Jay Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Kanskje du burde prøve og sniffe litt og se om du blir noe klokere? network sniffer - J Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Takk for linken, men jeg tror jeg klarer meg uten. Har liksom på følelsen at det er noe helt sefølgelig som er galt. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det skal gå greit å spille i nettverk selv om dere ikke "ser" hverandre i windowsnettverket. Hvis dere har problemer med fildeling, kan dere sette opp hver deres ftp-client/server og dele filene på den måten. Bare et forslag... Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 http://www.hardware.no/guider/nettverk/index.html Sjekk der du :wink: Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det høres ut som om alle på dette forumet tror at alle problemer kan løses ved å formatere! Jeg har koblet maskinen opp mot andre XP maskiner, så ta det litt med ro nå med denne formaterings galskapen. Dersom du ikkje har gjort store endringar på instillingane dine, så burde du vel konsentrere deg om konfigurasjonen på XP maskina. Er dei i samme arbeidsgruppe? Lenke til kommentar
Jay Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Dersom du ikkje har gjort store endringar på instillingane dine, så burde du vel konsentrere deg om konfigurasjonen på XP maskina. Er dei i samme arbeidsgruppe? Tror ikke Warcraft og CS bryr seg noe særlig om windows-arbeidsgruppe. Er det windows 98 eller 98SE? Hvis ikke SE så burde du oppgradere hvis du har muligheten. Sånne spill bruker som regel broadcast for å kunne opptage hverandre i LAN. Mulig det er noen broadcast innstillinger på 98/XP, det vet jeg ikke, men det er verdt å undersøke. Hvis du finner noe så sørg for at de står til det samme. (eks: 192.168.0.255) - J Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Ja, får reply. Men jeg kan ikke dele filer og finne andre på spill. Regner med at du har merket av hvilke filer/disker som du vil dele med den andre maskinen ? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Bruker krysset-kabel, og har akkurat de samme ip adressene som sagt, men det funker ikke. Da skal det funke! Er du sikker på at kabelen din ikke er ødelagt? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Prøv å sett pc'ene til å motta IP automatisk. God ide. Da trenger han bare en DHCP server. Du kjøper en ny pc, installerer Win2000 adv. server og sitter den opp som DHCP-server. Deretter lager du ... Forresten.. Dropp det. Bare still inn IP-ene slik du har gjort du. Kabelen er i orden, du der oppe.. Han kunne pinge. Høyreklikk på "My networkplaces" i XP og ta "Search for computer". Der skriver du inne IP-en eller maskinnavnet til 98-pc-en. Du kan også ta "Computers near me"... Der MÅ du finne den. Prøv å pinge med maskinnavn også. eller velg start -> run -> 192.168.0.2 ifra XP. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Ok, skal prøve det du sier Jimmy Pop. Ikke det med DHCP serber altså Har nærmest prøvd alt som er mulig, men det vil ikke funke. Men nå har jeg fått enda et problem, jeg brukte "create a new network connection" på XP'en, laget en bridge, selv om ingen av maskinene har tilgang til internett, og nå får jeg ikke slettet bridgen, kommer melding om det ikke var mulig eller no.I tillegg fungerer den ikke, får bare meldingen om at network cable is unplugged. Har disablet bridgen og den andre net adapter tingen, skal disse være "enablet" eller "disablet" for at nettverket skal funke? . Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 OK, klarte å kopiere over Unreal fra 98 til XP ved å bruke Start->Run-> osv. Skal se hva jeg får til etter å ha reinstallert IPX. Takker forresten for all hjelp. Spesiel takk må gå til Jimmy Pop, som egentlig klarte å løse problemet mitt sånn halveis. :wink: Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Husker jeg og en kamerat sleit med å bridge, fant ut etterhvert at vi ikke hadde markert begge med "ctrl" før vi prøvde.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Spesiel takk må gå til Jimmy Pop, som egentlig klarte å løse problemet mitt sånn halveis. :wink: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan det er mulig å ikke klare å få satt opp et nettverk mellom to maskiner. Nettverksprotokollene er jo platformuavhengige, så nettverket vil fungere mellom 98 og XP. Jeg setter opp utallige nettverk mellom altmulig rare maskiner med mye sprøtt av OS, funker alltid. Skal ikke være verre enn å gjøre dette: [*] Koble sammen maskinene du vil ha i nettverk [*] Installer nettverkskortet [*] Legg til IPX/SPX [*] Velg en IP adresse fra privat ip range (10.0.0.0 - 10.255.255.255, 172.16.0.0 - 172.31.255.255, eller 192.168.0.0 - 192.168.255.255) [*] Kjør /24 bit subnettmaske (trenger vel ikke flere enn 254 maskiner) 255.255.255.0 [*] Aktiver deling av filer i win98, XP har det som standard [*] Del ut det du vil dele (XP kan ha ressursnavn på opptil 255 tegn, det kan ikke 95, 95osr, 98, 98SE, ME, NT eller 2000 [*] Sjekk at du ikke har noe brannmur (skal normalt ikke slå seg på med mindre du ber den om det!) [*] Sjekk end 2 end connection i dos cli, [run] cmd (WinNT basert OS), command (Win9X), ping ip adresse til den andre maskinen, får du !!!! så er det bra greier .... er ikke så veldig gøy! [*] Så er det bare å sørge for at du arbeider på samme workgroup, du har maskinnavn og arbeidsgruppe du holder til. Det kan være at du har valg forskjellig på de to maskinene gå i windows utforsker / explorer og skriv "maskinnavn til den andre maskinen" da finner du de selv om de holder til på en annen arbeidsgruppe. Jeg gidder ikke mer, jeg er sulten! Går på butikken -Chief- Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 satt samme worgroup da?, 98 setter det som workgroup og xp det som mshome..., navnene må være like Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jepp, begge workgroup står på "LAN". Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 kan du ikke bare gjøre det enkelt å kjøre netterkswizarden til xp på begge maskiner?, så sette fast ip om nødvendig osv? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 kan du ikke bare gjøre det enkelt å kjøre netterkswizarden til xp på begge maskiner?, så sette fast ip om nødvendig osv? Ikke se det som et tap se det heller som om det kan fungere Lenke til kommentar
simenp Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 heite, her var det mye JALL!! Noe som folk undervurderer, er å faktisk sjekke lysene på nettverkskortet. Lyser det, så er du på nett. Men uansett, det er jo ikke det som er problemet her... En ting jeg vil du skal sjekke, er om du har aktivert netbios over tpc/ip. Det er den siste forklaringen som er mulig, dersom du har dekativert firewall som de sier her... Om du har problemer, så kan du forresten bare hive ipx ut vinduet, hvem trenger vel det??? Og gjør anti-virus verden en tjeneste, hiv win98 ut av vinduet! Trenger ikke flere pcer som står og spammer. Søk etter dialers du, så skal du se noe vittig... Og nei, admin rettigheter til alle er ingen god ide.... Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Firewall deaktivert. NetBIOS deaktivert. Er ikke dette riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå