nok et sånt , det er jo feriepengetid .

Jepp,nesten så en ikke tør ta flere bilder :cool:

Lenke til kommentar
Jepp,nesten så en ikke tør ta flere bilder :cool:

Til tross for litt overdrevent bruk av photoshop på den siden, synes jeg vel mer de var til inspirasjon enn å skremme meg fra å ta bilder :D

PS! Hvor er du fra Snekker'n? Sitter i Bodø selv.....

Endret av Sideburn
Lenke til kommentar
Må bare komme med et lite gledesutbrudd!

post-67519-1213819055_thumb.jpgpost-67519-1213819107_thumb.jpgpost-67519-1213819160_thumb.jpg

Denne kommer jeg nok til å beholde en stund!

Gratulerer! En sånn skulle jeg også gjerne hatt. Håper på en sånn eller en 24-105 mm etter hvert :love:

Følger det forresten med noe annet enn bare selve objektivet når man kjøper en 24-70 mm? Hørt at det er med en slags oppbevaringspose? Er det mer?

Lenke til kommentar
Følger det forresten med noe annet enn bare selve objektivet når man kjøper en 24-70 mm? Hørt at det er med en slags oppbevaringspose? Er det mer?

Kaffetermos, boblejakke, kæps, fire kroneis og eit gavekort på McDonalds.

Nei.

Solblender.

Lenke til kommentar

Kaffetermos, boblejakke, kæps, fire kroneis og eit gavekort på McDonalds.

Nei.

Solblender.

Fikk du ikke med skrapelodda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...